2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Welke ALW show zou jij graag in NL zien (of terugzien)?
  [ # 16 ] 19 December 2007 08:56 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Klaske - 19 December 2007 08:01 AM
Jaccozoveel - 18 December 2007 08:57 PM

  Woman in White maar niet (zwakste Lloyd Webber vind ik, hoe mooi de eerste cast het ook deed), dan liever Tha Beautiful Game of Woman in White (lekker trashy…).

Dit klopt niet, hè Jacco. Eerst zeggen dat je Woman in White niet wil en daarna liever wel, da’s niet logisch :tong:

Als hij “mijn gedachten” kan lezen is de tweede Whistle Down The Wind.

Overigens staan er een paar shows niet in de oorspronkelijke lijst:
- The Likes of Us (1965)
- By Jeeves (1996)
- Tell Me on a Sunday (1979 - 2003) (nou ja een beetje staat ie er natuurlijk weer wel)

Whistle down the Wind is in mijn optiek de beste show die de man ooit heeft geschreven. Veel drama, lekker bombastische muziek, een goede bron (verhaal) aangevuld met goed materiaal.

The Beautiful Game vond ik destijds in Londen ook geweldig. Dit kwam echter ook door het authentiek ierse van de tongval bijvoorbeeld, iets wat in Nederland verloren gaat of geforceerd over zal komen. Laat deze show maar lekker terugkomen in Engeland, met net zo’n geweldige cast als de eerste keer.

[ Gewijzigd: 19 December 2007 09:03 AM by Jeroen ]
  [ # 17 ] 19 December 2007 09:17 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Zou By Jeeves ook nog mogen? k Blijf de versie zoals die toen op dvd is verschenen nog steeds erg vermakelijk vinden, ookal heeft het stuk hier en daar z’n zwakke plekken. Verder… zou ik het niet weten. Zowel het zien van Whistle als de cd doen mij nog steeds niets. Beautiful Game vond ik redelijk,  maar heb ik verder niet heel erg veel mee. Zelfs over Sunset was ik niet razend enthousiast, maar dat kwam meer omdat de tweede akte nauwelijks nieuw muzikaal materiaal had.
Tell Me On A Sunday ook maar niet doen… ik zou geen Nederlandse vrouw weten waarvan ik het prettig zou vinden enkel haar een hele akte lang te moeten zien en horen. Wellicht dan Aspects of Love, hoewel sommige plotwendingen wellicht zullen worden toegejuicht door de PNVD, maar Anything But Lonely aan het einde maakt veel goed en ik denk dat het met de juiste Rose best een mooie productie kan worden. Ellen Evers misschien?

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 18 ] 19 December 2007 11:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

ik ga ook voor phantom of the opera

  [ # 19 ] 19 December 2007 11:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Jeroen - 19 December 2007 08:56 AM
Klaske - 19 December 2007 08:01 AM
Jaccozoveel - 18 December 2007 08:57 PM

  Woman in White maar niet (zwakste Lloyd Webber vind ik, hoe mooi de eerste cast het ook deed), dan liever Tha Beautiful Game of Woman in White (lekker trashy…).

Dit klopt niet, hè Jacco. Eerst zeggen dat je Woman in White niet wil en daarna liever wel, da’s niet logisch :tong:

Als hij “mijn gedachten” kan lezen is de tweede Whistle Down The Wind.

Overigens staan er een paar shows niet in de oorspronkelijke lijst:
- The Likes of Us (1965)
- By Jeeves (1996)
- Tell Me on a Sunday (1979 - 2003) (nou ja een beetje staat ie er natuurlijk weer wel)

Whistle down the Wind is in mijn optiek de beste show die de man ooit heeft geschreven. Veel drama, lekker bombastische muziek, een goede bron (verhaal) aangevuld met goed materiaal.

The Beautiful Game vond ik destijds in Londen ook geweldig. Dit kwam echter ook door het authentiek ierse van de tongval bijvoorbeeld, iets wat in Nederland verloren gaat of geforceerd over zal komen. Laat deze show maar lekker terugkomen in Engeland, met net zo’n geweldige cast als de eerste keer.

Ik heb WDDW in Londen gezien en moet zeggen dat ik niet diep onder de indruk was. Misschien heb ik een tweede keer nodig?

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 20 ] 19 December 2007 11:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Jaccozoveel - 18 December 2007 08:57 PM

Ik zou graag een “kleine” versie van Aspects of Love zien met een fijne hoofdrolspeelster als Rose….. Maar voor je het weet wordt daar weer een enge televisieshow van gemaakt haha….

Woman in White maar niet (zwakste Lloyd Webber vind ik, hoe mooi de eerste cast het ook deed), dan liever Tha Beautiful Game of Woman in White (lekker trashy…).

De rest hebben we wel gezien, toch (als we joseph meerekenen….)? En op Song and Dance zitten we ECHT niet te wachten. Om nog maar te zwijgen van Starlight, al zou dat zomaar eens in het Beatrix Theater kunnen opduiken…..

Heb jij die kleine Aspects of Love met Paul Vaes en Ryan van der Akker gezien in het werkteater een paar jaar geleden. Die was echt heel mooi.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 21 ] 19 December 2007 03:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

The Woman in White omdat ik me afvraag of ik er nog een keer heen durf en of het de tweede keer net zo eng is als de eerste keer, en Starlight Express omdat ik de liedjes leuk vind en ik die weleens in een setting zou willen zien.

  [ # 22 ] 19 December 2007 04:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Whistle Down the Wind is naar mijn mening ook een perfecte show voor het beatrixtheater. Whistle is toch in zekere zin een familieshow en de score bevat iig een number one hit die ze goed kunnen gaan gebruiken waneer ze de show gaan promoten.

Cast??

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 23 ] 19 December 2007 06:12 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2004-01-23

Ik zeh The Phantom.
Heb hem jaren geleden niet gezien en na alle verhalen die ik gehoord heb wil ik dit wel heel graag zien!
Ik ben voor!!!!

   Handtekening   

“I’ll be with you like a handprint on your heart”

  [ # 24 ] 19 December 2007 09:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Jeap - 19 December 2007 05:30 PM

THE PHANTOM please…..

deze show was mijn allereerst musicalervaring en ik weet het nog precies. 9 was ik toen ofzo. vooral m’n vriend hoopt vurig dat hij weer terug komt naar NL want die is helemaal verslingerd aan de muziek; en hij heeft de show destijds niet gezien..

maar het is toch al bijna zeker dat de phantom weer terug komt; dat heeft joop ooit gezegd toch??

Yep dat klopt. Volgens mij wou Joop de show toen laten spelen bij zijn nieuwe theater nabij de Amsterdam ArenA, helaas is die bouw niet doorgegaan. Ik heb zon vermoeden dat ``The Phantom of the Opera`` weleens de opvolger van Les Miserables kan gaan worden.

Dus dat Phantom voor een gelimiteerde periode terugkomt in een vast theater.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 25 ] 19 December 2007 10:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Mijn absolute favoriet, die ik ook heel graag in een Nederlandse versie wilde zien komt eraan: Sunset. Al ben ik wel wat huiverig over die eigen versie…het decor in London was zo over the top, maar wel geweldig, dat ik een beetje vrees voor de impact als het een “simpele” reisversie wordt. Ben wel benieuwd in ieder geval en aan de hoofdrol(len) zal het niet liggen.

Phantom was ook jarenlang mijn favo, maar gek genoeg sta ik nu niet echt te wachten op een revival. Wellicht omdat ik het gewoon bij de herinnering aan Henk en Joke wil houden, kan me nauwelijks een sterkere bezetting voorstellen.

Enkele A.L.W. shows heb ik absoluut géén interesse in, waaronder o.a. Starlight Express, Song&Dance; en Cats. Dat vind ik eerlijk gezegd alledrie draken, met in alle gevallen 1 hitsong en voor de rest 3 x niks.

Evita hebben we al, J.C. ook recent geweest (al zou ik die heel graag eens in een superbezetting concertante horen). Blijft over de shows die ik destijds niet in London heb gezien en wel benieuwd naar ben: Beautiful Game, Whistle down the wind en The Woman in White…gebaseerd op verhalen van anderen spreekt de eerste me dan het meeste aan…al vind ik de muziek van Whistle wel weer prachtig maar volgens mij is dat verhaal echt té zoetsappig.

En ach, het zal inderdaad na Les Mis toch wel de Phantom worden en dat vind ik dan uiteindelijk ook geen straf om die nog eens te gaan kijken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 26 ] 20 December 2007 07:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

saigon - 19 December 2007 04:53 PM

Whistle is toch in zekere zin een familieshow en de score bevat iig een number one hit die ze goed kunnen gaan gebruiken waneer ze de show gaan promoten.

Na die opmerking ben ik het even gaan opzoeken;
ik wist niet dat ‘No Matter What’ van een musical afkomstig is!
Zo leer je nog eens wat haha

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 27 ] 20 December 2007 04:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

dan ga ik voor the Phantom en Whistle down the wind
vooral de muziek van de laatste vind ik prachtig

Starlight express zou ik ook nog wel leuk vinden

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 28 ] 20 December 2007 06:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

The woman in white! Tenminste een voorstelling die we in Nederland nog niet gehad hebben. En de muziek is zoo mooi!

  [ # 29 ] 20 December 2007 08:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

The Phantom, absoluut!

  [ # 30 ] 21 December 2007 03:28 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2003-06-30

Voor mij absoluut Starlight Express (en Sunset). Heb de show 2 keer in Londen gezien en hoewel het verhaal misschien niet hoogstaand is, heeft het toen wel enorme indruk gemaakt met alle acteurs die door de hele zaal rollerskaten. En de muziek vind ik prachtig. (maar dan wel van de NEW starlight Express)

 < 1 2 3 > 
2 of 3