1 of 2 |  1 2 > 
Zou het toeval zijn?
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Of is het echt zo dat op zondagmiddag veel us opgaan ipv de hoofdrolspelers. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en woon in een klein dorpje. Ik ben vaak aangewezen op de zondagmiddag anders kan ik niet meer thuis komen. Het valt me op dat ik nooit de eerste cast heb. Afeglopen zondag weer bij Tarzan. Een Chantal en Ron waren er niet. Zouden ze nog zo moe zijn van die 2 regels bij Idols?
Ik heb de laatste jaren nooit meer de eerste cast gehad. Heb ik gewoon pech? Of hebben meer mensen dit opgemerkt?

Judith

  [ # 1 ] 23 January 2008 09:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Sowieso vind ik dat je nog maar weinig de gehele 1e cast krijgt, of je moet helemaal in het begin gaan en dan zegt het nog niet alles. Met Tarzan heb ik wel steeds geluk; van de 10 keer (waarvan de meeste wel op zondagmidag waren) heb ik zo’n beetje 7 keer de ‘originele’ cast gehad.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 2 ] 23 January 2008 10:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het is mij in het verleden ook opgevallen: als ik naar het Fortis Circustheater ging (altijd op zondagmiddag) had ik nooit de eerste cast. En dan heb ik het over Phantom, Miss Saigon, Elisabeth, Aida en The Lion King, dus zo oud al.
Dus nee, toeval denk ik niet.

Inmiddels maakt het me niet echt meer uit en weet ik (via clubs en sites) toch altijd de speeldata te achterhalen van de cast die ik wil zien. En gelukkig spelen veel voorstellingen op zondagavond nu om 19.00 ipv 20.00 zodat je toch nog redelijk thuis komt. Wel een tip dus.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 3 ] 23 January 2008 11:13 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-12-21

Ik vraag me af of het toeval is. Toen Suzan, vorig seizoen, understudy was van Celine bij My Fair Lady kreeg ze, na de eerste 5 of 6 weken ofzo, de zondagmiddag als vaste speeldag. Blijkbaar is de zondag(middag) voor de eerste cast belangrijk om vrij te hebben.

  [ # 4 ] 24 January 2008 01:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik heb gehoord dat Marjolein Teepen vaker martinee’s speelt dan avond shows (als Evita)

  [ # 5 ] 25 January 2008 08:37 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2005-05-25

Judith - 23 January 2008 08:38 PM

Of is het echt zo dat op zondagmiddag veel us opgaan ipv de hoofdrolspelers. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en woon in een klein dorpje. Ik ben vaak aangewezen op de zondagmiddag anders kan ik niet meer thuis komen. Het valt me op dat ik nooit de eerste cast heb. Afeglopen zondag weer bij Tarzan. Een Chantal en Ron waren er niet. Zouden ze nog zo moe zijn van die 2 regels bij Idols?
Ik heb de laatste jaren nooit meer de eerste cast gehad. Heb ik gewoon pech? Of hebben meer mensen dit opgemerkt?

Judith

Wie speelt er dan als Jane in Tarzan nu als Chantal er niet is?? Dat vroeg ik me even af, want Brigitte is natuurlijk nu Evita!

Verder lijkt het me geen toeval, ik denk dat de meeste bekende spelers op zondag middag vrij hebben om even rust te hebben zodat ze savonds weer goed kunnen spelen.

   Handtekening   

kijk nu ook op: http://www.freewebs.com/shirley2701
📣

  [ # 6 ] 25 January 2008 08:56 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Nu speelt Bente (nog iets) als Chantal niet speelt. Verder lijkt het mij niet logisch, degene die op zondagmiddag gaan betalen net zo veel als de mensen die ‘s avonds gaan en hebben dus net zoveel recht op een kans op de 1ste cast. Natuurlijk ik kan het me voorstellen dat de 1ste cast niet week in week uit 7 voorstellingen per week speelt, maar standaard de zondagmiddag niet, lijkt me niet logisch en niet fair.

Judith

  [ # 7 ] 25 January 2008 09:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ach, als de keuze is tussen een valszingende 1e cast en een loepzuivere understudy is die redelijk snel gemaakt 😉

Helaas kun je het van te voren niet weten en is het idd zo dat je door alle PR rondom een show wel “lekker” wordt gemaakt met een bepaalde cast (of juist helemaal niet…)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 8 ] 25 January 2008 09:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Marjolein speelt trouwens 2x per week Evita, maar niet op vaste dagen (voor de mensen die het willen weten)

  [ # 9 ] 25 January 2008 09:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Ik moet zeggen dat Bente goed zong, maar wat minder leuk is met de humor. John kon ik ook niets op aan merken. maar het gaat om het principe, toch! Trouwens bij My fair Lady had ik Suzan (Susan) Seegers en dat was zoals ik al eerder heb geschreven op zijn minst, niet best.

Judith

  [ # 10 ] 26 January 2008 02:02 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2008-01-04

ik was laatst op een zondag naar ciske de rat geweest en ik had 1e cast gewoon
het verschilt gewoon.. bij tarzan had ik ook chantal en ron
alleen met beauty and de beast had ik chantal niet..
en met de Lion King had ik ook 1ste cast.

  [ # 11 ] 26 January 2008 02:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2006-11-10

Dan heb ik gewoon steeds pech. Wie weet meer geluk met Evita!
Judith

  [ # 12 ] 26 January 2008 02:29 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Majo - 26 January 2008 02:02 PM

ik was laatst op een zondag naar ciske de rat geweest en ik had 1e cast gewoon
het verschilt gewoon.. bij tarzan had ik ook chantal en ron
alleen met beauty and de beast had ik chantal niet..
en met de Lion King had ik ook 1ste cast.

Volgens mij hebben ze bij Ciske de afspraak dat de hele eerste cast álle voorstellingen speelt (tenzij ze ziek zijn ofzo natuurlijk). Dus daar heb je wel vaak de eerste cast denk ik… Bij Tarzan en andere shows hebben de understudies toch wel n vast aantal dagen in de week denk ‘k…

  [ # 13 ] 27 January 2008 06:42 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  31
Geregistreerd  2007-12-29

Judith - 25 January 2008 08:56 PM

Nu speelt Bente (nog iets) als Chantal niet speelt.
Judith

Omdat Brigitte nu in Evita speelt is ook Nathalie van Gent understudie van Chantal
Ik heb Nienke vrijdag gezien, vokaal ontzettend goed. Maar Chantal kan beter de humor over brengen (ik heb haar zaterdag gezien).

Liefs

   Handtekening   

1 x Oliver Twist
1 x 3Musketiers
1 x The Lion King
2 x Tarzan

  [ # 14 ] 27 January 2008 07:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

jouke - 25 January 2008 09:18 PM

Marjolein speelt trouwens 2x per week Evita, maar niet op vaste dagen (voor de mensen die het willen weten)

Marjolein is dan ook alternate en geen understudy 😉

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 15 ] 27 January 2008 08:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Toch lullig als je je bedenkt dat je vaak ook nog eens een weekendtoeslag kan neertellen.

Je zou toch juist zeggen dat de originele cast in het weekend op gaat en dan doordeweeks vrij. Maargoed, dat zal dan wel aan mij liggen.

 1 2 > 
1 of 2