1 of 9 |  1 2 3 >  Last ›
Joe de musical nieuwe M-Lab productie
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

M-Lab productie: Joe - De Hemel Kan Wachten
19 t/m 30 juni 2008

Het is 1943. Joe, een Amerikaanse piloot op een Engelse luchtmachtbasis, ziet het uitvoeren van zijn heldhaftige vluchten als een levenstaak. Zijn vriendin Dorinda, een mede-pilote, wil hem ervan overtuigen dat hun liefde voor elkaar op de eerste plaats komt. Nog voordat dat haar lukt, komt Joe om het leven.

In een wereld tussen hemel en aarde ondervindt Joe hoe zwaar de last is van wat hij in zijn leven heeft nagelaten. Dat hij zijn liefde voor Dorinda niet met haar gedeeld heeft, is een te zware last om mee te dragen naar een volgende wereld. Joe wordt als schim teruggezonden naar de aarde.

Hij krijgt een boven- menselijk moeilijke opdracht: voordat hij werkelijk kan sterven, moet hij leren inzien waarvoor hij geleefd heeft.

muziek: Ad van Dijk
tekst & regie: Koen van Dijk

Met een 12-mans orkerst
o.l.v. Frank Uyttebroeck

Aanvang: 14.30 uur en 20.15 uur

Kaarten €20,-
CJP/Studenten/Stadspas/Xxxs €17,50

***Jouke doet een vreugde dansje*** ik ben benieuwd hoe ze dit zonder al te groot decor gaan doen, maar ik heb er 100% vertrouwen in. ben al druk aan het fantaseren over een cast..

  [ # 1 ] 18 March 2008 10:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

jouke - 18 March 2008 11:40 AM

Ik ben benieuwd hoe ze dit zonder al te groot decor gaan doen, maar ik heb er 100% vertrouwen in. Ben al druk aan het fantaseren over een cast…

Ik garandeer je bij deze een reeks trappen, zwarte en witte kostuums en verder helemaal niets.

  [ # 2 ] 19 March 2008 03:28 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

En volgens mij wordt het dan nog hardstikke boeiend ook.

Ik kijk ernaar uit!

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 3 ] 19 March 2008 03:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Mo - 19 March 2008 03:28 PM

En volgens mij wordt het dan nog hardstikke boeiend ook.

 

Je moet het zo zien: Een trap is een vliegtuig.

Het zijn van die industriele trappen. Als je ze openklapt heb je een V vorm. Acteurs klimmen er bovenop en ze zitten in een vliegtuig. Het klinkt zo nogal wazig, maar als je het ziet geloof je het gelijk al vanaf de ouverture. Als Ted z’n opleiding vordert en hij steeds beter wordt klimt hij op een steeds grotere trap. Functioneel.

Iedereen die leeft draagt zwart en iedereen die dood is is harstikke wit. Vooral het uittreden van de ziel was daarmee erg indrukwekkend.

  [ # 4 ] 19 March 2008 04:09 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

oftewel het gaan een kopie worden van die schoolversie van een aantal jaar geleden?:-p

  [ # 5 ] 19 March 2008 04:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Dat was Into the Woods toch ook, en dat zal Sweeney Todd ook wel worden 😉

  [ # 6 ] 19 March 2008 05:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Koen heeft gezegd in M-Lab na een van de lezingen dat de voorstellingen die hij heeft gemaakt in Tilburg dienden als werkvoorstellingen voor hem. Ideeen en concepten voor latere ‘volwaardige’ producties.

Aangezien Joe zeer geslaagd was in deze setting verwacht ik wel hetzelfde concept (Ik hoop ook echt op Sweeney Todd, maar ik heb goede hoop daarvoor 📣)

  [ # 7 ] 19 March 2008 05:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

en dat zal Sweeney Todd ook wel worden 😉

heb ik iets gemist???

Ben benieuwd wie ze gaan casten, was al enthousiast bezig maar kwam er achter dat mijn halve “droom cast” dan in Les Miserables staat 😛

Ik ga wel voor Noortje Fassaert als verbindings officier, ze heeft daar dezelfde pracht stem voor als Mathilde Santing.

  [ # 8 ] 19 March 2008 06:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  346
Geregistreerd  2003-03-28

jouke - 19 March 2008 05:37 PM

en dat zal Sweeney Todd ook wel worden 😉

heb ik iets gemist???

Ben benieuwd wie ze gaan casten, was al enthousiast bezig maar kwam er achter dat mijn halve “droom cast” dan in Les Miserables staat 😛

Ik ga wel voor Noortje Fassaert als verbindings officier, ze heeft daar dezelfde pracht stem voor als Mathilde Santing.

Noortje zag er vandeweek bij de laatste Bubbling vrij zwanger uit. Dus of ze dan in staat is om te spelen…..😉

  [ # 9 ] 19 March 2008 06:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Noortje zag er vandeweek bij de laatste Bubbling vrij zwanger uit. Dus of ze dan in staat is om te spelen…..😉

ohja:P zat op de laatste rij in Carre maar zag zelfs vanaf daar de flinke buik van haar, zal niet lang meer duren. Denk niet dat ze dan inderdaad al in juni weer in het theater staat

  [ # 10 ] 20 March 2008 12:38 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Nu kan het aan mij liggen dat ik nog ietwat zwartgallig ben van mijn recente BBS ervaring, maar mijn hart springt nog niet echt open bij een revival in nieuwe setting van Joe. Toegegeven, de muziek vond ik destijds niet het zwakste punt van de voorstelling. Sterker nog, zoals bij andere K/A van Dijk voorstellingen: er zitten enkele prachtige nummers in. Maar ik vond het hele verhaal zo’n onsamenhangend, gezocht gebeuren. Ik kan me niet voorstellen dat dat beter wordt door er een geminimaliseerde productie van te maken.

Persoonlijk vind ik dát het grote manco aan alles wat ik van hun tot nu toe gezien heb. Ze zijn naar mijn smaak in staat om prachtige nummers te schrijven, maar op één of andere manier heeft geen enkele voorstelling me als geheel tot nu toe weten te raken. Ik heb bij hun altijd de gedachte: gebruik alle mooie muziek uit wat ze tot nu toe gemaakt hebben in één show bij een passend verhaal; dan heb je een zelfs nog een hit met internationale potentie. Maar in alle losse producties op zich zitten teveel gaten, pieken en dalen, wisseling van sfeer, waardoor het het iedere keer net niet is. Dat heb ik ook met Joe; net niet. Die hele verbindingsofficier bijvoorbeeld. Enigszins vaag karakter om mee te beginnen, maar als iemand die 2 keer op een avond 4 minuten on stage is vervolgens wel de showstopper heeft, klopt het voor mijn gevoel al niet.

Daarentegen, losse nummers zoals Inspiratie of dat nummer van Ryan waarvan ik de titel even kwijt ben…behoren wel tot mijn favorieten op een musicalverzamel-cd….maar bij een volledige show ga à­k dus altijd naar huis met een “het was het net niet”-gevoel.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 11 ] 20 March 2008 08:31 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

de muziek is alleen al een reden om te gaan, als de CD opstaat krijg ik soms echt weer een brok in mijn keel, en ook als ik hoor welke versie het waarschijnlijk gaat worden (dode in witte kleding, levende in zwarte kleding) lijkt het alsof het echt weer een M-Lab pareltje gaat worden. Nu maar hopen dat de cast sterk zal zijn, maar dat is meestal het probleem niet in het M-lab

  [ # 12 ] 20 March 2008 11:39 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Mark Schmeitz - 20 March 2008 12:38 AM

Persoonlijk vind ik dát het grote manco aan alles wat ik van hun tot nu toe gezien heb. Ze zijn naar mijn smaak in staat om prachtige nummers te schrijven, maar op één of andere manier heeft geen enkele voorstelling me als geheel tot nu toe weten te raken. Ik heb bij hun altijd de gedachte: gebruik alle mooie muziek uit wat ze tot nu toe gemaakt hebben in één show bij een passend verhaal; dan heb je een zelfs nog een hit met internationale potentie. Maar in alle losse producties op zich zitten teveel gaten, pieken en dalen, wisseling van sfeer, waardoor het het iedere keer net niet is. Dat heb ik ook met Joe; net niet. Die hele verbindingsofficier bijvoorbeeld. Enigszins vaag karakter om mee te beginnen, maar als iemand die 2 keer op een avond 4 minuten on stage is vervolgens wel de showstopper heeft, klopt het voor mijn gevoel al niet.

Samenvoegen tot één show? Dat is dus echt niet mogeljik. De muziek van Ad van Dijk is zà³ themagebonden. Met Cyrano en Rex was ook weinig mis. De Vliegende Hollander had wel degelijk gaten, maar mag je een musical afrekenen op een eerste workshop? Ik dacht het niet.

Wat zijn dan de gaten in Joe? Dat je de Verbindingsofficier niet begrijpt? Toch een heel erg duidelijk karakters. Misschien handig om anders de film Always een keer te kijken met Audrey Hepburn als Verbindingsofficier.

Met de grote shopstopper neem ik aan dat je Happy End bedoeld. Happy End volgt na ‘Ik heb je altijd gekend’, het nummer waarin Ted en Dorinda elkaar omhelzen. Joe denkt dat zijn taak erop zit. De Verbindingsofficier laat hem beseffen dat dát nog niet het doel was ook denkt hij van wel. Hij moet nog één stap verder, want dà­t is nog niet het Happy End. Ik denk dat het nummer veel beter op z’n plaats valt als je de delen ervoor meekrijgt. Op de cast recording vind het geen aansluiting qua inhoud bij voorgaande songs.

Als je al het geweld van Joe destijds weghaalt en het zo minimalistisch brengt krijg je absoluut een oprechte voorstelling. Joe in Carré was een spektakel, maar Joe in Tilburg bleek een stuk heftiger. Wat maar weer bewijst dat niet alleen het materiaal maar ook de uitvoering van groot belang is.

  [ # 13 ] 20 March 2008 01:03 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Mark Schmeitz - 20 March 2008 12:38 AM

dat nummer van Ryan waarvan ik de titel even kwijt ben…

“Blind” uit Rex? Prachtig nummer idd, ook een van mijn favorieten 😉

  [ # 14 ] 20 March 2008 02:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Even reactie op m.n. bericht van Lance (en op Inge: ja ik bedoelde inderdaad blind 😊 ).

Ik weet ook wel dat het niet kan om de nummers “samen te voegen” tot één show. Ik probeerde er alleen mee aan te geven, dat ik van wat ik van hun gezien/gehoord heb altijd 1 of 2 nummers eruit vind springen…echt heel mooi…maar ook in elke show muziekstukken zitten die ik op zijn best neutraal maar eigenlijk ook gewoon saai vind. Géén van hun shows houdt op muzikaal gebied mijn aandacht volledig vast, ook Cyrano en Rex niet.

Wat Joe betreft; ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben. Nu ik terugdenk klopt het inderdaad dat dat gezochte voor mij vooral op technisch gebied zat (decor/projecties) en het zou het verhaal inderdaad best goed kunnen doen als die storende afleiding verdwijnt en het zich meer op de personages concentreert. Misschien dat ik dan de boodschap ook wat beter begrijp 😊. Dus, ik begin eigenlijk wel beetje benieuwd te worden wat ik van zo’n afgepimte Joe zal vinden.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 15 ] 20 March 2008 02:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

1 of 2 nummers… Oh, ik denk bij Joe al gauw aan een hele rits.

Jij houdt niet van mij
Wakker worden als jij slaapt
Laat me gaan
Belofte
Piloten sterven nooit
Tussen Hemel en Aarde
Inspiratie
zij aan zij
Waarom ben ik hier
Wie blijven er alleen
Ik vroeg te veel
Happy End
Allemaal voor jou
ik kijk niet langer toe
Oog in oog

Ik kan al een cast album vullen… 📣

 1 2 3 >  Last ›
1 of 9