Musical Masterclass
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Van Luxor kreeg ik net een mailtje dat nu de kaartjes voor Ciske de Rat en Route 66 in de verkoop zijn, maar ook kaartjes voor een Musical Masterclass.
Zegt iemand dat iets? Is dat al eerder geweest? :?:
Klinkt wel erg leuk, dus ik ga op 11 juni wel kijken 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 1 ] 27 March 2007 09:35 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het is een nieuw concept van Jim de Groot. Ik twijfel of ik er naartoe zal gaan.

http://www.grootwitteveen.nl/

  [ # 2 ] 27 March 2007 10:13 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  127
Geregistreerd  2006-07-05

En ik zie op diezelfde site dat Jim (eindelijk!) weer eens zelf in een musical gaat spelen: Route 66. Ik ben reuze benieuwd, ook naar dat Masterclass-project. Het is geweldig dat Jim weer wat boven komt drijven, ik vind hem zo’n goede zanger en acteur!

  [ # 3 ] 03 June 2007 03:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Vandaag ontving ik een brief van Luxor dat de Musical Masterclass van 11 juni niet door gaat. Daarvoor in de plaats kan ik of het geld terug krijgen of de kaartjes om laten zetten naar de 18e en kan voor elk kaartje een kaartje gratis krijgen!
Dus 2 kaartjes gekocht, 4 kaartjes krijgen! Ik vind het wel heel netjes van Luxor!
Nu kan ik gezellig iemand meenemen, want ik was eigenlijk van plan om alleen te gaan!
Ik had nog nooit van zo’n actie gehoord, gebeurd dit wel vaker?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 4 ] 03 June 2007 08:56 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik heb een keer een hele slechte uitvoering van Showboat gezien (met Ernst Daniël Smid). We kregen toen van de producent het aanbod voor gratis kaartjes voor de volgende voorstelling die ze zouden maken en van het theater ook nog gratis kaartjes voor een voorstelling naar keuze.

De producent kwam geloof ik niet met nog een volgende voorstelling, maar bij het theater hebben we toen kaartjes voor Giselle besteld.

  [ # 5 ] 03 June 2007 01:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  677
Geregistreerd  2004-07-08

MoNieky - 03 June 2007 03:00 AM

Vandaag ontving ik een brief van Luxor dat de Musical Masterclass van 11 juni niet door gaat. Daarvoor in de plaats kan ik of het geld terug krijgen of de kaartjes om laten zetten naar de 18e en kan voor elk kaartje een kaartje gratis krijgen!
Dus 2 kaartjes gekocht, 4 kaartjes krijgen! Ik vind het wel heel netjes van Luxor!
Nu kan ik gezellig iemand meenemen, want ik was eigenlijk van plan om alleen te gaan!
Ik had nog nooit van zo’n actie gehoord, gebeurd dit wel vaker?

Jammer dat de masterclass van 11 juni niet doorgaat.
Zou er daarvoor misschien te weinig belangstelling voor zijn?
Maar wel netjes dvan het Luxortheater dat je anders je kaartjes terug kan krijgen.
Gebeurd niet zovaak.
Meestal krijg je een tegoedbon.
Al meen ik me te herinneren dat je in ons theater wel je geld terug krijgt, minus annuleringskosten.

   Handtekening   

Voor de laatste nieuwtjes van Tony:
http://www.tonyneeffansite.nl en https://www.facebook.com/TonyNeefFansite

  [ # 6 ] 03 June 2007 02:58 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2007-05-01

Ik ga er ook naartoe de 18e, met een hele groep. Er was inderdaad te weinig belangstelling had ik gehoord. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn, heb er zin in 📣

   Handtekening   

Somewhere deep in my soul, shines the smallest of light…

  [ # 7 ] 03 June 2007 05:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik had een keer kaarten voor Turks Fruit, ook bij het Luxor.
Helaas was het de dag dat ik zou gaan heel erg aan het sneeuwen, en was het echt levensgevaarlijk om dan te gaan rijden.
M’n moeder (die mee zou gaan) heeft toen een nette brief geschreven naar het Luxor (geloof naar de directeur, meneer Wiegman ofzo?), en toen kregen we 2 kaarten voor West Side Story (die zowat 2 keer zo duur was!!!).
Dus Luxor is daar geloof ik wel makkelijk in 😊

(ik ben trouwens niet naar WSS geweest, vind daar niks aan, mijn ouders zijn toen samen gegaan 😊).
-
-
Jammer wel dat de 11e niet door gaat, maar op de 18e is Jamai er, dus dat is wel heel erg leuk!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 8 ] 19 June 2007 10:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Gisteravond was het dan zover: de Musical Masterclass!
Het was leuk om te zien hoe het allemaal werkte en ik heb ook gelachen!

Zeker de audities, want dit was net een soort live Idols ofzo.
Er stond mensen bij waarvan je dacht: “wat doe je daar???”.
Als je al niet in de categorie “aantrekkelijk om te zien” valt en je gaat op zo’n podium staan. Dan moet je toch in de categorie “kan goed zingen” of “kan goed bewegen/dansen” vallen…
Maar als je in geen van deze categoriën valt: WAT DOE JE DAN OP ZO’N PODIUM???

Uiteindelijk werd er een jongen gekozen, die goed kon zingen en ook heeeeel goed bewoog/danste. Er werd gewerkt naar het slotnummer van The Wiz, waarin de jongen uit de zaal de blikkenman speelde.

Persoonlijk vond ik ze allemaal geweldig, maar voor Thom Hoffman zou ik toch wel een avondje ruzie over hebben 😉  Wat een lekker ding is het toch…
My fair Lady toch 2x gezien en toen vond ik hem al leuk, maar als hij zo aan het improviseren is…
Nurlaila Karim en Thom Hoffman deden bv samen de slotscene uit Cabaret: ik vond ze briljant!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 9 ] 23 June 2007 04:22 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

Het verbaasd mij dat er op deze masterclasses zoweinig reactie’s
hier gegeven zijn.

Ik ben ook geweest en dan vooral om te kijken hoe zo iets in zijn werk gaat.

Eerst petje af voor de deelnemers die daar op dat podium durfde te gaan staan, volgens mij wisten te meeste wel dat ze toch niet door zouden gaan omdat er maar 1 verder mocht.

Er waren volgens mij maar 8 mannen maar ze waren in mijn ogen de beste en zeer terecht dat mister Q door mocht.

Dan Nurlaila en Thom een nummer uit Cabaret echt geweldig. Ik vond Thom in MFL niet echt super maar in dit stuk ging het zo goed. Ook leuk te zien hoe zo iemand dan gecoached wordt, een paar kleine aanwijzigingen naar beide het het resultaat was verbluffend.
Met de leerlingen van Lucia erbij was het een leuk stuk om te zien.

Na de pauze Jamai, eerst bij de piano waar Babette vertelde dat hij dit nummer zowel poppy als klassiek zou laten horen. Voor beide versies groot applaus.

Dan gaat Michael aan het werk hij verandert wat aan zijn uitspraak en maakt het verhaal, ook zegt hij waar hij op moet letten.
Vervolgens klinkt het prachtige nummer Out there uit “The Hunchback of the Notre Dame” door de zaal het geheel afgemaakt door de dansers van Lucia.
De zaal was stil echt kippenvel zo mooi en dan een daverend applaus, ook aan de zijkant was men overdonderd door het resultaat en ook Michael stak niet onder stoelen of banken blij verrast te zijn van dit meesterstuk. Ik dacht maar zo ...en een kus van de meester ...maar zo spontaan.

Het eind van de avond The Wiz wordt door iedereen gespeeld Nurlaila, Jim, Jamai en Thom speelt voor een keer de leeuw en Mister Q de blikkenman.
Ook de zaal is ingespeeld en dansen en zingen gewillig mee het is een super gezellige boel.

Er moet nog best het een en ander geschaafd worden maar ik denk dat dit leuk is om gewoon in het theater mee temaken, ik ging in iedergeval met een lekker gevoel naar huis.

  [ # 10 ] 23 June 2007 04:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Waarschijnlijk is er verder niemand geweest à³f ze waren niet zo enthousiast als wij.

Ik hoorde later in de week dat er slechte recensies in de krant hadden gestaan. Die heb ikzelf niet gezien of gelezen, dus ik weet ook niet wat het commentaar is geweest.

Mijn vriendin en ik gingen in ieder geval ook met een goed gevoel naar huis en hadden ons prima vermaakt.  📣

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 11 ] 23 June 2007 06:26 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2007-05-01

Ik ben er ook heen geweest hoor en vond het ook superleuk! Had alleen nog geen befhoefte gehad er iets over te schrijven…  😉 Kan alleen geen filmpjes meer op internet vinden ervan, bij RTL BLVD was er wel iets, maar als ik dat aanklik krijg ik alleen de reclame te zien die er voor zit….
Maar vond het dus wel een leuke avond!

   Handtekening   

Somewhere deep in my soul, shines the smallest of light…

  [ # 12 ] 23 June 2007 06:50 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

Carina2 - 23 June 2007 06:26 PM

Ik ben er ook heen geweest hoor en vond het ook superleuk! Had alleen nog geen befhoefte gehad er iets over te schrijven…  😉 Kan alleen geen filmpjes meer op internet vinden ervan, bij RTL BLVD was er wel iets, maar als ik dat aanklik krijg ik alleen de reclame te zien die er voor zit….
Maar vond het dus wel een leuke avond!

 

RTL Boulevard heb je niets gemist. Op You Tube staan ook filmpjes het geluid is alleen niet super.

  [ # 13 ] 23 June 2007 08:31 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2005-12-12

Nou laat ik dan maar niet achter blijven, ook al ben ik niet zo’n poster…
Ook ik heb afgelopen maandag echt super genoten van de Musical Masterclass!! Genoten van alle aanwezigen, ook van diegenen die het lef hadden om daar op dat podium te gaan staan om auditie te gaan doen voor het aanwezige publiek, petje af!
Genoten van Nurlaila met haar geweldige stem, het acteren van Thom Hofman met zijn prachtige stem en vooral van Jamai met het geweldige nummer “Out There” uit de “Hunchback of the Notre Dame”. Ik kende het nummer niet maar het kippevel stond op me.
Na de aanwijzingen door de deskundige Michael Diederich ontstond er een prachtige scene met medewerking van de dansers van Lucia.
Voor degenen die het willen bekijken: ga naar http://www.youtube.com en zoek op:
Musical Masterclass 1, Musical Masterclass 2, Jamai Loman Out There .....en geniet!