4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
The Last 5 Years
  [ # 46 ] 19 October 2008 12:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

MoNieky - 19 October 2008 11:44 AM

Gisteravond heb ik de show gezien en ondanks dat ik fan van Jim ben (was?) moet ik zeggen dat hij inderdaad niet zo goed bij stem was.

Ik heb geprobeerd om daar doorheen te kijken (luisteren) en ik daarom blijf ik het wel een hele mooie voorstelling vinden. Met Ara vorig jaar vond ik Jona vriendelijker en had zoiets van ja, zo kan het lopen. Niemand echt schuldig…
Terwijl ik nu zoiets had van WAT EEN EIKEL is die Jona!! Vreemd gaan terwijl z’n vriendin op zijn bezoek zit te wachten in Antwerpen!!!!

Heel leuk detail:
Toen ze in het begin elkaar ontmoeten en samen op het tafeltje gaan zitten, brak het tafeltje in stukken!!!
Birgit vroeg gelijk aan Jim of hij was aangekomen sinds de eerste keer en Jim reageerde heel leuk door in z’n telefoon het nummer van Sonja Bakker te vinden!!

📣 Dat hebben ze dan goed opgelost zo! Dat noem ik nog eens een staaltje improvisatiekunst 😉

   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 47 ] 19 October 2008 12:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Scaramouche - 21 September 2008 01:35 PM

Hij kon geen enkele zin zingen zonder een uitschieter. Het leek wel alsof Grover uit Sesamstraat zong. Elke keer als het zijn beurt weer was kneep ik ‘m :p Dat er mensen achter ons de slappe lach hadden elke keer als hij weer zong hielp ook niet erg.
!

Tja, dat krijg je…........zielig, maar waar.

  [ # 48 ] 19 October 2008 12:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

missKateMonster - 21 September 2008 05:57 PM

Dat Jim van Jona een nare man maakt vind ik dan ook alleen nog maar meer afbreuk doen aan zijn acteer ’ poging’

Iemand met zo’n overkomen, uiterlijk, “zang"stem komt nu eenmaal niet sympathiek over. Daarom werkt het niet. De rol moet gespeeld worden door iemand waarbij alles het tegenovergestelde is.

  [ # 49 ] 19 October 2008 02:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

ik ben geweest in rotterdam en wat een schande voor het orginele materiaal! Spastisch en geforceerd dat zijn de kernwoorden die deze avond hebben gesierd of kan ik beter zeggen tenonder gebracht!

Over Jim wil ik het nieteens hebben zo tenenkrommend slecht… alsof ik een amateur aan het werk zag. Birgit begon het eerste nummer heel mooi, ook het begin met een zwijgende jim was mooi, maar de eerste song veranderde de toon, geen tranen NIETS alleen hopeloos geerger.

opvallend was dat birgit haar spel ontzettend beinvloed wordt door dat van Jim iets wat haar spel zeker niet tengoedekomt. sommige van haar loopjes en beweginen kwamen erg spastich en geforceerd over. en als we het toch hebben over spastich en geforceerd, welke mafketel (die ze overigens gelijk moeten ophangen) heeft besloten die afgrijselijke gesprekjes toegevoegd die totaal geen waarde hebben naar mijn idee ?????????????????????? afschietend ie hap.

het decor was mooi maar erg kunstmatig helaas werkte het systeem met het belichten van de heg niet volledig en kwam het meerdere malen voor dat 2 delen tegelijk belicht waren. maar eigenlijk is het zelfs van denzotte dat zoiets nodig is. de originele versie had toch ook geen stervende struik nodig om aan te geven waar in het verhaal ze waren? waarom kloten in iets dat goed is?

hopeloos deze versie.

dus zal ik het orgineel, de versie met ara en de PRACHTIGE versie uit antwerpen van afgelopenzomer maar blijven koesteren in mijn herrinering. zonde van ‘zulk mooi materiaal wat hier is gebeurd.

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 50 ] 19 October 2008 03:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

sebas17 - 19 October 2008 02:40 PM

dus zal ik het orgineel, de versie met ara en de PRACHTIGE versie uit antwerpen van afgelopenzomer maar blijven koesteren in mijn herrinering. zonde van ‘zulk mooi materiaal wat hier is gebeurd.

Zonde van zulk prachtig materiaal dat de Nederlandse het mogen afslachten. De versie met Ara vorig jaar was namelijk al net zo matig als deze uitvoering. Wat een afschuwelijke regie, wat een matige vertaling, wat een stom decor (in dit kunstmatige keurige decor kàºnnen geen twee creatievelingen wonen), wat een…

*zucht*

Waar is Daisy Prince als je haar nodig hebt…

  [ # 51 ] 19 October 2008 03:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

MAAR door de sterke spelers werden de andere gebreken in de vorige voorstelling in nederland verhuld! iets wat nu bloot komt te liggen door de belachelijke prestatie van jim

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 52 ] 19 October 2008 04:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

sebas17 - 19 October 2008 03:55 PM

MAAR door de sterke spelers werden de andere gebreken in de vorige voorstelling in nederland verhuld! iets wat nu bloot komt te liggen door de belachelijke prestatie van jim


Oh, ik vond ook in de versie met Ara al pijnlijk duidelijk dat het gewoon ‘niet zo goed was’. En dat lag niet aan het stuk, maar volledig aan zwakke regie en de ongeloofwaardigheid van Ara (vooral in ‘Als ik ‘t zeggen mocht’).

  [ # 53 ] 21 October 2008 11:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Ik vond Ara minder geloofwaardig in de rol. Birgit kreeg hierdoor ook minder tegenspel. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat zij een zeur was en hij een egoist.
Het samenspel van Birgit en Jim klopt veel beter. Ze zijn meer in balans. Daardoor is zij iemand die gewoon iets minder snel op gang komt en hij iemand voor wie het succes heel snel gekomen is. De sporen zijn uiteen gelopen. Ik vind dat wel mooi.

De zang van Jim is een probleem. Ik kreeg bij de premiere de indruk dat ie ziek was. Hij is pas oook uitgevallen met een keelontsteking. Hij is wel een sterke zanger dus ik weet niet wat er mis is. Bij een show met 2 personen heeft dit wel een grote invloed.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 54 ] 21 October 2008 12:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Mo - 21 October 2008 11:52 AM

Ik vond Ara minder geloofwaardig in de rol. Birgit kreeg hierdoor ook minder tegenspel. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat zij een zeur was en hij een egoist.
Het samenspel van Birgit en Jim klopt veel beter. Ze zijn meer in balans. Daardoor is zij iemand die gewoon iets minder snel op gang komt en hij iemand voor wie het succes heel snel gekomen is. De sporen zijn uiteen gelopen. Ik vind dat wel mooi.

De zang van Jim is een probleem. Ik kreeg bij de premiere de indruk dat ie ziek was. Hij is pas oook uitgevallen met een keelontsteking. Hij is wel een sterke zanger dus ik weet niet wat er mis is. Bij een show met 2 personen heeft dit wel een grote invloed.

ik ben zelf op 14 november geweest en denk gewoon dat jim zijn stem slechter begint te worden, ik heb hem altijd heel goed gevonden….
maar hij heeft na al die jaren echt een rokersstem gekregen, dat had ie vroeger al een beetje, maar nu slaat hij zelfs soms gewoon over met zijn stem…. jammer want hij heeft zo’n mooie rockstem

  [ # 55 ] 23 October 2008 01:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

St0rm - 21 October 2008 12:08 PM
Mo - 21 October 2008 11:52 AM

Ik vond Ara minder geloofwaardig in de rol. Birgit kreeg hierdoor ook minder tegenspel. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat zij een zeur was en hij een egoist.
Het samenspel van Birgit en Jim klopt veel beter. Ze zijn meer in balans. Daardoor is zij iemand die gewoon iets minder snel op gang komt en hij iemand voor wie het succes heel snel gekomen is. De sporen zijn uiteen gelopen. Ik vind dat wel mooi.

De zang van Jim is een probleem. Ik kreeg bij de premiere de indruk dat ie ziek was. Hij is pas oook uitgevallen met een keelontsteking. Hij is wel een sterke zanger dus ik weet niet wat er mis is. Bij een show met 2 personen heeft dit wel een grote invloed.

ik ben zelf op 14 november geweest en denk gewoon dat jim zijn stem slechter begint te worden, ik heb hem altijd heel goed gevonden….
maar hij heeft na al die jaren echt een rokersstem gekregen, dat had ie vroeger al een beetje, maar nu slaat hij zelfs soms gewoon over met zijn stem…. jammer want hij heeft zo’n mooie rockstem

In het interview met BM gaaf hij aan dat hij een hele zware periode achter de rug had. Als ie nu ook nog eens griep heeft gekregen (en dit is een hele hardnekkige griep!) dan kan ik me voorstellen dat het op zijn stem is geslagen en dat dat tijd nodig heeft om in orde te komen. Die tijd heeft hij helaas niet. Heb jij de indruk dat het een structureel probleem is, Storm?

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 56 ] 24 October 2008 09:11 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Mo - 23 October 2008 01:38 PM
St0rm - 21 October 2008 12:08 PM
Mo - 21 October 2008 11:52 AM

Ik vond Ara minder geloofwaardig in de rol. Birgit kreeg hierdoor ook minder tegenspel. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat zij een zeur was en hij een egoist.
Het samenspel van Birgit en Jim klopt veel beter. Ze zijn meer in balans. Daardoor is zij iemand die gewoon iets minder snel op gang komt en hij iemand voor wie het succes heel snel gekomen is. De sporen zijn uiteen gelopen. Ik vind dat wel mooi.

De zang van Jim is een probleem. Ik kreeg bij de premiere de indruk dat ie ziek was. Hij is pas oook uitgevallen met een keelontsteking. Hij is wel een sterke zanger dus ik weet niet wat er mis is. Bij een show met 2 personen heeft dit wel een grote invloed.

ik ben zelf op 14 november geweest en denk gewoon dat jim zijn stem slechter begint te worden, ik heb hem altijd heel goed gevonden….
maar hij heeft na al die jaren echt een rokersstem gekregen, dat had ie vroeger al een beetje, maar nu slaat hij zelfs soms gewoon over met zijn stem…. jammer want hij heeft zo’n mooie rockstem

In het interview met BM gaaf hij aan dat hij een hele zware periode achter de rug had. Als ie nu ook nog eens griep heeft gekregen (en dit is een hele hardnekkige griep!) dan kan ik me voorstellen dat het op zijn stem is geslagen en dat dat tijd nodig heeft om in orde te komen. Die tijd heeft hij helaas niet. Heb jij de indruk dat het een structureel probleem is, Storm?

ja eigenlijk wel, maar dat komt omdat ik langer geruchten hoor over dat zijn stem niet meer optimaal is…. en zijn stem sloeg als de wiz in de gelijknamige musical ook al vaak over

  [ # 57 ] 09 November 2008 01:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

ik vraag eigenlijk nog iets af… wat ik vooral vreemd was dat last5years zo kort duurde…
de voorstelling duurde bij ons ongveer 1,5 tot 2 uur, zonder pauze

is dat altijd zo? en is dat bij de vlaamse versie ook het geval?

  [ # 58 ] 09 November 2008 01:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Meer liedjes heeft Jason Robert Brown niet geschreven voor deze show, dus langer is het niet…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 59 ] 09 November 2008 02:33 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

normaal duurt h et korter maar hier vonden ze het nodig er stukken tekst bij te gooien :S

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 60 ] 09 November 2008 02:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Ik heb de voorstelling afgelopen donderdag gezien en Jim was echt niet om aan te horen. Wat een verschrikking. Je zag de hele zaal reageren zodra hij begon te zingen. Birgit daarentegen vond ik erg goed! Leuk spel en mooie stem.

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5