1 of 2 |  1 2 > 
Verslag De Fabeltjeskrant, 04-11-2007 (incl. spoilers!).
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

(niet lezen dus als je nog moet gaan!)
Allereerst: wat een ontzettend groot verschil met zaterdag, toen ik De Vliegende Hollander zag.
DVH is heel erg volwassen en zwaar, en De Fabeltjeskrant is dan best kinderachtig en makkelijk te verteren 😉
Maar goed, neemt niet weg dat ik De Fabeltjeskrant erg leuk vond.
Voor de show helaas net te laat voor de a.u., waardoor ik een tijdje heb staan wachten in de hoop dat Ara nog naar buiten zou komen, maar helaas.
Rond 13.15u het theater in gegaan waar ik werd onderworpen aan een kleine enquàªte, en waarna ik mijn kaartje voor Evita op wilde halen die ik vrijdag geboekt had.
Helaas was het geld nog niet afgeschreven, dus kon ik mijn kaartje niet meenemen.
Daarna bij de balie om een poster gevraagd, dus nu heb ik een kleine Fabeltjeskrant poster, jee 😉
Ook een programmaboekje gekocht (die vind ik echt de moeite waard! Staan veel foto’s in, en dat voor 5 euro).
Hierna was het nog een half uur voor aanvang, dus ging ik me maar vervelen en kijken wat kleine kinderen toch soms (lekker) gek kunnen doen 😉
Rond 13.45u ging de zaal open, waarna ik mijn plek op rij 2 opzocht.
Leuk decor in het begin, een grote krant met wat nieuwsberichten en advertenties, en een oude televisie waar testbeeld op is en een aantal muziekjes op te horen zijn.
Eindelijk, om 14.05 begon het dan eindelijk.
Eerst op de zwart-wit TV zie je oude reclames, o.a. van King corn (papa, ik ga bij Japie wonen!) en nog 1.
Daarna Loekie de Leeuw!
Leuk om die weer eens te zien 😊
Daarna komt er een omroepster vertellen wat er op TV komt, en dat we geen foto’s mogen maken en… “ja, ik weet wel niet wat het is, maar u moet uw mobiele telefoon uitschakelen”.
Erg leuk gedaan.

Cast:
Martha en Myra Hamster-Sabine Beens: heel goed, knap ook hoe snel ze wisselt tussen de stemmen.
Gerrit de Postduif en Meneer de Raaf-Arie Cupé: ook heel goed.
Truus de Mier en Fatima de Poes-Mieke Dijkstra: zij doet t echt zo goed! Dat stemmetje van Truus is zo grappig, en ze kan echt superhoog zingen! Ze zet ook een leuke Fatima neer.
Reinaert Bron-Ara Halici: erg leuk gespeeld. Helemaal gestrest met z’n laptop en mobieltje. Een producer die er helemaal doorheen zit.
Een mooie solo bijna op het eind, vond het erg jammer dat zijn mobiel toen af ging.
Meneer de Uil, Ed Bever en Bor de Wolf-Florus van Rooijen: ontzettend leuk hoe die al die stemmetjes doet 😊
Juffrouw Ooievaar en Isadora Paradijsvogel-Ilona Stokvis: ik weet niks anders te zeggen dat ik haar ook erg goed vond.
Zoef de Haas en Lowieke de Vos-Wilem-Jan Stouthart: haha hij kan ontzettend grappig kijken. Als Zoef moet ie een paar keer over het toneel rennen en dan trekt hij echt grappig hoofden. Zoef is leuk neergezet, echt heel gehaast.
Ook Lowieke zet hij leuk neer.
Willem Bever, Momfer de Mol en Stoffel de Schildpad-Martin Stritzko: als Willem echt ontzettend goed! Momfer vind ik ook wel leuk gedaan. Als Stoffel is ie heel vertederend, en zo zielig op t eind :-( 😉

Leuk ook hoe de zaal betrokken werd doormiddel van een zwaai-o-meter enzo.
Al met al een leuke musical, maar wel heeeel erg kinderlijk.
Gewoon anders dan Honk!, Pietje Bell enz. enz.
Was van plan om nog last-minute in Den Haag en Gouda te gaan, maar dat vind ik een beetje teveel van het goede.
Ik ga nu 6 januari nog een keer (heb ik al een kaartje voor) en dan vind ik het wel best 😉
Na de show Ara nog even gesproken, heeft wat liefs in m’n fotoboekje gezet, en daarna lekker naar huis gegaan.
Ik heb geen foto’s, dus dit was het 😊

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 1 ] 07 November 2007 09:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Eerst op de zwart-wit TV zie je oude reclames, o.a. van King corn (papa, ik ga bij Japie wonen!) en nog 1.
Daarna Loekie de Leeuw!
Leuk om die weer eens te zien 😊
Daarna komt er een omroepster vertellen wat er op TV komt, en dat we geen foto’s mogen maken en… “ja, ik weet wel niet wat het is, maar u moet uw mobiele telefoon uitschakelen”.
Erg leuk gedaan.

vond ik misschien nog wel het leukste
en de humor speciaal voor volwassen er in vond ik ook erg leuk
“Wat is een I-Pod?” Ja dat is een hele lieve mevrouwe met speciale voorkeuren” nou mij kon je opvegen:P (alleen de 40 kinderen om mij heen keken me een beetje raar aan)

  [ # 2 ] 07 November 2007 10:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Jaaaa haha maar dat grapje had ik al gelezen hier op MW.
Neemt niet weg dat ik daar wel erg om moest lachen hoor.
Hoorde een hoop kinderen ook lachen, en 1 zelfs heel erg hard.
Ik dacht nog: kind, je weet niet waar t over gaat :tong: 😉

Ow ja, de 2e reclame ging trouwens over een kleine Sony of Philips TV 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 3 ] 08 November 2007 03:37 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik heb je verslag niet geheel gelezen (omdat ik nog moet gaan 😉)
Maar voor zover ik het gelezen heb: Erg leuk verslag!! Ik kan niet wachten tot 17 november, dan mag ik 📣

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 4 ] 08 November 2007 03:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Haha okay dan thanks!
Anders lees je m als je geweest bent 😊
Have fun volgende week zaterdag!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 5 ] 18 November 2007 12:37 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Gisteravond mocht ik eindelijk naar de Fabeltjeskrant, had er al weken naar uitgekeken.
Samen met mijn moeder en Hinke reed ik gisteravond richting Fabeltjesland (hoogeveen) Mooi op tijd kwamen we daar aan, waar we gelijk maar even ons gratis programmaboek opgehaald hebben (hadden een brief daarvoor gekregen van het theater 😄)
Na een plaspauze de zaal opgezocht, ons gesetteld op de eerste rij en voor ons kon het beginnen!!
Wat kan ik anders over de voorstelling zeggen dan dat ik hem geweldig vond?! Het is misschien een niet echt sterk verhaal maar de humor maakt veel goed 😄 Je kon ons af en toe weg dragen van de eerste rij, zo erg moesten we lachen.
De cast:
Sabine: Blij om haar weer te zien, haar rollen Martha en Myra Hamster zijn zeer geknipt voor haar! Ze zet ze dan ook super neer! Was wel grappig dat direct toen het doek open ging, ze ons zag zitten en de rest van de voorstelling bleef kijken, hahaha
Ara: Ook blij om hem weer te zien! Zijn opkomst is komisch 📣 Ik vind zijn rol erg leuk, maar hij komt er niet zo heel goed in uit. Qua zang was ie goed, en hij kon goed met de poppen omgaan als enige mens in het verhaal.
Willem- Jan: Had hem nog nooit in een voorstelling gezien, maar wat is die man goed met zijn mimiek en het poppenspel!! Zijn spel met Zoef de Haas was geniaal!!
Arie: Zijn opkomst met Meneer de Raaf, was geniaal!!! Verder komt ie ook zeer goed tot zijn recht in de voorstelling 😄
Floris: Ook hem had ik nog niet eerder ergens in gezien, maar vond hem super!!
Ilona: Wat een stem! Haar Juffrouw Ooievaar is super! Isadora Paradijsvogel ook erg goed gespeeld!
Mieke: Zowel Fatima en Truus super neergezet!
Martin: Zijn einde met Stoffel de schilpad was geweldig!! Zijn rollen als Momfer en Willem waren ook erg goed 😄
Ik vond het poppenspel erg goed gedaan, maar moet eerlijk bekennen dat ik meer op de personen achter de poppen heb gelet dan op de poppen. Zonder poppen had de voorstelling niet gewerkt, het is een hele mooie en leuke toevoeging!

Al met al een top avond gehad!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 6 ] 18 November 2007 08:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Leuk verslag Bianca!!!
Heb je nog foto’s? 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 7 ] 19 November 2007 12:24 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Veertje - 18 November 2007 08:08 PM

Leuk verslag Bianca!!!
Heb je nog foto’s? 😄

Zie verslag van Hinke 😉

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 8 ] 14 December 2007 09:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Leuke verslagen!! Eindelijk ben ik dan toch geweest en heb de verslagen gelezen!!
Ik ben met m’n zoon geweest (goed excuus he?), maar ik zou zo nog een keer zonder kind gaan hoor! Wat heb ik gelachen! Er zat een ouder stel naast ons en die lagen ook elke keer in een deuk!

Echt heel leuk gedaan, thuis vertelde mijn zoon het verhaal in één minuut tegen zijn zus en zei: ja, eigenlijk is het maar een heel klein simpel verhaaltje, maar het was wel super leuk! Nou en dat is ook zo!! Ook sluit ik mij aan met alles wat al zo’n beetje verteld is in de verslagen!

Wat een stem heeft die Mieke Dijkstra hé, geweldig!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 9 ] 15 December 2007 08:51 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

MoNieky - 14 December 2007 09:33 PM

Leuke verslagen!! Eindelijk ben ik dan toch geweest en heb de verslagen gelezen!!
Ik ben met m’n zoon geweest (goed excuus he?), maar ik zou zo nog een keer zonder kind gaan hoor! Wat heb ik gelachen! Er zat een ouder stel naast ons en die lagen ook elke keer in een deuk!

Echt heel leuk gedaan, thuis vertelde mijn zoon het verhaal in één minuut tegen zijn zus en zei: ja, eigenlijk is het maar een heel klein simpel verhaaltje, maar het was wel super leuk! Nou en dat is ook zo!! Ook sluit ik mij aan met alles wat al zo’n beetje verteld is in de verslagen!

Wat een stem heeft die Mieke Dijkstra hé, geweldig!!

Ben blij dat jij en je zoontje het zo leuk hebben gehad Monique!! Dacht gister nog aan je 😉
Mieke heeft inderdaad een dijk van een stem!!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 10 ] 15 December 2007 11:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  746
Geregistreerd  2005-07-07

Ik moet nog gaan dus heb het even vlug doorgelezen

Maar kunnen jullie mij vertellen hoe lang de show ongeveer duurt?

   Handtekening   

16/4/2015 - Nick en Simon in Het Nieuw Luxor Theater
Wolvengroetjes van Sylvia
http://simone-escherich-fanclub.clubs.nl/

  [ # 11 ] 15 December 2007 12:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Hihi thanks Monique, en ben blij dat jij en je zoon t leuk vonden!

Sylvia, acte 1 duur 49 minuten, acte 2 duurt 48 minuten, pauze duurt ongeveer 20 minuten, dus reken maar uit 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 12 ] 15 December 2007 12:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

bianca18 - 15 December 2007 08:51 AM
MoNieky - 14 December 2007 09:33 PM

Wat een stem heeft die Mieke Dijkstra hé, geweldig!!

Ben blij dat jij en je zoontje het zo leuk hebben gehad Monique!! Dacht gister nog aan je 😉
Mieke heeft inderdaad een dijk van een stem!!

*kijkt trots*
Hopelijk mag ze nog een aantal seizoenen rollen spelen, ik geniet echt van haar stem 😊 😊
Ik ga de 23e weer, heb er zin in! Zit een kerstspeurtocht door de Meervaart of zoiets bij, en een kerstbrunch! Hoe hysterisch!!!!!!!!!!!! 😊

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 13 ] 15 December 2007 04:05 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2007-11-22

Hoi Gaby

Leuk jou ook hier te treffen. We gaan zo naar Kaj, Nick en Simon.
Mag geen reclame maken voor zijn site. Doe ik dus ook niet, want dat heeft
de site niet nodig.

Groetjes Kees

  [ # 14 ] 17 December 2007 12:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Oui, oui 😊 Hoop dat alles goed ging bij Nick & Simon!

Terugkomend op de Fabeltjeskrant: ik heb er zin in! Ben echt benieuwd naar de kerstbrunch en de sfeer op zich rond Kerst in het grote dierenbos, toch super dat de Meervaart het zo regelt!
Zijn er meer leden die hiervan gebruik (gaan) maken? En voor de 23e? Want ik ben eigenlijk té benieuwd, haha!

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 15 ] 17 December 2007 04:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Schijnt dat ze de bij de shows in t Luxor ook nog in kerstsfeer zijn (omdat t dan nog kerstvakantie is) en dat er dan ook iets speciaals ging gebeuren ofzo 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

 1 2 > 
1 of 2