My Fair Lady 11 juli
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Vandaag toch naar MFL. Op zich niet een musical die me aansprak, na alle stukjes die ik ervan had meegekregen. Ik vond het decor mooi. Simpel, maar wel doeltreffend. Het ging soepeltjes in elkaar over.
Celine Purcell vond ik erg goed! Ze heeft een prachtige zuivere stem en ze acteert mooi. Ik vond haar accent niet heel erg goed moet ik eerlijk zeggen. Het klonk naar mijn gevoel niet zoals het hoorde te klinken .. Ook in het lied voordat ze haar accent kwijtraakt zeg maar, viel het accent soms weg. Of dat de bedoeling was weet ik niet, maar het viel me wel op.
Bob Fosko vond ik de man van de avond. Echt briljant die man xD Heb erg om hem moeten lachen, lekker asociaal en hij zorgt voor de vrolijkheid in de musical. Ik vond het nummer ‘As het ff kan’ erg leuk. Leuk hoe ze de decorstukken als instrumenten gebruikten. Zijn accent vind ik prachtig 😛
Thom Hoffman vond ik heel erg tegenvallen. Hij zingt erg veel voor iemand die niet op z’n stem is gecast en ik vond zijn acteerwerk houterig overkomen. In Zwartboek vond ik hem geweldig, maar vanavond vond ik hem tegenvallen. Had meer van hem verwacht.
Leuk om wat ‘oude bekenden’ in het programmaboek te zien staan, maar deze mensen zijn me verder niet opgevallen.
Ik vond het einde te vlug. Het lied van Higgins vond ik overbodig. Dat hij stiekem verliefd was op Eliza hadden we allang door, maar waarom Eliza nou bij hem terug kwam vond ik niet duidelijk naar voren komen. Ze hadden beter kunnen laten zien waarom zij dus terug kwam, vind ik.
Leuk dat ik deze klassieker toch nog heb gezien, maar ik zou niet nog een keer gaan.

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 1 ] 12 July 2007 10:53 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik was er gisteren ook!
Last minute, we zaten op rij 22, dus niet echt dicht bij ‘t podium ofzo. Maar we konden het toch nog wel goed zien. Ik had de musical ook nog nooit gezien, kende maar een paar liedjes..en ik heb eigenlijk niets negatiefs te melden 😊. Ik vond ‘t een mooie musical, een goede cast. Van het houterige acteerwerk van Thom Hoffman of het wegvallen van Celine’s accent heb ik niets gemerkt, maar ook niet echt op gelet eigenlijk.
Ik ga hier dus geen uitgebreid verslag neerzetten, aangezien dat dan toch alleen maar gaat worden “Ik vond ‘t leuk, heb genoten, leuke musical, goede cast!!” haha.

  [ # 2 ] 12 July 2007 11:38 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Higgins is een houterig en nors typ. Het kan dus heel goed zijn dat wat jij ziet als slecht acteren, juist heel goed acteren is 😉

Ik ben het met je eens dat het terugkomen van Eliza altijd een beetje raar en onverwachts is. Maar je ziet wel dat de twee een band ontwikkelen. Higgins krijgt in zijn nummer de kans om dat meer vorm te geven. Eliza niet. Daarentegen vind ik het altijd weer boeiend om bij het verlaten van de zaal er over na te denken hoe die relatie zich verder ontwikkeld.
De keus van Eliza is wel logisch. In plaats van de wat leeghoofdige losbol Freddy kiest ze voor een man met inhoud, ook al is het een wat lastiger typ om mee te leven.

Ook vind ik het bij deze casting wel mooi dat Higgins niet zo heel erg oud is. Dat maakt het wat geloofwaardiger. Bij de grijze Paul van Vliet en de piepjonge Vera Mann vond ik dat veel moeilijker.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 3 ] 12 July 2007 12:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Sophie,
Een heel herkenbaar verslag. Een boel van de punten die voor mij de voorstelling zwak maakten kaart je aan. Bob Fosko is inderdaad sterk. Alleen mis ik nog een complimentje voor Barend van Zon, die van zijn kleine rol toch wat weet te maken (en wat een mooie stem).

  [ # 4 ] 13 July 2007 06:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  327
Geregistreerd  2006-03-20

Jeroen - 12 July 2007 12:07 PM

Sophie,
Alleen mis ik nog een complimentje voor Barend van Zon, die van zijn kleine rol toch wat weet te maken (en wat een mooie stem).

precies!!! ben ik helemaal met je eens… soof 😛 ik zei het al waar is barend zijn naam ipv oude bekenden wil ik gewoon horen hoe goed hij weer was, en wat jij ervan vond 😛

  [ # 5 ] 13 July 2007 08:43 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik ben dan wel niet Sophie, en ik heb al eerder gezegd dat ik alleen maar positief ben over de cast en voorstelling, maar voor wat ‘t waard is: ik vond Barend dus idd ook heel goed 😉. Hij was me bij de Making Of die ‘n tijdje terug op Omroep Brabant was al opgevallen… en ik keek dus wel uit naar zijn optreden! En hij deed ‘t goed!

  [ # 6 ] 13 July 2007 11:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Kom net van MFL af en ik vond het erg leuk. Er waren een paar mensen die mij opvielen. Gewoon al door de manier waarop ze op het podium stonden. Maar zoals al eerder is aangegeven heeft Barend echt een super stem!

  [ # 7 ] 14 July 2007 07:09 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2004-12-04

Goed om te lezen dat Barend nu ook opvalt bij andere mensen, helaas wordt hij naar mijn idee te vaak naar achteren geschoven.

   Handtekening   

Voer eendjes, geen oorlog.

  [ # 8 ] 14 July 2007 02:17 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  58
Geregistreerd  2005-01-31

Ik heb ook de indruk dat Barend iets te vaak naar achteren wordt geschoven.
Terwijl Barend een schitterende stem heeft én heel veel humor.

Er zijn toch erg veel mensen die Barend niet ‘kennen’, wat jammer is.

Veronique

  [ # 9 ] 16 July 2007 01:42 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Ik had Barend al gezien in Een Midzomernachtsdroom van Opus One. Hij heeft inderdaad een mooie stem, maar is me blijkbaar toch niet zo zeer opgevallen, anders was ik hem niet vergeten te noemen 😉

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk