Ik ga mijn commentaar hier posten in de hoop dat iemand tips heeft.
Twee jaar geleden sloot ik een mobiel abonnement af bij T-Mobile tegen een relax200 plan.
Inmiddels na verhuizing en aanschaf vaste telefoon is mijn belgedrag zodanig veranderd dat ik maandelijks al mijn belminuten over houd en in plaats daarvan alleen extra kosten heb (sms-en gaat namelijk buiten de bundel).
Ik was blij dat mijn contract in mei afliep en ik over kon stappen naar een andere provider.
Nu ging ik 30 maart overstappen met verzoek tot nummerbehoud en nu komt mijn nummer pas 3 augustus vrij!!!
Waarom?
In het contract teken je voor een minimale contractperiode (= 24 maanden) en staat er bij dat je dit contract na afloop van de periode kunt vernieuwen.
Er staat NIET bij dat je je contract officieel moet opzeggen met inachtname van een OPZEGTERMIJN van drie maanden.
Dit staat namelijk in de algemene voorwaarden, maar die krijg je niet te zien: je tekent je contract namelijk in de winkel (anders krijg je de telefoon niet mee) en dan mag je voor de voorwaarden thuis op internet kijken.
Ik vind het ronduit belachelijk dat ik - als onwetende consument - dan maar moet weten dat mijn contract na 24 maanden kennelijk officieel opgezegd moet worden. Ik teken voor 24 maanden en geen maand langer!
Ik vind het ronduit belachelijk én misleidend dat een bel company op die manier wurgcontracten je strot door duwt.
Nu zit ik nog vier maanden extra vast aan een duur contract waar ik geen barst aan heb, omdat ik niet heb opgezegd.
Het lijkt me toch dat zo’n provider op z’n minst een brief naar je stuurt met de vraag of je je contract eventueel wilt verlengen?
Maar nee, die brief heb ik niet gehad.
Is er iemand die tips heeft om onder dit belachelijke contract uit te komen?
Ik ben het hier zo níet mee eens! :evil: