2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Musical jaarlijst
  [ # 16 ] 19 December 2007 08:56 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Eens kijken wat ik dit jaar allemaal gezien heb aan musicals..
Honk! (2x), Tarzan (2x), Jungle Boek, My Fair Lady, Phantom of the Opera (Londen), Cats, Ciske de Rat (premiere), Fame (Engels), The Wiz.
11 dus, maar maar 9 verschillende.

1. Ciske de Rat (premiere)
Prachtig, prachtig, prachtig. Ik had er eerst niet veel van verwacht, en had niet eens plannen om er heen te gaan. Maar toen mochten we naar de premiere (wat op zich natuurlijk al super was, om wat voor musical ‘t dan ook ging), en nu wil ik zeker nog een keer gaan.
2. Tarzan & Honk!
Allebei heel anders, maar kan niet kiezen welke ik leuker vind.
3. My Fair Lady
Heb deze last minute gezien in Utrecht, en de plaatsen waren dan ook niet super. Maar heb echt genoten van deze show. Het was ook een van de weinige shows waar ik naartoe ging voordat ik het verhaal en de muziek etc. kende. Compleet nieuw dus, en dat is me helemaal niet tegen gevallen.
4. The Phantom of the Opera (Londen)
Natuurlijk is The Phantom een prachtige musical op zich. En het was ook de eerste keer dat ik een show in Londen zag. Dus alleen daarom is ie al een beetje speciaal. Maar verder was ik een klein beetje teleurgesteld in het kleine theater/podium (tenminste, dat leek zo vanaf waar wij zaten), en volgende keer ga ik denk ik toch liever naar een andere musical in Londen. Neemt niet weg dat ik The Phantom, zoals gezegd, echt erg mooi vind en dat ikzeker wel genoten heb van deze show.
5. Cats & Jungle Boek
Wederom twee heel verschillende shows, en ik kan wederom niet kiezen. Allebei vond ik niet geweldig, maar wel leuk. Jungle Boek was natuurlijk een kindermusical, en dat was ook echt wel te merken (meer dan bij Honk!), maar met een goede cast en redelijk leuke muziek. Cats was mooi om te zien, visueel, maar de muziek doet me niet zo veel, en het feit dat er bijna geen verhaal in zit helpt er ook niet echt aan mee.
6. The Wiz
The Wiz verdient dit plaatsje boven Fame alleen maar omdat ik deze 2x gezien heb, en al was de 1e x nog in 2006 (en telt dus eigenlijk niet mee voor dit lijstje), dankzij die keer staat ie toch hoger. De eerste keer heb ik namelijk toch nog wel genoten van de show, met name van Nurlaila en Jamai, en beide speelden niet de 2e x dat ik ging. Ook ben ik er toen achter gekomen dat je bij The Wiz bijna beter op de 6e rij vh balkon kunt zitten dan op rij 2 in de zaal. Na de tweede keer was ik van mening dat The Wiz leuk was om een keer te zien, maar dat was het dan ook wel. Was ipv die 2e x liever nog een keer naar BatB geweest ofzo.
7. Fame (Engels)
Tsja..leuk om een keer te zien, maar dan houd het ook op. Er zaten een aantal erg goede mensen in de cast, die de show wat ophaalden. Maar het Engels was verschrikkelijk en er zaten ook een aantal erg slechte mensen in de cast, die de show dan weer naar beneden haalden.

Een aantal gedeelde plaatsen dus…nou ja, ik heb altijd moeite met het kiezen van dit soort dingen 😉

  [ # 17 ] 19 December 2007 11:50 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Voor mij is 2007 à³à³k het jaar van M-lab op musical/theatergebied. Wat een goed initiatief en wat een kwaliteit en orginaliteit heb ik daar al mogen aanschouwen. Ik vond het ook een redelijk tot goed musicaljaar al zat dat deels wel in de wat kleinere en/of internationale producties. Mijn top 10:

1) Topper van het jaar: Ciske de Rat, heerlijke en eerlijke musical, recht uit hart geschreven en gespeeld komt het recht in het hart bij mij binnen. Prachtig nieuw orgineel nederlands product om trots op te zijn.

2) Billy Elliot: wellicht als voorstelling nog mooier dan Ciske, maar gezond nationalisme doet me Ciske op 1 zetten. Prachtig verhaal, waarbij m.n. in de dansscenes me de keel dichtgeknepen werd en met subliem spel van de jonge Billy

3) Ganesha; een perfecte god: dé voorstelling die me het meest geraakt en tot nadenken aangezet heeft. Fantastisch spel van m.n. Frederique en Ellen. Jammer, jammer dat ik dit niet nog eens thuis kan afluisteren om de beelden terug te laten komen.

4) Wicked: ondanks alle kritiek van vele musical die hards, vind ik het een heerlijke voorstelling. Goed script en lekker over de top goed en kwaad tegen elkaar afzetten, hou ik wel van. Maar ik moet toegeven: ik was beiden malen onder de indruk en kwam voldaan het theater uit, maar geraakt word ik niet door de show.

5) Into the woods: Tsja weer zo’n M-Lab-Topper. En wat een cast ook. Ik vind sondheim, mits goed uitgevoerd en geregisseerd, prachtig. Dit was daar een goed voorbeeld van: kleine, eenvoudige maar doeltreffende regie én heerlijk spel die samen een top voorstelling maakten.

6) Producties van vorig jaar die doorliepen dit jaar en daarom (wat)lager in mijn lijstje van 2007 staan. Als eerste: Wat zien ik: dát zeg ik: een heerlijke Ellen Pieters en Mariska van Kolck in een no nonsens musical bewerking van het verhaal van Albert Mol

7) Honk: goed spel van de kleine cast die een zeer warme en ontroerende productie verzorgden.

8) Doe Maar: Feel good/jukebox, maar toch op een orginele en effectieve manier. Ik heb gelachen, was geboeid door het verhaal en door goed spel van bijv. Annick Boer. En de Doe Maar nummers (gespeeld door een fantastische band) werkten verrassend goed in een musical

9) The Last 5 Years: Birgitte Schuurmans heeft me zeer aangenaam verrast in deze productie. Als geheel heb ik her en der wel wat kritiek, m.n. op het script. Toch interessant en boeiend genoeg voor een plekkie in de top 10 met dank aan Birgitte.

10) Tanz der Vampire: ik vind het lastiger met deze musical. Volgens mij hadden we niet helemaal een gelukkige dag, daar ik de cast niet zo in vorm vond. Ook heb ik nogal wat kritiek op het verhaal. Toch nog een plekkie op 10 voornamelijk omdat er enkele fantastische scenes zoals Totale Finsternis en Carpe Noctem in zitten. Voorlopig het voordeel van de twijfel dus voor deze musical maar doorslaand enthousiast was en ben ik dus niet.

Ik kijk uit naar 2008 met o.a. Sunset !
Fijne feestdagen en een goed uiteinde iedereen op het forum ! groet mark

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 18 ] 19 December 2007 04:52 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik heb er even over nagedacht en dit is mijn lijstje heb er geen top 10 van gemaakt, omdat ik geen keuze kan maken welke musical op welke plaats moet komen 😉

Ciske de Rat
Honk!
Billy Elliot (londen)
We Will Rock You (londen)
Tarzan
Laatste voorstellingen van BatB
Footloose (londen)
De Fabeltjeskrant
Kuifje en de Zonnetempel

Heb er nog veel meer gezien, maar dit vond ik de beste/ leukste/ mooiste/ gaafste etc.
Kan verder niks meer bedenken, misschien kom ik nog ergens op…

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 19 ] 20 December 2007 03:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik ga ook geen top 10 lijstje maken (haal ik volgens mij ook niet)

de musical die ik echt vond tegenvallen is The Wiz maar wel 2x gezien waarvan de 1e keer de premiere was
zeer aangenaam verrast was ik bij My fair lady en Grease en Honk en Tarzan
verder nog gezien Tarzan en Kuifje en de zonnetempel en beauty en de beast een aantal keren en the last five years ook nog bekeken Och ja natuurlijk wat zien ik heb ik ook nog gezien

als ik toch een lijstje moet maken

1—> My Fair Lady
2—> Tarzan
3—> The last five years (het verhaal pakte me gewoon)
4—> Grease
5—> Batb
6—> Wat zien ik
7—> Doe Maar
8—> Kuifje en de zonnetempel
9—> Cats
10—> The Wiz

[ Gewijzigd: 22 December 2007 11:11 AM by ivje ]
   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 20 ] 20 December 2007 04:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Gezien in 2007:
Cats (15x)
Honk! (2x)
Chess (1x)
Wat zien ik!? (1x)
The last five years (1x)
Sexual Peversity (1x)
Evita (2x)
My fair lady (1x)
Tarzan (2x)

Niet musical voorstellingen:
Danceworks (1x)
Op sterk water (1x)
Liveshow, Op zoek naar Evita (6x)
Loes Luca (1x)

Een top 10 maken vind ik heel moeilijk .. Ik doe het even zo:
Heel mooi: Cats (de muziek & dans i love it en de manier waarop sommige castleden kat speelden was geweldig), Honk! (topcast, prachtshow), Wat zien ik!? (idem), The last five years (idem), Evita (1x met Brigitte en 1x met Marjolein, beide keren genoten, werd zo geraakt door Marjolein, prachtige show), Evita liveshows (de sfeer, alles eromheen, heel leuk om zo dichtbij mee te maken), Tarzan (ik hou van de muziek, die doet ‘t hem gewoon), Op sterk water (geweldig, heb heel hard gelachen).
Middenmoot: Sexual peversity (leuk, maar had er misschien meer van verwacht?), My fair lady (saai .. raar einde wat niet goed op me overkwam .. sprak me absoluut niet aan, muziek is wel heel mooi.).
Totaal niet mijn ding: Chess (de muziek is mooi, maar deze uitvoering vond ik verschrikkelijk), Loes Luca (had er een compleet ander beeld bij en daardoor viel het nogal tegen), Danceworks (ben er nu echt uit, moderne dans is niet mijn ding).

[ Gewijzigd: 20 December 2007 04:13 PM by Sophie_mfan ]
   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 21 ] 20 December 2007 04:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Musicals die ik heb gezien, van de 1e tot de laatste plaats:

  1. Tarzan 9x - supermusical!  📣
  2. Ciske de Rat 2x :kus:
  3. Beauty and the Beast (incl. Antwerpen) 9x -  :roos:
  4. Evita 1x -  😄
  5. Grease 2x -  :tong:
  6. My Fair Lady 2x -  :ster:
  7. The Wiz 3x -  😄
  8. Cats 2x -  :zon:
  9. Into the Woods 1x -  :schaap:
10. Chess 1x -  :moe:
11. Musical to the Max 1x -  :bah:  met stip op de laatste plaats

Volgende week nog een keer Tarzan en Assepoester

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 22 ] 20 December 2007 06:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

1. Ganesha een perfecte God
2. Into the Woods
3. De vliegende hollander
4. Chess
5. Grease
6. Tarzan
7. My fair lady
8. Cats
9. The wiz
-16!! Hair

  [ # 23 ] 20 December 2007 08:13 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2006-11-26

Dit jaar was weer een redelijk druk musicaljaar. In het totaal 13 verschillende shows gezien en een enkele show dubbel waaronder Wicked (Londen & Stuttgart) en Tarzan. Mijn top 10:

1. Les Misérables (London)
2. Wicked (Londen & Stuttgart)
3. Mary Poppins (London)
4. Tanz der Vampire (Berlijn)
5. Rembrandt
6. Into the Woods
7. 3 Musketiere (Stuttgart)
8. Beauty and the Beast (Antwerpen)
9. Tarzan
10. Cats

Verder zag ik nog: My Fair Lady, Wat Zien Ik?! en The Wiz.

Op naar het volgend jaar!

  [ # 24 ] 20 December 2007 08:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Gezien dit jaar:

Musical:
LONDON: We will rock you
The Wiz (Joop van den Ende theaterproducties)
HONK! (3 and the crowd)
Dreamin’ in the park with Alice
Wat zien ik?! (Ruud de Graaf)
Cats (Joop van den Ende Theaterproducties)
Grease (V&V Entertainment)
Tarzan (Joop van den Ende Theaterproducties)
Kuifje, de Zonnetempel
LONDON: Footloose
LONDON: Billy Elliot
Ciske de Rat
De Fabeltjeskrant

Toneel:
Jeanne d’Arc (NNT)
De vrouw met de baard (NNT)
De Graaf van Monte Cristo (Het Nationaal Toneel)
LONDON: In Celebration
Babyboomers (NNT)
Onder Vrouwen 2 (NNT)
Kwartet (Het Toneelhuis)
Het Licht (2x, waaronder een doorloop) (NNT)
Opening Night (NT Gent, Toneelgroep Amsterdam)
Dantons dood (2x, waaronder een doorloop) (NNT)
Les Liaisons Dangereuses (Het Nationeel Toneel)
Judith, Vrouwe van Wijk (Wijk bij Duurstede, openingsvoorstelling)
Charms (Amsterdam Underground festival)
Zonder titel, part 2 (Christiaan Mooij, Amsterdam Underground Festival)


1. Ciske de Rat
Om te beginnen met de casting, talent van de top en natuurlijk Danny de Munk als Ciske. Prachtig vertaald naar musical!
2. Tarzan
Lang naar uit gekeken, en afgelopen 15 april zat ik vooraan te genieten van groot spektakel! Een man in een lendedoekje en prachtige muziek.
3. Honk!
Zo’n hecht gezelschap in een voorstelling met een boodschap, fantastisch uitgevoerd!
4. We will rock you (Londen)
Dit is één van mijn favoriete leuke musicals! De kick die deze musical geeft is onbeschrijfelijk! Je staat helemaal te stuiteren achteraf!
5. Billy Elliot (Londen)
Terwijl ik met een gemengd gevoel de zaal en Londen verliet kon ik achteraf lovend zijn, want wat ben ik blij dat ik deze productie heb gezien! Zit zo sterk in elkaar allemaal..
6. Footloose (Londen)
Geweldig! Een feestje (niet altijd, maar ‘t merendeel van de tijd wel) en een avond genieten!
7. Kuifje, de zonnetempel
Nooit gedacht dat ik deze voorstelling zà³ leuk zou vinden. Vooral de inbreng van ensemblelid Frank Beurskens was zeer aangenaam!
8. De Fabeltjeskrant
Weer zo’n voorstelling waar ik lang naar heb uitgekeken! Origineel (als in: vertaling naar musical), grappig, interactief en gewoon een jeugdsentimenteel (is geen woord hé?) avondje uit!
9. Dreamin’ in the park with Alice
Hele verrassende voorstelling, in rap tempo met allerlei theatervormen!
10. Cats
In het echt nog mooier dan op de dvd…

Toneel top 10:
1. Babyboomers
2. Les Liaisons Dangereuses
3. Het Licht
4. Judith, vrouwe van wijk
5. In Celebration
6. Jeanne d’Arc
7. Zonder titel, part 2
8. Onder vrouwen 2
9. Opening Night
10. Dantons dood

  [ # 25 ] 21 December 2007 09:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Absolute toppers in binnen- en buitenland:

Londen:
- Billy Elliot
- Toneelstuk Equus

Gedeelde 1e plaats voor deze twee prachtstukken: hoewel Equus geen musical is en Billy Elliot wel. Schitterende producties! Zal flabbergasted in de zaal…

Nederland:
- The Last Five Years (Ede)
- Kuifje (Rotterdam)
- Doe Maar (Arnhem)

Belgie:
- You’re a good man Charlie Brown (Lier)
- Jane Eyre (Beveren)
- Beauty & the Beast (Antwerpen)
Notificatie: Grease komt nog.

Qua musicalfilms zie ik echt het meest — maar dan ook het meest — uit naar Sweeney Todd!!
Hoewel Enchanted me ook briljant lijkt (ga deze kerstvakantie kijken)

Verder nog gezien en een leuke dag bij beleefd maar toch minder memorabel zijn:

Wenen
- Rebecca

Nederland
- Tarzan
- Ciske de Rat
- La Dia
- Forbidden Musicals 8

Zaten Honk en Wat Zien Ik?! ook in het afgelopen jaar? Time flies…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 26 ] 22 December 2007 08:40 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Jaccozoveel

NEEEEEEEEEE!!!! Dat was echt vreselijk! Kitsch! He wat heerlijk als smaken verschillen. Maar iets diep in mij blijft schreeuwen NEEEEEEEEEE!!!!!!

JAAAAAAAA!!! Ha, ha. Gelukkig dat je hun ‘Romeo & Juliet’ (gedeeltelijk in het Engels en IJslands) niet heb gezien. Dat was pas echt kitsch (maar wel erg inventief gedaan). Ik weet echter zeker dat je het met mijn numero uno wel eens ben en kijk uit naar jou lijstje.

  [ # 27 ] 22 December 2007 10:52 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Komt ie dan….
In het Agemeen vond ik dit geen bijster goed seizoen. Veel dingen in de herhaling; jukeboxshows en opgewarmde prakken. Maar toch: hier mijn Top 10

Spring Awakening Broadway
Gelukkig was er één show die in één klap mijn seizoen goedmaakte. Ik vond dit de beste musical in jaren, vernieuwend, snel, sexy, grappig en hartverscheurend. Een klap in je smoel zoals je die maar zelden krijgt in een musicalvoorstelling. Terechte winnaar van alle awards op Broadway.

Billy Elliot Londen
Zag hem voor de tweede keer, nu met kennis van de score. Prachtig geregisseerde voorstelling met een cast die duielijk houdt van het materiaal dat ze spelen. Muzikaal op cd ernstig tegenvallend, maar in het theater onweerstaanbaar. Fucked if I know….

Grey Gardens Broadway
De rol van het jaar: Christine Ebersole in Grey Gardens. ZO knap gespeeld! Fijn verhaal en integer. Ik hoop erg op een transfer naar het National Theatre in Londen, met Miss Ebersole…

Into the Woods M-Lab
HET Nederlandse theaterinitiatief van het jaar. Dat er nog vele voorstellingen mogen volgen op dit niveau. Mooie cast, supervertaling en een fijne omgeving om dit soort producties te zien! Je kan zo een lijstje favorieten hier willen zien: Parade, Wild Party, Ragtime etc etc. Hulde hulde!

Rembrandt’s Spiegel Rotterdamse Schouwburg
Nieuwe muziektheatervoorstelling van Peter Greenaway had alles wat Rembrandt de musical miste: sterke acteurs, een poëtisch scripten een doordacht concept. Fantastische filmbeelden en ontroerende muziek. Nog te zien in 2008!

Company Broadway
Minder dan de all time favorite voorstelling van Sam Mendes in Londen, maar toch indrukwekkend, vooral door de interpretatie van Raul Esparza. En leuk om een keer orkest en acteurs één te zien zijn.

Evita Londen
Miss Heitzer eat your heart out, Elena Roger was on stage this year! Sprankelende nieuwe versie van Lloyd Webbers meesterstukje met een onvergetelijke kleine diamant in de hoofdrol. Keihrde voorstelling op het scherpst van de snede. Heb de Nederlandse versie nog niet gezien, maar alles wijst op een gemiste kans als je deze versie kent.

Tarzan Scheveningen
Veel leuker dan gedacht. Mooi geproduceerde voorstelling met een ware ontdekking in de gespierde hoofdrol. Muzikaal mager, verhaaltje van niks, maar oh zo lekker.

Wicked Londen
Had wat te lijden na het vertrek van Idena Menzel, maar blijft één van de aantrekkelijkste familiemusicals die ik ken. Een intelligent scripten een paar wereldnummers met prachtige staging doen de rest. Zo’n show waar je altijd weer heen kan om te kijken hoe “andere” vrouwen het doen. No Good Deed blijft één van de lekkerste schreeuwnummers aller tijden: wil ik elke dag wel even horen….

Ganesha een perfecte God M-Lab
Vooral in de lijst vanwege 2 hele mooie hoofdrollen. Aan het scriptmoet nog wat gesleuteld lijkt me: hoeveel drama kan een mens verdragen?

Onder het kopje Neeeeeeeee:
De Vliegende Hollander (interessante middag, maar graag een ander verhaal voor deze muziek) en The Pirate Queen (draak van een voorstelling met zowaar opvallend leuke cd na afloop).

Onder kopje helaas niet gezien: Parade in Londen, LoveMusic (Broadway), Ciske de Rat, Doe Maar (dank u Parool voor verkeerde agenda).

Verder nog wel een toneelstuk of 30 gezien, maar daar ga ik hier maar niet op in…. (al moet History Boys in Londen op één of andere manier dit lijstje binnengesmokkeld….)

Lieve mensen van het forum: ik wens jullie hele fijne feestdagen. Ik vier ze in Rio de Janeiro, dus tot over een week of twee!!!!

[ Gewijzigd: 22 December 2007 11:14 AM by Jacco ]
   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 28 ] 22 December 2007 01:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Hoogtepunten dit jaar, in willekeurige volgorde en om verschillende redenen:

Spring Awakening (Broadway), Rent (Broadway), Hairspray (Broadway & West End), Grease, Shhh…it Happens, Into the Woods.

Honk en Wicked waren vorig jaar hoogtepunten voor mij. 😉

  [ # 29 ] 22 December 2007 03:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Tellen we alleen 2007 ja toch?

Anders moet ik mijn lijstje ernstig aanpassen, want tellen Wicked (Londen), Evita (Londen) en Tanz! (Berlijn) zeker ook mee!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 30 ] 22 December 2007 05:04 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik heb in 2007 veel, heeel veel gezien..

Echt een top 10 kan ik niet noemen, daarvoor heb ik te veel verschillende show gezien..

Ik kan wel een absolute nummer 1 noemen:
Billy Elliot!

Deze musical overtrof al mijn verwachtingen. Het is de beste musical die ik ooit zag!
(hij moet de eerste plaats van beste musicals ooit wel delen met Cabaret, maar dat was in 2006)

 < 1 2 3 > 
2 of 3
‹‹ Enchanted      Musical TV Tips met Kerst 2008 ››