2 of 2 |  < 1 2
Podcasts The Last 5 Years
  [ # 16 ] 27 March 2007 10:54 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik ga zeker kijken! Blijft één van de mooiste scores die er zijn. Ik begreep een beetje dat deze voorstelling een probeersel is om theaterdirecteuren te verleiden het stuk over één of twee seizoenen groot in te kopen…. Vandaar dus nu een korte tour.

Het lijkt me vocaal een moeilijke voorstelling! Ik heb in een zwetende engelse zaal hun twee West-End collega’s aan het werk gezien….OEF….matige regie, maar WAT EEN STEMMEN… Ara en Birgit kwamen nou niet meteen in mijn hoofd op als ideale vertolkers. MAAR IK BLIJF POSITIEF.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 17 ] 27 March 2007 11:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ja… Ik heb ook al kaarten… Ben heel benieuwd…

Offtopic: Urrr…Beetje jammere vertaling Sanne en Jona ipv Cathy en Jamie…

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 18 ] 28 March 2007 09:14 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

[quote author=“Jaccozoveel”]Het lijkt me vocaal een moeilijke voorstelling! Ik heb in een zwetende engelse zaal hun twee West-End collega’s aan het werk gezien….OEF….matige regie, maar WAT EEN STEMMEN… Ara en Birgit kwamen nou niet meteen in mijn hoofd op als ideale vertolkers. MAAR IK BLIJF POSITIEF.

De voorstelling heb ik zowel off-Broadway, in Londen en hier in Nederland (met Jennifer en Rob) gezien en ik blijf er bij dat de enige twee Nederlanders die ik in dit stuk zou willen zien Ernst van der Pasch en Wende Snijders zijn. Misschien moet ik toch gewoon gaan kijken, maar ik acht de kans zeer klein dat het in de buurt gaat komen van mijn off-Broadway ervaring, zeker als ik de nummers hoor die in de podcast worden gezongen.

@Puss:
De eerdere Nederlandse versie had de namen van Robin en Eva… Het werkte redelijk, vooral omdat het stuk naar Amsterdam was verplaatst en de namen Cathy en Jamie niet veelvuldig in Nederland voorkomen. Jona vind ik veel te stereotyperend Joods, vooral ook gezien het feit dat de naam Jamie geen Joodse naam is. Volgens mij maakt Jamie in Shiksa Goddess al meer dan genoeg duidelijk dat hij Joods is.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 19 ] 28 March 2007 10:13 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

[quote author=“Lovedatsound”]
@Puss:
De eerdere Nederlandse versie had de namen van Robin en Eva… Het werkte redelijk, vooral omdat het stuk naar Amsterdam was verplaatst en de namen Cathy en Jamie niet veelvuldig in Nederland voorkomen. Jona vind ik veel te stereotyperend Joods, vooral ook gezien het feit dat de naam Jamie geen Joodse naam is. Volgens mij maakt Jamie in Shiksa Goddess al meer dan genoeg duidelijk dat hij Joods is.

Het joodse aan de naam Jona vond ik er inderdaad ook te dik boven op liggen… Maarja, ik merk wel hoe het in de praktijk zal gaan klinken…

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 20 ] 28 March 2007 10:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ik weet ook niet waarom ze voor deze namen gekozen hebben (niet gevraagd). Misschien omdat het gewoon lekker ‘bekt’ met de rest van de teksten?

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 21 ] 28 March 2007 10:18 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

[quote author=“Marilena”]Ik weet ook niet waarom ze voor deze namen gekozen hebben (niet gevraagd). Misschien omdat het gewoon lekker ‘bekt’ met de rest van de teksten?

Misschien vonden ze het Birgit-technisch niet netjes om Cathy naar Katja te vertalen…  😛   😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 22 ] 28 March 2007 10:36 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Dat zou het natuurlijk ook geweest kunnen zijn 😉

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 23 ] 07 April 2007 02:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

De eerste try out was in elk geval al zeer geslaagd…

 < 1 2
2 of 2
‹‹ Stanley wordt Che!      Programmaboek Chess ››