3 of 3 |  < 1 2 3
Verplichte Figuren - 20 februari 2008 - Theater de Tobbe
  [ # 31 ] 05 April 2008 12:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

bianca18 - 26 March 2008 01:44 PM
nahpetS - 26 March 2008 06:54 AM

Ik zet mijn idee over de voorstelling maar hier neer, omdat veel mensen dit doen en ik geen idee heb of een nieuw topic wel zo handig is.

Mijn eerste reactie was: ....... (stilte). Wat een mooie, rake, gevoelige, grappige, vrolijke, zielige, ontroerende en pakkende musical is dit. Alex Klaasen, Ellen Pieters, Jelka van Houten, Martine de Jager, en de twee, voor mij onbekende mannen, speelden met hun ziel en zaligheid personages die in het dagelijks leven precies zo zijn.

Vooral het oude stelletje vond ik zeer raak. De manier waarop Alex voor Ellen zorgt, de liefde die er wel is maar nooit tot uitting komt tot op het laatste moment waarbij het leven een rare wending neemt. PRACHTIG! Ellen is voor mij zowieso de ster van de show, ook met haar prachtige solo als Hilke.

Er word veel over Jelka gezegd, maar met deze rol bewijst ze dat ze goed is (vind ik). “Niets zo mooi” is ontroerend gezongen en ze speelt alsof ze deze voorstelling in haar hart voelt, geweldig!

Trouwens, Martine de Jager als Astrid is he-le-maal super. De vrouw die wel lacht maar ondertussen, met een prachtige solo met hoge noot (dat ook te horen was bij Mooi weer de Leeuw) was prachtig. Je ziet de keuze die ze maakt en ook dat de keuze invloed heeft.

Alex Klaasen speelt eigenlijk ieder figuur super goed, je ziet ook niet dat hij het is. Je kijkt steeds naar iemand anders. WOW!

Nu ik zo terug kijk, heb ik iedereen al genoemd behalve de twee onbekende mannen (wie zijn dat eigenlijk?). Zij waren ook super en gaven de personages een hart, gevoel en een echt leven.

Onder de humor van deze voorstelling zit een diepe laag emotie, hoop op een beter leven, verdriet en gevoel van mislukking dat prachtig tot uitting kwam. Toen de zaal lach de schuddebuiken over een aantal opmerkingen van Ellen, miste zij de toon die ze wilde zetten: help mij, ik ben ongelukkig en ik weet niet hoe ik dat moet veranderen. Zo mooi ..

Ik kan na de voorstelling alleen maar zeggen: IK WIL NOG EEN KEER!

Wat is het trouwens zonde dat het theater niet vol zat, zo’n show verdient een volle, enthousiaste, zaal! Prachtig initiatief van Alex, hoop dat de jury van de musicalawards deze show niet negeert, zoals ze Cats negeerden. Nja, voordat nog een langer verhaal wordt…

Gaat het zien, gaat het zien! Het is zeker de moeite waard!

Gr.

Ik had het niet anders kunnen vertellen!!

ik ook niet ik heb echt genoten gisteren in Eindhoven; een vrij lege zaal maar volgens mij heeft iedereen genoten; ik heb zo moeten lachen om alex die dat jongetje speelde dat niet helemaal spoorde, en Ellen als oma Thea en natuurlijk Gay Rico en de homo turk Tarik; geweldig!!
Als ze dit over het hoofd zien op het musicalgala dan zijn ze niet goed snik!

  [ # 32 ] 05 April 2008 02:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

*Jessjj* - 05 April 2008 12:55 PM

ik ook niet ik heb echt genoten gisteren in Eindhoven; een vrij lege zaal maar volgens mij heeft iedereen genoten; ik heb zo moeten lachen om alex die dat jongetje speelde dat niet helemaal spoorde, en Ellen als oma Thea en natuurlijk Gay Rico en de homo turk Tarik; geweldig!!
Als ze dit over het hoofd zien op het musicalgala dan zijn ze niet goed snik!

Toch jammer dat er steeds zo weinig publiek is.. Ook 1 mei, wanneer ik wil gaan is er nog genoeg plek in de Amsterdamse Meervaart. Fijn voor mij in dit geval, maar jammer als dat tot die tijd zo blijft!

Ps. Dat jongetje heette Erik-Jan en Tarik is een Marokkaan, geen Turk 😉

  [ # 33 ] 05 April 2008 03:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Lisette - 05 April 2008 02:53 PM
*Jessjj* - 05 April 2008 12:55 PM

ik ook niet ik heb echt genoten gisteren in Eindhoven; een vrij lege zaal maar volgens mij heeft iedereen genoten; ik heb zo moeten lachen om alex die dat jongetje speelde dat niet helemaal spoorde, en Ellen als oma Thea en natuurlijk Gay Rico en de homo turk Tarik; geweldig!!
Als ze dit over het hoofd zien op het musicalgala dan zijn ze niet goed snik!

Toch jammer dat er steeds zo weinig publiek is.. Ook 1 mei, wanneer ik wil gaan is er nog genoeg plek in de Amsterdamse Meervaart. Fijn voor mij in dit geval, maar jammer als dat tot die tijd zo blijft!

Ps. Dat jongetje heette Erik-Jan en Tarik is een Marokkaan, geen Turk 😉

Owja Erik-jan, ja turk/marokaan een pot nat haha 😉

  [ # 34 ] 05 April 2008 03:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

*Jessjj* - 05 April 2008 03:27 PM

ja turk/marokaan een pot nat haha 😉

Oe, dat zou ik niet te hard roepen…

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 35 ] 31 May 2008 12:32 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Lisette - 05 April 2008 02:53 PM

Toch jammer dat er steeds zo weinig publiek is..

De kleine zaal in Arnhem zat donderdag zo goed als vol (nou is die zaal ook niet zo groot maar toch 😉). Ik vond dat de muziek de boel een beetje ophield, vaak dacht ik na een couplet en een refrein “oke en dan gaan we nu verder”, maar de teksten waren geweldig en de spelers ook. Ik ben heel blij dat ik de voorstelling gezien heb en ik hoop dat de acteurs maandag in de prijzen vallen. Toch jammer dat Maarten niet genomineerd is als aanstormend talent, alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik de mensen die wel genomineerd zijn allemaal niet heb zien optreden en die het dus misschien wel nog meer verdiend hebben.

  [ # 36 ] 31 May 2008 01:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Marik - 31 May 2008 12:32 PM
Lisette - 05 April 2008 02:53 PM

Toch jammer dat er steeds zo weinig publiek is..

De kleine zaal in Arnhem zat donderdag zo goed als vol (nou is die zaal ook niet zo groot maar toch 😉). Ik vond dat de muziek de boel een beetje ophield, vaak dacht ik na een couplet en een refrein “oke en dan gaan we nu verder”, maar de teksten waren geweldig en de spelers ook. Ik ben heel blij dat ik de voorstelling gezien heb en ik hoop dat de acteurs maandag in de prijzen vallen. Toch jammer dat Maarten niet genomineerd is als aanstormend talent, alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik de mensen die wel genomineerd zijn allemaal niet heb zien optreden en die het dus misschien wel nog meer verdiend hebben.

Vooral Martine (de Jager) vind ik geweldig.. “Voortaan luister ik alleen nog maar naar mezelf”.. heerlijk met die hoge noten, dat past zooooooooo goed bij haar! Dan zie je toch dat Sadista (uit The Wiz) terugkomen, hele voorstelling is top!

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 37 ] 01 June 2008 10:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik had in mijn hoofd om donderdag in Arnhem te gaan, maar ben uiteindelijk niet geweest.
Na een zwaar weekend vorig weekend had ik me voorgenomen mijn energie te gaan sparen voor zaterdag en al snel bleek dat ik niet trouw was aan mezelf door drie avonden vol te plannen. Helaas dus geen Verplichte Figuren voor mij. Het zal er nu ook wel niet meer van komen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 38 ] 01 June 2008 10:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Ik ben net terug uit de stadsschouwburg, en ik ben htotally flabbergasted. ik had het niet verwacht en vond het helemaal geweldig. en die “jesse” is echt een lekker ding :D

  [ # 39 ] 01 June 2008 11:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

YokiPerzik - 01 June 2008 10:54 PM

en die “jesse” is echt een lekker ding :D

In het echt heet hij Maarten Heijmans.
Leuke jongen hè!!!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 40 ] 02 June 2008 12:23 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Veertje - 01 June 2008 11:26 PM
YokiPerzik - 01 June 2008 10:54 PM

en die “jesse” is echt een lekker ding :D

In het echt heet hij Maarten Heijmans.
Leuke jongen hè!!!

IK wilde bijna dankjewel zeggen 😉 haha

  [ # 41 ] 02 June 2008 12:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

*loool* :tong:

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

 < 1 2 3
3 of 3