3 of 3 |  < 1 2 3
TARZAN - Spektakel is het sleutelwoord - Donderdag 28 maart
  [ # 31 ] 04 April 2007 12:01 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hoi Jacco, hierbij het antwoord op je vraag:

Ik moet bekennen dat ik bij “Wie wordt Tarzan” heb gestemd op Ron, omdat ik hem in technisch opzicht op alle vlakken het beste vond.
Maar ik kan niet ontkennen dat de onbevangenheid van John Vooijs me meer deed, waardoor ik zelf met een soort van onbevangenheid keek van: hey, wat leuk!

En jij (of Lance?) trok de vergelijking van Chantal als Jane met Polly in Crazy en dat was idd briljant, dus hiervoor hoef ik niet te vrezen; maar toch ben en blijf ik benieuwd naar Brigitte Heitzer, want zij leek me vanaf het allerprilste begin in alle opzichten de ideale Jane.

Ik vind het leuk om verrast te worden in het theater en deze combinatie vind ik al leuk bij voorbaat 😊

Het voelt een beetje alsof ik in herhaling val en ik krijg er soms het gevoel bij dat er een negatieve lading aan hangt als ik een soortgelijk bericht in dit onderwerp plaats, dat zou ik beter voorkomen als ik minder inhoudelijk zou reageren, maar dat gebeurt niet, omdat ik toch te nieuwsgierig ben en anders mijn standpunt verraad.

Dus… ik geloof absoluut dat het allemaal heel spetterend en gelikt is, maar dat is niet echt iets voor mij. Het raken is voor mij heel belangrijk; ik wil verrast en geraakt worden in de zaal; en dat gebeurt in dit geval als ik naar John kijk los van Ron, of als ik Brigitte zie spelen in plaats van Chantal. Ik geloof best dat Ron en Chantal capabel zijn (ik moet wel, als ik jullie verslagen lees; want je kent mijn standpunt met betrekking tot castings; ik vind het een farce 😉 ), maar ik wil nog graag iets kunnen ontdekken tussen alles wat er vooraf al is ingeprent.
En dat neemt niet weg dat het een volgende keer weer heel anders zou kunnen zijn; al naar gelang wat iets of iemand met me doet.


Snap je me?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 32 ] 04 April 2007 12:11 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

PS: o ja, ik zou natuurlijk twee keer kunnen gaan, maar dat wilde ik niet nog een keer proberen; JvdE wordt al rijk genoeg zonder mij en ik heb er een soort haat/liefdeverhouding mee 😉

Het verdient ongelooflijk veel respect wat die man bereikt heeft, maar als ik kijk naar de grote commerciele weg die hij is ingegaan de laatste jaren, met een enorm machtsbolwerk waarin groter/ mooier/ schitterender steeds belangrijker wordt, maar wat voor mij helaas steeds meer lijkt op een grote opgeblazen luchtbel zonder hart en zonder ziel, dan kan ik daar ook echt heel moe en treurig van worden.

Ik wil iets zien waar ik vertrouwen in heb en ik zoek de briljantjes in een show. Het uitgangspunt is dan ook altijd dat ik eerst 1 keer ga en ik ga pas nog een keer als ik na de eerste keer nog niet klaar ben met een show.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 33 ] 04 April 2007 12:51 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Luna24”]En jij (of Lance?) trok de vergelijking van Chantal als Jane met Polly in Crazy en dat was idd briljant, dus hiervoor hoef ik niet te vrezen; maar toch ben en blijf ik benieuwd naar Brigitte Heitzer, want zij leek me vanaf het allerprilste begin in alle opzichten de ideale Jane.

Bente van den Brand is de andere understudy voor Jane, daar ben ik persoonlijk erg benieuwd naar. Ik heb haar in een aantal producties mogen zien, waarbij haar rol van Mary in Merrily we Roll Along vorig jaar echt een hoogtepunt was. Ik heb me verbaasd over theaterfamilie-telg wat betreft haar prachtige stem haar komische talent… Ik hoop haar eigenlijk nog liever te zien dan Brigitte, alhoewel dat ook niet onprettig zou zijn…

  [ # 34 ] 04 April 2007 07:42 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Even gegoogled: http://www.unlimited-online.nl/listings/l0064.html

Bente begon al jong met theater. Zij volgde 7 jaar piano les en 10 jaar klassiek ballet. Ook volgde zij drie jaar Musical factory. Zij studeerde school muziek gecombineerd met de vooropleiding muziektheater aan het Brabants conservatorium. December 2006 sloot zij cum lauden de vakopleiding muziektheater af, waar zij zangles kreeg van o.a Edward Hoepelman.

Bente speelde rollen in o.a.:

Opera: Macbeth, Mefistofele, Mose, Carmina Burana enz.

Musical: Dodger in “Oliver”, Hermia in een bewerking van “midzomernachtsdroom”,schoolproducties Brabants conservatorium: “joe”, Susan in “company”, Mary in “merrily we roll along”.

Ook speelde ze als 7-jarig meisje mee in het tv-programma “rode wangen”van Herman van Veen.

Sinds 2001 maakt Bente deel uit van meidenkwintet “femulous”, dat met een repertoire van pop, jazz en kleinkunst diverse prijzen heeft gewonnen. Hiermee maakten ze in 2005 hun eerste avondvullend theaterprogramma Stoelendans dat in diverse kleine theaters speelde. In november 2006 ging het programma Absolutely Femulous.

Momenteel speelt Bente Understudy Jane in de musical “Tarzan” van Joop van den Ende theaterproducties.


Klinkt niet verkeerd.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 35 ] 04 April 2007 09:47 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Opera: Macbeth, Mefistofele, Mose, Carmina Burana enz.

Nogal off-topic, maar sinds wanneer zien mensen de Carmina Burana als een opera en niet als een verzameling middeleeuwse gedichten gezet op een compositie uit de twintigste eeuw?

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 36 ] 04 April 2007 11:29 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  127
Geregistreerd  2006-07-05

Even over Bente van der Brand: ik heb haar gezien in Femulous en ze heeft een prachtige stem! Misschien wat moeilijk voor te stellen in een grote musicalproductie, aangezien Femulous een geweldig krachtige vrouwen a cappella groep is. Ik vind haar mimiek en aanwezigheid heel sterk, wellicht ga ik een keertje naar haar kijken in Tarzan. Dat zou wel een reden zijn 😉

  [ # 37 ] 04 April 2007 01:14 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  188
Geregistreerd  2005-11-26

Hoe je het ook went of keert ik zal een aantal musicalsterren missen in deze musical die ik er absoluut vond bijpassen. Ik weet niet als ze auditie hadden gedaan en niet zijn aangenomen maar toch. Ik denk aan Joanne Telesford, Carolina Dijkhuizen, Gitty Pregers (deze laatste speelt overigens in LION KING london nu), die had ik zeker ook in Tarzan een rol zien spelen, maar helaas.

  [ # 38 ] 04 April 2007 02:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“Luna24”]Klinkt niet verkeerd.

Het is natuurlijk ook zo dat met een moeder als regisseusse/vertaalster en vader als zangdocent/dirigent/muzikaal leider die werkzaam zijn op het conservatorium en aan de leiding staan van een Theater Vereniging (die binnenkort de musical Hercules presenteren) dat muziek en musical je met de paplepel in gegoten wordt.

Maar ze is ook daadwerkelijk echt goed!

  [ # 39 ] 04 April 2007 04:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Lance”]Het is natuurlijk ook zo dat met een moeder als regisseusse/vertaalster en vader als zangdocent/dirigent/muzikaal leider die werkzaam zijn op het conservatorium en aan de leiding staan van een Theater Vereniging (die binnenkort de musical Hercules presenteren) dat muziek en musical je met de paplepel in gegoten wordt.

Ja, dat stond er nou net niet bij 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3
3 of 3