The Wiz zaterdag 3 maart 2007 avondshow(20.00 uur)
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

Tashka Cijntje heeft inderdaad de middagvoorstelling(zaterdag om 15.00 uur) gespeeld en Salome speelde de avondvoorstelling die ik op zaterdag 20.00 uur gezien.

In de middagvoorstelling speelde bijvoorbeeld Roeselien Acadabra en in de avondshow die ik zag Nicòle.

In de middagvoorstelling speelde Mathilde Glinda, in de avonshow Glennis Grace..

Nee de tv die klopte wel hoor 😉

   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 1 ] 04 March 2007 06:34 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

Hey Allemaal, zoals eerder geschreven zou ik naar the wiz gaan.. Even een verslagje van de show zoals hij gister was:

Cast:

Dorothy - Salome Mayland:
Ik ben van mening dat een swing, understudie, cover of wat dan ook erg goed kan zijn. Maar wat ik Salome gisteren presteerde was echt minimaal. Kan natuurlijk ook zijn dat ze haar dag niet had, maar het was op sommige momenten echt krap aan dat ze het haalde en bij de reprise na t applaus van ga nou maar gewoon sloeg de stem een paar keren over en ging heel erg met valse tonen de hoogte in. Erg jammer ook dat Salome vrijwel de hele show met kopstem ipv borststem zingt, je mist dat wel bij het nr thuis en ook het publiek reageerde matig met applaus. Erg jammer, maar iedereen heeft een mindere dag natuurlijk en misschien doet ze het wel erg goed normaal?(iemand die haar vaker heeft gezien??)

Tante Em - Roeselien Wekker
Ja, hier was helemaal niets mis mee, maar ik het zag er zo raar uit, heel erg jong gezicht en Dorothy leek zelfs ouder dan Tante Em.

De show werd na het nr van Tante Em onderbroken, het licht in de zaal ging weer aan: “Dames en Heren, blijft u a.u.b even zitten, door een technische storing wordt de voorstelling onderbroken, wij vragen u om een moment geduld.” Een fijne stem van het theater vertelde mij en Stefan te blijven zitten. Het huisje van Dorothy bleef namelijk vrolijk op het podium staan en deed niets meer, pas toen echt techneutjes op t toneel stonden en mensen al naar ze begonnen te zwaaien werd het huisje weggehaald, ging het licht weer uit, en zie daar.. Dorothy is in Oz en komt volgende castleden tegen:

Acadabra - Nicòle Berendsen.. Leuk gedaan doordat “valluik” omhoog. Lekker hysterisch met de kleintjes.. leuk ook hoe ze lekker tegen Manon Novak aanleunde en de zang van Nicòle vind ik zowieso al lekker, dus dat was erg leuk.. Maar voor je het weet komt Acadabra al langs je heen gerend om de trein te halen..

Vogelverschrikker - Danny Yanga
Ik vond het ok. Niets meer maar ook niets minder.

Blikkeman - Jerrel Houtsnee
Idem

Leeuw - Peter Rijnbeek
Was ook ok, maar naar mijn mening iets te van het goede, maar smaak verschilt natuurlijk!!

Wiz - Charly Luske
Ja leuk gedaan hoor, maar op gegeven moment gaat het me wel een beetje vervelen met dat oog:P Ik vond het qua acteren wel ietsie minder.

één van de hoogtepuntjes:
Sadista - Martine de Jager
Oh wat een heerlijk mensen, zij was ongetwijfeld de persoon van de avond die samen met Nicòle de zaal een beetje in beweging bracht en aan het lachen kreeg, het roepen om de kwaaie aap was heerlijk en de kinbewegingen ook. Haar nr geen gezeik was super!

Als Glinda vandaag geen Mathilde Santing, maar Glennis Grace kwam ophuppelen compleet met lampjes, glittertjes etc.. Zang was erg goed aan de reactie van de zaal te merken vond de rest dat ook, jammer dat ze de ervaring van t acteren nog een beetje mist, maar ze doet het ongetwijfeld erg leuk..

Zoals gezegd, de reprise ga nou maar gewoon erg jammer, de trio van heksen was super en ijzersterk qua stemmen ze genoten er alle 3 van.

Als ik zo terug kijk denk ik leuk dat ik geweest ben bij de wiz, maar het is ook wel goed geweest zo, ik heb er denk ik ook veel te veel van verwacht van tevoren en dan valt het natuurlijk altijd een beetje tegen. Het is een best leuke show, en ik kan nu ook met een beetje inzicht andere recensies lezen van andere bezoekers, maar voor mij is na 1 keertje wizzen de koek op:)

   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 2 ] 04 March 2007 07:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

[quote author=“Mi3JL0W”]Dorothy - Salome Mayland:
Ik ben van mening dat een swing, understudie, cover of wat dan ook erg goed kan zijn. Maar wat ik Salome gisteren presteerde was echt minimaal. Kan natuurlijk ook zijn dat ze haar dag niet had, maar het was op sommige momenten echt krap aan dat ze het haalde en bij de reprise na t applaus van ga nou maar gewoon sloeg de stem een paar keren over en ging heel erg met valse tonen de hoogte in. Erg jammer ook dat Salome vrijwel de hele show met kopstem ipv borststem zingt, je mist dat wel bij het nr thuis en ook het publiek reageerde matig met applaus. Erg jammer, maar iedereen heeft een mindere dag natuurlijk en misschien doet ze het wel erg goed normaal?(iemand die haar vaker heeft gezien??

Mijn moeder en zusje hadden haar geloof ik. Zij vonden haar leuk, ze zijn dan ook niet zo kritisch en vonden ‘The Wiz’ geweldig. 😛

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 3 ] 05 March 2007 10:52 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

ik kan me vergissen, maar volgens mij ging Tashka op afgelopen zaterdag als Dorothy :oops:

  [ # 4 ] 06 March 2007 05:23 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Idd, Tashka speelde ‘s middags (toen is iemand die ik ken geweest).
Jammer dat je The Wiz niet zo goed vond, maar, kan gebeuren hè 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 5 ] 06 March 2007 11:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

[quote author=“Mi3JL0W”]Tashka Cijntje heeft inderdaad de middagvoorstelling(zaterdag om 15.00 uur) gespeeld en Salome speelde de avondvoorstelling die ik op zaterdag 20.00 uur gezien.

In de middagvoorstelling speelde bijvoorbeeld Roeselien Acadabra en in de avondshow die ik zag Nicòle.

In de middagvoorstelling speelde Mathilde Glinda, in de avonshow Glennis Grace..

Nee de tv die klopte wel hoor 😉

ja dat zette je er niet bij, dat het de matinee was 😛 😊

  [ # 6 ] 06 March 2007 11:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

[quote author=“Pleegje”]ja dat zette je er niet bij, dat het de matinee was 😛 😊

???
Het topic heet: The Wiz zaterdag 3 maart 2007 avondshow(20.00 uur)

Dan is het toch duidelijk dat het niet de matinee is??? 😉
Overheen gelezen? 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 7 ] 07 March 2007 07:23 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  161
Geregistreerd  2004-09-23

[quote author=“Veertje”][quote author=“Pleegje”]ja dat zette je er niet bij, dat het de matinee was 😛 😊

???
Het topic heet: The Wiz zaterdag 3 maart 2007 avondshow(20.00 uur)

Dan is het toch duidelijk dat het niet de matinee is??? 😉
Overheen gelezen? 😉

yep, zag het net ook pas….......nachtdienst *fluit*

‹‹ Dirty Dancing      Carlo in Les Mis? ››