Musical Grease op school
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2007-12-09

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem.

Bij mij op school gaan we in maart de musical Grease uitvoeren. Ooit was theaterontwikkeling dé reden om naar onze school toe te gaan, nu zijn dat voornamelijk buitenschoolse activiteiten als schoolfeesten. Maar sinds vorig jaar organiseren wij “door en voor leerlingen” weer een jaarlijkse musical en dat blijkt een enorm succes. Dit jaar voeren we Grease op.

Ik ben in deze musical stage manager en heb te kampen met een probleem (met daaraan gekoppeld ook de financiën ervan). We willen op een soort van voorpodium, waar sommige scènes ook gespeeld zullen worden, een auto neerzetten. Alleen het naar binnen krijgen van een echte auto is heel moeilijk: onze aula bevindt zich op de eerste verdieping.

We zoeken naar een zo realistisch mogelijke oplossing. Het moet niet kinderlijk ogen, we willen van de auto wel echt iets maken. Dus het moet een stoer model zijn, een sportauto (met open dak zou helemaal top zijn). Natuurlijk kwam als idee om er zelf één te maken van hout ,metaal of iets dergelijks. Maar tot in hoeverre krijg je dan iets moois? Ik vroeg het me af; zoiets kost best veel geld (als je het goed wilt doen) en het resultaat is te klein.

Mijn budget is €600 en dus niet enorm hoog, want dit is voor het hele decor. Andere decorstukken nemen ook een hoop geld in. Ga uit van +/- €200 maximaal.

Opblaasbaar misschien; daar wil je nog wel eens hele mooie dingen in zien. Alleen met Google vind ik ze niet. Tot slot zou het mooi zijn als de auto verplaatsbaar is… Maar ideeën die niet aan deze eis voldoen zijn te overwegen.

Ik hoop dat hier mensen zijn met suggesties…

In ieder geval alvast bedankt.


Groetjes
Patrick van der Weide

[ Gewijzigd: 10 December 2007 04:27 PM by PatrickW ]
  [ # 1 ] 10 December 2007 04:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

V&V heeft er nog 1 over, alleen moet je geen orkestbak hebben want dan kan het fout gaan 😛

  [ # 2 ] 10 December 2007 04:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Kartonnenbord mss?

  [ # 3 ] 10 December 2007 05:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  362
Geregistreerd  2003-02-02

Tijdens de havo hebben wij ook een soort van Grease-versie opgevoerd, met auto en al. De auto was gemaakt door de leraar handenarbeid + de mensen in de creatieve ploeg. Als ik me het goed herinner, was deze auto grotendeels van piepschuim oid, waardoor hij niet te zwaar was. De gedeeltes waarin mensen moesten zitten waren dan van hout en er zaten wieltjes onder, zodat hij makkelijk beweegbaar was. Verdere details kan ik je helaas niet echt geven, het is al weer een behoorlijke tijd geleden, maar misschien heb je er iets aan…

  [ # 4 ] 12 December 2007 11:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Waaijenberg in Veenendaal is de importeur van Reliant. Dat zijn die plastic driewielautootjes die je in Mr. Bean ook wel ziet. Ze hebben ook vierwieluitvoeringen: de kitten en de Scimitar.
Met name de laatste is een supercool sportmodel. Bel ze eens en vraag of ze toevallig nog een sloopmodel hebben staan. Als je de motor eruit haalt, draag je zo’n ding met een aantal man nog wel de trappen op. Ze wegen niet veel omdat ze van kunststof zijn.

Andere optie. Ik meen me te herinneren dat Harlekijn in Zoetermeer nog e.e.a. over had van hun Grease-productie. Misschien is de auto er nog.

Succes!

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 5 ] 12 December 2007 12:05 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Mo - 12 December 2007 11:31 AM

Andere optie. Ik meen me te herinneren dat Harlekijn in Zoetermeer nog e.e.a. over had van hun Grease-productie. Misschien is de auto er nog.

klopt, dat staat hier
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=478&i=88571&t=88571#reply_88571

  [ # 6 ] 16 December 2007 09:46 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2007-12-09

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb inmiddels contact opgenomen en ben benieuwd wat eruit zal komen.

Super tips, enorm bedankt nogmaals!