1 of 3 |  1 2 3 > 
Combinatie avond middag shows in london
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

hey alllemaal.
ik zit met een vraag, ik ben mijn volgende reis naar london aanhet plannen,
nu wil ik zowel een avondshow als een middag show op dezelfde dag doen. nu is mij bekend dat het vrij krap is maar het moet lukkken. nu heb ik op http://www.theatre.com/ show tijden gevonden waarbij stond with 1 of in het geval van lotr 2 interval(s).

de tijden de ze hier noemen is dat dan inc of ex de pauze
als vooorbeeld zet de duur va de shows die ik wil gaan zien volgens huun onder ellkaar misschien kunnen jullie me helpen of dat nu inc of ex pauze is.

wicked 2 uur en 45 min
billy 3 uur

Lotr 3 uur
avenueq 2 uur en 10 minuten

zo als ik ze onder elkaar heb ggezet wil ik ze ook graag gaan bezoeken is diit mogelijk denken julllie?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
grts sebas

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 1 ] 04 August 2007 12:29 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

In mijn ervaring zijn het tijden inclusief pauzes (zo gemeen zijn ze wel). Check de aanvangstijden, kijk hoe ver de theaters van elkaar liggen en bedenk wat je gaat eten en waar. Over het algemeen beginnen matinees om twee uur of half drie, maar je hebt er ook die om vijf uur beginnen, dus zoek dat eerst uit. Als ze om 2 uur, half 3 beginnen, moet het makkelijk lukken. De meeste theaters liggen dicht bij elkaar in de buurt, en ik weet uit ervaring dat je binnen vijf minuten een hamburger naar binnen kunt werken terwijl je aan het lopen bent, alleen als je dat te vaak doet zul je theater altijd met fastfood blijven associeren. 😉

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

  [ # 2 ] 04 August 2007 01:00 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Toen ik in Februari in London was hebben we op twee dagen twee show gezien

Dinsdag; middag Spamalot, avond Billy Elliot
Woensdag; middag Wicked, avond Chicago

Ging helemaal prima.. We hadden zelfs nog tijd over om London te verkennen

  [ # 3 ] 04 August 2007 08:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

avenue begint om 8 uur en lotr om 2 uur dus dat moet wel lukken?:P
wicked begint om half 3 en billy om half 8 daar maak ik me meer zorgen om
weten jullie of er eet tentjes bij victoria in de buurt zijn?
grts

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 4 ] 04 August 2007 09:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

sebas17 - 04 August 2007 08:59 PM

avenue begint om 8 uur en lotr om 2 uur dus dat moet wel lukken?:P
wicked begint om half 3 en billy om half 8 daar maak ik me meer zorgen om
weten jullie of er eet tentjes bij victoria in de buurt zijn?
grts

Bij The Duke of York kun je lekker eten en niet duur.
Pal naast Billy theater.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 04 August 2007 10:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Half 3 & half 8 lukt makkelijk! Wicked is rond half 6 afgelopen namelijk. En aangezien de theaters bij elkaar om de hoek zitten heb je tussen de shows in dus tijd genoeg om op je gemak ergens te gaan eten. 😊

Enne.. bij Victoria Station op de 1e verdieping zitten genoeg eetgelegenheden! Of je kunt idd naar een restaurantje in de buurt.

[ Gewijzigd: 04 August 2007 10:09 PM by appeltjesappeltje ]
  [ # 6 ] 07 August 2007 01:51 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Alle matinees die “vroeg” beginnen sluiten goed aan op een avondvoorstelling. Je kunt makkelijk van het ene theater naar het andere komen in die tijd en een snelle hap nemen. Vooral pub eten (meestal boven) is erop gericht je in ongeveer een uur de tent weer uit te werken. En het is goed betaalbaar en gezelliger dan de McDonald’s.

Let op de volgorde van je shows! Neem altijd ‘s middags de “lichte” voorstelling en ‘s avonds de “zware”; dit werkt het beste. Als je het hebt over Billy en Wicked dan kun je Wicked beter ‘s middags zien en tranentrekker Billy ‘s avonds. Ik zou deze twee op je laatste dag doen trouwens: lest best. Bedenk wel dat overdaad schaadt: na 5 musicals komen de naar voren lopende koorleden bijna lachwekkend over (daar gaan we weer…..), maar aan de andere kant: als je in Londen bent moet je eruit halen wat erin zit! Veel plezier!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 7 ] 07 August 2007 03:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Ik heb het in het verleden wel eens gedaan. Zorgen dat ik op zaterdag in Londen aankwam met een goedkope vlucht. “s Middags Kiss me Kate, ‘s avonds Starlight Express.
Ik moet opbiechten dat ik tijdens Starlight Express een beetje aan het wegzakken was. Of dat komt omdat Starlight Express niet zo spektaculair is of omdat ik inmiddels bekaf was, kan ik niet beoordelen.
Ik ben op zondagochtend weer teruggevlogen.
Kiss me Kate was het echter alleszins waard!

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 8 ] 08 August 2007 10:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jaccozoveel - 07 August 2007 01:51 PM

Let op de volgorde van je shows! Neem altijd ‘s middags de “lichte” voorstelling en ‘s avonds de “zware”; dit werkt het beste (...) aan de andere kant: als je in Londen bent moet je eruit halen wat erin zit!

Dit dilemma is heel herkenbaar! Aan de ene kant wil je alles zien, aan de andere kant: ja… overdaad schaadt.
Zo heb ik bij een ongetwijfeld kwalitatief hoge Mary Poppins mij al na een half uur dood zitten vervelen omdat ik ‘s middags het zware maar indrukwekkende Equus had gezien.

Ik zou je zeker aanraden de volgorde van je shows nog eens kritisch te bekijken:
Wicked is een knaller van een opening, maar Billy komt het allerbest tot zijn recht als afsluiter van je reis. Wicked en Billy zou ik zelfs niet op één dag combineren…

Jacco zegt het nu, maar mij viel het ook al op.
In jouw geval zou ik gaan voor de volgorde Wicked als eerste, Billy als laatste en Ave Q en LotR daar (liefst in die volgorde) nog ergens tussen in zetten.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 09 August 2007 06:30 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Luna24 - 08 August 2007 10:55 PM

Wicked en Billy zou ik zelfs niet op één dag combineren…

Billy Elliot en Avenue Q op 1 dag is ook niet het meest handige, zeker niet in deze volgorde. Hoewel ik me bij Avenue Q wel zeer heb vermaakt waren de gedachten nog bij de fantastische Billy Elliot.
Verder is combineren goed te doen, mits je niet heel veel tijd uittrekt voor het eten tussendoor, en even goed kijkt hoe de theaters ten opzichte van elkaar liggen.

  [ # 10 ] 09 August 2007 10:26 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

allemaal bedankt voor de info:D Sebas en Ik weten nu waar we aan toe zijn en kunnen gaan boeken.. al is het nogwel een puzzel met de middag show, maar met jullie info gaat het zeker lukken.. voor de geïnteresseerden de musicals die we gaan bezoeken zijn: Rent, Wicked, Billy Elliot, Avenue Q en Lord of the Rings (Wicked en Billy voor de 2de keer maar dat heeft zo zijn redenen…) En als de trein optijd aankomt nog “iets” lastminute

  [ # 11 ] 09 August 2007 03:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

jouke - 09 August 2007 10:26 AM

Rent, Wicked, Billy Elliot, Avenue Q en Lord of the Rings (Wicked en Billy voor de 2de keer maar dat heeft zo zijn redenen…) En als de trein optijd aankomt nog “iets” lastminute

Wauw; nog meer dus dan hierboven al stond vermeld 📣
Maar wel een interessant rijtje!
Alvast heel veel plezier!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 09 August 2007 06:22 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Luna24 - 08 August 2007 10:55 PM
Jaccozoveel - 07 August 2007 01:51 PM

Let op de volgorde van je shows! Neem altijd ‘s middags de “lichte” voorstelling en ‘s avonds de “zware”; dit werkt het beste (...) aan de andere kant: als je in Londen bent moet je eruit halen wat erin zit!

Dit dilemma is heel herkenbaar! Aan de ene kant wil je alles zien, aan de andere kant: ja… overdaad schaadt.
Zo heb ik bij een ongetwijfeld kwalitatief hoge Mary Poppins mij al na een half uur dood zitten vervelen omdat ik ‘s middags het zware maar indrukwekkende Equus had gezien.

LOL Dit komt me erg bekend voor. Een vriendin kwam langs en die wilde heel graag Mary Poppins zien, ik wilde liever naar WWRY. We hebben er niet eens over nagedacht en zijn gewoon in de middag naar WWRY gegaan en s avonds naar Mary Poppins. Ik heb me nog nooit zo verveeld tijdens een musical 😊

  [ # 13 ] 12 August 2007 05:55 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Hallo, wil toch ook nog wel even reageren. Net terug uit londen.

Wij hebben zaterdag middag Billy Elliot gezien en s avonds Mary poppins. Dat was prima te doen. Mary poppins had ik mij heel erg op verheugd, maar doordat (gelukkig) Billy elliot s middags nog kon, was Mary iets minder. dat kwam omdat Billy echt geweldig was. S maandags voor 25 pond op de eerste rij gezeten bij Wicked. Was ook fantastisch. Om niet te zeggen Kerry Ellis (speelde Elpahba) is voor mij echt de nummer 1 nadat ik haar heb horen zingen wil je niets anders meer. Bij haar eerste nummer kreeg ik al kippenvel, helemaal omdat de zaal daarna helemaal uit zijn dak ging.

Rondom het eten, als je de straat van Billy elliot uitloopt alsje langs het theater loopt heb je op een gegeven moment aan je linkerhand een soort winkelcentrum met veel leuke restaurants. Met eten moet het dus lukken.
Veel plezier…...........

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 14 ] 13 August 2007 07:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

nou het schema is klaar:

01-01-08: Avond: Last minute
02-01-08: Middag: Wicked (rij 5 midden)
          Avond: Billy Elliot (rij 5 midden)
03-01-08 Middag: Lord of the Rings (rij 8 midden)
          Avond: Avenue Q (rij 8 midden)
04-01-08 Middag : Last minute
          Avond: Rent (rij 8 midden)

  [ # 15 ] 13 August 2007 08:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Last minute kun je tegenwoordig net zo goed boeken bij http://www.theatremonkey.com . Scheelt een boel stress… Little Shop of Horrors!!!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

 1 2 3 > 
1 of 3