2 of 2 |  < 1 2
waarom is Tarzan geen musical
  [ # 16 ] 19 April 2007 05:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Lovedatsound”]Met deze beredenering vallen stukken als Piaf en Marlene ook onder de toneelstukken met liedjes.

Dat zou je dan wel zeggen, maar ik moet toegeven dat ik deze voorstellingen beiden niet heb gezien en er dus ook niet over kan oordelen.
Ook de andere voorstellingen die je noemt als Het Verschil, Fosse of voorstellingen van Orkater heb ik niet gezien.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 17 ] 19 April 2007 05:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Er werd gezegd dat een stuk zonder zang geen musical is. Maar is een stuk zonder gesproken tekst dan wel een musical? En is een stuk zonder dans een musical?

Jesus Christ Superstar heeft geen gesproken tekst en Passion heeft geen dans, maar zijn het daarmee ook geen musicals? Ik denk dat niemand dit beaamt. Maar waarom is een musical zonder zang dan ineens geen musical? Een toneelstuk met dans en veel spektakel is geen musical?

Ik ben het eens met de uitspraak van Klaske: als de maker het musical vindt, dan is het een musical

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 18 ] 19 April 2007 06:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

ALS een stuk zonder dans of zonder gesproken tekst geen musical zou zijn zou cats ook geen musical zijn want daar wordt helemaal niet in gesproken alleen maar in gezongen en in gedanst en is er geen woord gesproken
Maar iedereen beschouwd cats als een echte musical en een van de klassiekers

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 19 ] 19 April 2007 06:18 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  14
Geregistreerd  2006-11-11

[quote author=“ivje”]ALS een stuk zonder dans of zonder gesproken tekst geen musical zou zijn zou cats ook geen musical zijn want daar wordt helemaal niet in gesproken alleen maar in gezongen en in gedanst en is er geen woord gesproken
Maar iedereen beschouwd cats als een echte musical en een van de klassiekers

Ja Psies en er zit ook al niet echt een verhaal in.

  [ # 20 ] 19 April 2007 06:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik zou dan denken dat een voorstelling met geen of minder dans, maar wél met een duidelijke choreografie en staging, ook een musical is als het aan de andere criteria voldoet.

Trouwens; JCS wordt overal anders uitgevoerd. In de film kwam geen danspas voor, maar in de theaterversie die ik gezien heb dan weer wel.

En er zijn doorgecomponeerde musicals: dus zonder gesproken tekst.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 21 ] 21 April 2007 03:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

[quote author=”**Anja**”][quote author=“MoNieky”]
Maar zelf vroeg ik mij af waarom “Aan het einde van de regenboog” niet onder musicals staat? Dat had ik wel verwacht?!  :?

Omdat het ook geen musical is.. Het is een toneelstuk met liedjes, zoals Simone zelf zegt.

Is dat dan geen muziektheater? Sluit trouwens mooi aan op de “hoofdvraag” in dit topic: wat is het verschil tussen musical en muziektheater?

  [ # 22 ] 21 April 2007 03:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  537
Geregistreerd  2006-07-21

[quote author=“Marik”][quote author=”**Anja**”][quote author=“MoNieky”]
Maar zelf vroeg ik mij af waarom “Aan het einde van de regenboog” niet onder musicals staat? Dat had ik wel verwacht?!  :?

Omdat het ook geen musical is.. Het is een toneelstuk met liedjes, zoals Simone zelf zegt.

Is dat dan geen muziektheater? Sluit trouwens mooi aan op de “hoofdvraag” in dit topic: wat is het verschil tussen musical en muziektheater?

Volgens mij valt het idd onder muziektheater 😉

   Handtekening   

Officiële fansite Willemijn de Vries:
http://willemijndevries.clubs.nl
Officiële fansite Michelle van de Ven:
http://michellevandeven.clubs.nl

  [ # 23 ] 21 April 2007 03:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

[quote author=”**Anja**”][quote author=“Marik”][quote author=”**Anja**”][quote author=“MoNieky”]
Maar zelf vroeg ik mij af waarom “Aan het einde van de regenboog” niet onder musicals staat? Dat had ik wel verwacht?!  :?

Omdat het ook geen musical is.. Het is een toneelstuk met liedjes, zoals Simone zelf zegt.

Is dat dan geen muziektheater? Sluit trouwens mooi aan op de “hoofdvraag” in dit topic: wat is het verschil tussen musical en muziektheater?

Volgens mij valt het idd onder muziektheater 😉

Ja, ik dacht ook al zoiets! Maar ach, onder welke categorie het stuk ook valt, het is gewoon een prachtige voorstelling 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 24 ] 21 April 2007 03:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  537
Geregistreerd  2006-07-21

[quote author=“MoNieky”][quote author=”**Anja**”][quote author=“Marik”][quote author=”**Anja**”][quote author=“MoNieky”]
Maar zelf vroeg ik mij af waarom “Aan het einde van de regenboog” niet onder musicals staat? Dat had ik wel verwacht?!  :?

Omdat het ook geen musical is.. Het is een toneelstuk met liedjes, zoals Simone zelf zegt.

Is dat dan geen muziektheater? Sluit trouwens mooi aan op de “hoofdvraag” in dit topic: wat is het verschil tussen musical en muziektheater?

Volgens mij valt het idd onder muziektheater 😉

Ja, ik dacht ook al zoiets! Maar ach, onder welke categorie het stuk ook valt, het is gewoon een prachtige voorstelling 😉

Helemaal mee eens!! :D

   Handtekening   

Officiële fansite Willemijn de Vries:
http://willemijndevries.clubs.nl
Officiële fansite Michelle van de Ven:
http://michellevandeven.clubs.nl

 < 1 2
2 of 2