Import dvd’s (en hun verschillende technische snufjes…)
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Als ik een dvd in Amerika bestel, hoe groot is dan de kans dat ik hem met mijn Nederlandse dvd-speler niet kan afspelen?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 1 ] 22 November 2007 05:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

dat kan je vantevoren uitzoeken zodat je niet voor vervelende situatie’s komt te staan.
Dit kan je vantevoren even uitzoeken op de DVD welke regio de DVD heeft, dit MOET op de DVD (hoes) staan

Regio 0: In de hele wereld afspeelbaar.
Regio 1: VS (en nog een paar landen)
Regio 2: EU, Japan (en nog een paar landen

Met een regio 0 en 2 DVD zou je dus geen moeite hebben, zeer kleine kans dat je uit de VS een regio 2 DVD koopt, maar misschien is het een regio 0 DVD

Mocht het toch een regio 1 DVD zijn is niet niet vanzelf sprekend dat hij niet werkt, hier een citaat van een site:

Problemen zoals het TV-systeem (PAL voor Regio 2 en NTSC voor regio 1) of het ontbreken van ondertiteling, houden de fan’s echt niet tegen. Al snel werd er gewerkt aan het “hacken” van de regiocode. En wat denk je: om de productie kosten laag te houden, gebruiken de meeste electronica fabrikanten, componenten die zowel NTSC als PAL aan kunnen.

Dus de ondertiteling kan wegvallen, hier heb ik ook last van aangezien ik JUIST een DVD speler heb voor regio 1 DVD’s (dus doen de regio 2 dvd’s het minder goed, de kleuren en geluid zijn altijd super maar de ondertiteling werkt nooit)

Ohja en nog de laatste tip, je PC speelt zowieso ELKE regio code af

  [ # 2 ] 23 November 2007 11:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Er staat dit: Qty: 1

Is dat de regiocode?

Dan heb ik dus een probleem… tenzij ik een nieuwe dvd-recorder koop die alle regio’s afspeelt (het goede nieuws is dat ik toch al bijna aan een nieuwe toe was)


[edit](nader onderzoek van de site wijst uit dat Qty gewoon voor quantity staat…)

[ Gewijzigd: 23 November 2007 11:07 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 3 ] 24 November 2007 01:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1062
Geregistreerd  2002-08-04

Doorgaans staat er aan de achterkant (onderkant)van je dvd speler een sticker met net zo’n logo met de regiocodes als die op de dvd doosjes staat. Althans op mijn laatse 3 dvd spelers hebben die toch gestaan. Andere optie is natuurlijk je dvd regiovrijmaken als ie dat al niet is.

   Handtekening   

Justice Is Lost, Justice Is Raped, Justice Is Gone
Pulling Your Strings, Justice Is Done
Seeking No Truth, Winning Is All
Find it So Grim, So True, So Real

  [ # 4 ] 24 November 2007 11:56 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik heb zelf mijn dvdspeler regiovrij gemaakt en bij mij ging dat betrekkelijk eenvoudig

na wat gegoogle naar het merk en het typenummer vande speler kwam ik uit op een bepaalde nummer code die ik moest intikken (na wat geklooi met welke knopjes ik tegelijkertijd ingedrukt moet houden) en dan verscheen er bij mij een menu en dan kun je de regio’s kiezen en dan regio 0 kiezen

Toen ik namelijk het derde seizoen had gekocht van Grey’s anatomy in the USA was dat regio 1
achteraf bleek dat mijn dvd speler zichzelf weer terug had gezet naar regio 2 maar het is weer goed gekomen

en ook de regio 2 dvd’s doen het bij mij prima

Mijn dvdspeler is een goedkope van een euro of 30 van de blokker en echt een puik ding

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 5 ] 26 November 2007 06:54 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Luna24 - 23 November 2007 11:03 PM

Er staat dit: Qty: 1

Is dat de regiocode?

Hehe… volgens mij betekent dit dat er slechts 1 dvd speler in de doos zat: Quantity : 1

Luna24 - 23 November 2007 11:03 PM

Dan heb ik dus een probleem… tenzij ik een nieuwe dvd-recorder koop die alle regio’s afspeelt (het goede nieuws is dat ik toch al bijna aan een nieuwe toe was)


[edit](nader onderzoek van de site wijst uit dat Qty gewoon voor quantity staat…)

Misschien is het handig als je even meldt welk merk en typenummer dvd je hebt. Als je het niet op de doos terugvindt, kan een handige google-tocht waarschijnlijk wel uitsluitsel geven.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!