Musical Hair zoekt heel veel haar
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Wat een goed initiatief!

DEN HELDER - In schouwburg De Kampanje komen donderdag 3 april werkelijkheid en fictie bij elkaar voor een goed doel. Vooruitlopend op de avondvoorstelling van de wereldberoemde musical Hair zal er een inzameling gehouden worden voor een wel heel toepasselijk goed doel: er wordt haar ingezameld voor Stichting Haarwensen! Het ingezamelde haar wordt gebruikt om pruiken te maken voor kinderen die vanwege chemobehandelingen of ziekte het haar kwijtgeraakt zijn.

Per jaar verliezen zo’n 400 tot 500 jonge kankerpatiëntjes hun haar door chemotherapie. Het duurt vaak wel twee jaar voordat de eerste donshaartjes weer zichtbaar zijn. Met een kaal hoofd of een zichtbare pruik blijven deze kinderen kankerpatiëntjes. Een mooie pruik zorgt er voor dat zij zich weer kind voelen. Maar pruiken van echt haar zijn ontzettend duur en kosten tussen de 1500 en 2000 euro. Voor veel ouders is dit te duur en slechts een klein gedeelte hiervan wordt door verzekeraars vergoed. Daarom richtte iniatiefneemster Yvonne de Boer, zelf al 25 jaar kapper aan het AMC, de Stichting Haarwensen op. Op maandag 7 april gaat de stichting officieel van start met een feestelijke ceremonie in het AMC waarbij Paul de Leeuw en ambassadeurs van de stichting, Is Ook Schitterend, aanwezig zullen zijn.

Inzameling

Om extra aandacht voor de stichting te genereren zal er in de schouwburg van Den Helder een haar-inzamelingsactie gehouden worden van 12.00-18.00 uur op donderdag 3 april. Ieder die haar doneert zal door de schouwburg beloond worden met één toegangsbewijs voor een theatervoorstelling. U bent nooit te jong of te oud om haar te doneren. Blond, zwart, rood, grijs of gekruld haar; het is allemaal van harte welkom. Als enige voorwaarde geldt dat het haar dat gedoneerd wordt minstens 25 cm lang moet zijn. Zelfs haar dat al jaren in een doos op zolder bewaard is, kan gedoneerd worden. Tijdens de inzamelingsactie zal Kapsalon Reus uit Den Helder een kappersteam beschikbaar stellen om haar te knippen. Ook Joost Marsman, leadzanger van I.O.S., zal aanwezig zijn om bij donateurs haar te knippen. Wilt u een ziek kind weer een reden geven om te glimlachen? Geef u nu op per e-mail via .(JavaScript must be enabled to view this email address) en doneer uw haar aan een kind die het goed kan gebruiken.

Haarwensen

Van het haar dat gedoneerd wordt maakt Stichting Haarwensen een uitgebreide collectie pruiken waaruit alle kinderen tot 19 jaar gratis een pruik kunnen zoeken. Bedrijven kunnen pruiken adopteren. Het geld dat zij doneren, wordt volledig gebruikt voor het maken van een nieuwe pruik en voor de onderhoud hiervan. De pruiken worden opgenomen in de pruikencollectie van de kinderafdeling in het AMC. Zo hoeven kinderen geen dag zonder haar rond te lopen.

Voor meer informatie kunt u kijken op http://www.haarwensen.nl of contact opnemen met het secretariaat van Stichting Haarwensen via .(JavaScript must be enabled to view this email address) of 035-525 9500. Voor meer informatie over de voorstelling Hair en de inzamelingsactie kunt u kijken op http://www.kampanje.nl, www.hairmusical.nl of mailen naar .(JavaScript must be enabled to view this email address).

 

Bron: http://www.echo.nl/hw-hw/buurt/lees/399493/haar.voor.hair/

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 1 ] 14 March 2008 02:11 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Wow wat goed!
Wat jammer dat mijn haar zo kort is :sad:

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

‹‹ Daan Wijnands      Fame zoekt musicaltalent ››