Musicalconcert met Pia Douwes en het Brabants Orkest
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Aanstaande zondag in de concertzaal in Tilburg (naast de schouwburg) geeft het Brabants Orkest een concert met Pia Douwes als soliste. Ze zal onder andere de duitse vertaling van de song cycle December Songs brengen.

Aanstaande zondagmiddag om half drie. Op een zondag. In de middag. Niet ver van het station… Mijn zondagmiddag is nu gepland… 😄

Musicalconcert met Pia Douwes
Het Brabants Orkest

dirigent: Jan Stulen | solist: Pia Douwes
Voor dit musicalconcert heeft Het Brabants Orkest een belangrijke soliste te gast: Pia Douwes, een van de grootste musicalzangeressen van dit moment. Pia Douwes stond op West End en Broadway en is in Nederland bekend van grote rollen in musicals als Elisabeth, Chicago, Evita en De Drie Musketiers. Pia brengt met Het Brabants Orkest een programma in de geest van Kurt Weill, Stephen Sondheim en George Gershwin. Op het programma staat onder meer de Duitse versie van de December Songs, in 1991 gecomponeerd ter gelegenheid van het eeuwfeest van de fameuze Carnegie Hall in New York. Verder muziek van het duo Kurt Weill en Bertolt Brecht,  jazzy songs van George en Ira Gershwin en pronkjuweeltjes van Stephen Sondheim en Ray Henderson. Uiteraard ontbreekt het musicalrepertoire niet tijdens dit programma. Hits uit Evita, Elisabeth en Les Miserables passeren de revue.

De veelzijdige Pia Douwes volgde een balletopleiding in Londen en musicalcursussen in Salzburg en Wenen. Zang studeerde ze bij Noƫlle Turner en Carole Blaickner-Mayo. Maar liefst vier maal werd Pia door het blad Musicals verkozen tot Beste Musical Vertolkster, voor haar rol van Sissy in Elisabeth. Voor deze productie won Douwes tevens de John Kraaijkamp Musical Award voor Beste Nederlandse Actrice in het Buitenland.

bron: http://www.theaterstilburg.nl

  [ # 1 ] 01 November 2007 11:59 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1082
Geregistreerd  2004-12-11

En vandaag is hetzelfde concert in Eindhoven :D
Zijn er eigenlijk mensen die in Eindhoven gaan, behalve ik?

  [ # 2 ] 01 November 2007 05:28 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik heb er een tijdje terug over nagedacht om in Eindhoven te gaan, maar nu lees ik ‘t pas en denk er dus nu pas weer aan, dus beetje laat nu denk ik….zou sowieso nog anderhalf uur moeten reizen voordat ik in Eindhoven ben dan duss..

  [ # 3 ] 02 November 2007 10:59 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Wiehoe het is bij mij om de hoek, dus ik ga misschien ook, als ik nog geld heb! Ben wel benieuwd, al ben ik niet zo’n fan van Pia’s stem.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 4 ] 02 November 2007 03:52 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

het is helaas uitverkocht zondag..

  [ # 5 ] 05 November 2007 12:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Hey hey,

Ik zie dat er nog geen reactie is over het concert van Pia, dus laat ik dat eens doen.

Het concert begon met een instrumentale medley van nummers van Sondheim. Into the woods, Merily, Follies en Sweeney Todd kwamen hierin voorbij. Schitterend dat dit dit door een groot orkest gespeeld werd. Het gaf menigmaal kippevel.

Daarna was het de beurt aan Pia. Ze gaf een inleiding op de December Songs waarin ze verzocht niet tussendoor te klappen (natuurlijk deed de helft van het bejaardenvolk dit wel).
Ik was nog niet bekend met de December Songs, maar moet zeggen dat ik het schitterend vond. Ikheb dan ook meteen de cd aangeschaft. (Leuk btw dat het gesigneerde exemplaren waren).

Na de pauze was het de beurt aan een instumentale medley van de Driestuiversopera en Little nightmusic. Verder een paar musical Standards van Pia waaronder Huil niet om mij, Mijn droom, Leven is van mij en Life is just a bowl.

Ik kijk terug op een prachtig concert. Vooral in het tweede deel lekker wat variatie en een schitterende stem die alleen maar lijkt te groeien.

Het was overigens mooi te horen dat Pia aangaf dat ze een grote fan van Sondheim is en dat deze componist te ondergewaardeerd is. Daarnaast zong ze een lied van Lloyd Webber. Hier zei ze dat hij de musical koning is…maar alleen omdat hij meerdere hits op zijn naam heeft staan. Ze hoopte dat we in nederland meer gingen horen van Sondheim.
Ik hoop dat Pia dit ook aan gaat geven bij Stageholding..wie weet krijgen we dan nog een leuke Sondheim reisproductie..

Greetz Peter!

BTW Het was niet helemaal uitverkocht, er waren vooral achter in de zaal nog wat plaatsen vrij.