Vraagje: Goede Monologen voor Mannen
change_status
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-11-02

Hi iedereen,

heb even een vraagje voor jullie.
Vorige week kreeg ik eindelijk het verlossende woord dat ik door ben voor de volgende auditieronde van het Factorium in Tilburg. (MusicAllFactory)
Naast een dans- en zangronde moet ik nu ook een monoloog van ongeveer 30 regels voorbereiden.
Ik heb al wel enkele ideeen voor een monoloog, maar wie weet hebben jullie nog een goed idee.
Dus weet je nog een leuke monoloog, laat het me maar even weten.

Alvast bedankt!

Groetjes Tom

   Handtekening   

Leven voor Vandaag!

  [ # 1 ] 17 July 2007 05:04 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Tsja, Anatevka blijft de alltime favourite voor mij, en daar zit een aantal mooie/grappige monologen in. De mooiste is wel als zijn middelste dochter Chava er met de Rus Fyedka vandoor wil gaan en hij zich afvraagt of hij dit volgens zijn geloof nog kan rechtvaardigen. Heb helaas het scriptniet bij de hand, dus kan niet tellen hoeveel regels het is…

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 2 ] 17 July 2007 10:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Staat hier iets voor je tussen?

http://www.musicalsongteksten.info/musicals/index.php

  [ # 3 ] 18 July 2007 06:23 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Misschien monoloog uit Chorus Line. De rol werd een paar jaar geleden gespeelt door Hein Gerrits.

  [ # 4 ] 18 July 2007 11:03 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

lotje - 17 July 2007 05:04 PM

Tsja, Anatevka blijft de alltime favourite voor mij, en daar zit een aantal mooie/grappige monologen in. De mooiste is wel als zijn middelste dochter Chava er met de Rus Fyedka vandoor wil gaan en hij zich afvraagt of hij dit volgens zijn geloof nog kan rechtvaardigen. Heb helaas het scriptniet bij de hand, dus kan niet tellen hoeveel regels het is…

ik dacht altijd dat Hodel de middelste dochter in Anatevka was. Weer wat geleerd 😊

  [ # 5 ] 18 July 2007 11:08 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Nieluhs - 18 July 2007 11:03 PM
lotje - 17 July 2007 05:04 PM

Tsja, Anatevka blijft de alltime favourite voor mij, en daar zit een aantal mooie/grappige monologen in. De mooiste is wel als zijn middelste dochter Chava er met de Rus Fyedka vandoor wil gaan en hij zich afvraagt of hij dit volgens zijn geloof nog kan rechtvaardigen. Heb helaas het scriptniet bij de hand, dus kan niet tellen hoeveel regels het is…

ik dacht altijd dat Hodel de middelste dochter in Anatevka was. Weer wat geleerd 😊

Klopt een beetje alletwee, de drie oudste dochters zijn het meest in beeld in de musical: Tzeitel, Hodel en Chava, dan is Hodel inderdaad de middelste. Maar er zijn in totaal 5 dochters, ook nog Bielke en Sphrintze. Van de 5 dochters is Chava de middelste.

 

Voor de monologenzoeker, ik zou zeggen, ga naar het theaterinstituut (Herengracht 168, Amsterdam) en duik daar de mediatheek in.

  [ # 6 ] 19 July 2007 07:57 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Klaske - 18 July 2007 11:08 PM
Nieluhs - 18 July 2007 11:03 PM
lotje - 17 July 2007 05:04 PM

Tsja, Anatevka blijft de alltime favourite voor mij, en daar zit een aantal mooie/grappige monologen in. De mooiste is wel als zijn middelste dochter Chava er met de Rus Fyedka vandoor wil gaan en hij zich afvraagt of hij dit volgens zijn geloof nog kan rechtvaardigen. Heb helaas het scriptniet bij de hand, dus kan niet tellen hoeveel regels het is…

ik dacht altijd dat Hodel de middelste dochter in Anatevka was. Weer wat geleerd 😊

Klopt een beetje alletwee, de drie oudste dochters zijn het meest in beeld in de musical: Tzeitel, Hodel en Chava, dan is Hodel inderdaad de middelste. Maar er zijn in totaal 5 dochters, ook nog Bielke en Sphrintze. Van de 5 dochters is Chava de middelste.

Sinds ik zelf ooit in Anatevka de jongste dochter heb gespeeld (Bielke), noem ik ze eigenlijk altijd alle 5. Anders zou ik mijn eigen rol verloochenen… 😉

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 7 ] 20 July 2007 10:34 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Bij de Theaterboekwinkel ( tegen de Stadsschouwburg aan ) in Amsterdam kan je verschillende monologen-boeken kopen…

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 8 ] 21 July 2007 09:09 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-11-02

Bedankt alvast voor de tips!
Ik denk dat ik idd maar eens een dagje A’dam induik.
Heb nu al zoveel verhalen over het theaterinstituut gehoord, misschien kan ik daar slagen.
Maar voor ondertussen, als je nog een mooie monoloog weet, laat het maar even weten.

Groetjes Tom

   Handtekening   

Leven voor Vandaag!

  [ # 9 ] 21 July 2007 11:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Mattis - 21 July 2007 09:09 AM

Bedankt alvast voor de tips!
Ik denk dat ik idd maar eens een dagje A’dam induik.
Heb nu al zoveel verhalen over het theaterinstituut gehoord, misschien kan ik daar slagen.
Maar voor ondertussen, als je nog een mooie monoloog weet, laat het maar even weten.

Groetjes Tom

Behalve het TIN heb je dus ook gewoon een Theaterboekhandel op ‘t Leidseplein…

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?