Practica
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Hoi samen,

ik wil graag een (design) practica in Amsterdam afsluiten. Misschien in dit of volgende jaar. Kunnen jullie mij tips hiervandaan geven? Wat moet ik in acht nemen?

Dankjewel

Groetjes Simmy

  [ # 1 ] 08 May 2007 04:49 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Ik weet niet of het heel stom is wat ik nu vraag, maar wat is precies je opdracht?

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 2 ] 09 May 2007 08:38 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Ik zoek een practica bij een illustrator. Voor ca. een maand of ook maar twee weken ofzo.
Ik heb al en practica bij een illustrator in zwitserland gemaakt en nu ik zou eentje in het buitenland willen doen, in Nederland. Ik oefen nu ook nederlands.

Groetjes Simmy

  [ # 3 ] 10 May 2007 05:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Het Nederlandse woord voor ‘practica’ is ‘stage’. En de manier waarop ik mijn stages heb gevonden is door op zoek te gaan naar een organisatie waar ik graag wilde werken en een sollicitatiebrief gestuurd. Deze kun je ook gewoon in het Engels schrijven als je daar beter in bent dan in Nederlands.

Verder zullen er ook wel ondertussen een aantal goede stage-websites zijn, maar deze ken ik zelf niet. Maar dit is al een handige startpagina: http://stage.startpagina.nl/

En kan je eigen school je hier niet in ondersteunen? Het lijkt mij dat zij ook wel contacten kunnen leggen met buitenlandse organisaties…

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 4 ] 11 May 2007 11:45 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Dankjewel foor de prettige tip!
De School zal mij darbij waarschijnlijk niet helpen. Deze stage is vrijwillig, maar ik vind het goed ook ervaringen in een buitenland-stage te maken. Ik doe dit niet zo lang, maar ook voor twee tot vier weken kan ik daarbij veel leren. En daarbij ook mijn Nederlands iets verbeteren.

  [ # 5 ] 11 May 2007 12:27 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Kun je mij verklaren, wat de opleidingsniveaus VMBO, MBO en HBO betekenen?

Dankjewel, groetjes Simmy

  [ # 6 ] 11 May 2007 12:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Na de basisschool (van je 4e tot je 12e jaar) ga je naar een middelbare school. Daarin heb je VMBO (voorbereidend middelbaar beroeps onderwijs) Havo (hoger algemeen voortgezet onderwijs) en VWO (voorbereidend wetenschappelijk onderwijs)

Na het VMBO ga je meestal naar het MBO (middelbaar beroeps onderwijs), na de havo doe je HBO (hoger beroepsonderwijs) en na VWO kun je naar de universiteit

Het VMBO duurt 4 jaar, Havo 5 jaar en VWO 6 jaar.


Ik hoop dat je het snapt…


oja, vind je het erg als we je Nederlands verbeteren? Niet om je af te zeiken, want je kan het heel goed voor iemand die de taal niet van nature spreekt, maar om er iets van te leren!

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 7 ] 11 May 2007 02:42 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Hoi,

dankjewel, je hebt me heel geholpen. Wij hebben hier in het Zwitserlanden en kleuterschool (van je 4e tot 6e jaar), dan en basisschool (van je 6e tot 12e jaar). Daarna gaan we in de bovenbouw (Oberstufe), deze duurt tree jaaren. Naar gelang je geschiktheid gaat je in de Realschool (middelste niveau, 3 jaaren), Sekundarschool (hogere niveau, 3 jaaren) of Gymnasium (heel hooge Niveau, 4 tot 6 jaaren).

Nee, ik ben heel blij, als jullie mijn Nederlands verbeteren. Nu ik zouk vele woorden in het woordenboek na, ik kan nog niet zo vlot schrijven en spreken, maar ik ben op oefenen. Ik verheug me erop, als jullie me kunt verbeteren.
Dankjewel.

In de stage heb ik overingens niet gedacht, dat ik er zoveel kan Nederlands leren. Dat moet ik al thuis doen, maar misschien ik kan mijn Nederlands in de stage iets verbeteren (de uitspraak, de volkstaal etc.) en vooral ik wil graag ervaringen in het werk van illustrator en in buitenland opdoen. Il wil later ook als illustrator verzoeken te werken, dat is mijn droom.

‹‹ Hoera Eva jarig      tv-spotjes ››