Twee technische vragen
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

1. Hoe lang duurt het voor een I-pod opgeladen is als je het via de computer doet?
ik heb de mijne op de computer aangesloten om I-tunes te installeren, maar daardoor is ie ook aan het opladen gegaan (beter had ik ‘m eerst op het lichtnet opgeladen, maar dat heb ik dus niet gedaan). Het gevolg is nu dat er al 4-6 uur een melding van “Do not disconnect” in het scherm staat en mijn I-tunes installatie is geblokkeerd op het beeindigen van services omdat er kennelijk een service (vermoedelijk het opladen van de I-pod) is die niet beeindigd kan worden. De rest van de programma’s had ik de hele dag uitstaan.

2. Waarom doet mijn ene hotmailaccount raar en de andere niet?
Ik heb twee hotmailaccounts: de ene ziet er al twee dagen uit alsof er aan de website gewerkt wordt (lettertype Times New Roman en hele opmaak uit balans) en de andere doet het gewoon en ziet er normaal uit. Iemand bekend met dit probleem en weet wat het is?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 1 ] 09 September 2007 07:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Luna24 - 09 September 2007 07:15 PM

1. Hoe lang duurt het voor een I-pod opgeladen is als je het via de computer doet?
ik heb de mijne op de computer aangesloten om I-tunes te installeren, maar daardoor is ie ook aan het opladen gegaan (beter had ik ‘m eerst op het lichtnet opgeladen, maar dat heb ik dus niet gedaan). Het gevolg is nu dat er al 4-6 uur een melding van “Do not disconnect” in het scherm staat en mijn I-tunes installatie is geblokkeerd op het beeindigen van services omdat er kennelijk een service (vermoedelijk het opladen van de I-pod) is die niet beeindigd kan worden. De rest van de programma’s had ik de hele dag uitstaan.

Je iPod blijft opladen. Tot in den treure. Maar uiteraard kun je hem wel gewoon gaan gebruiken hoor: naast je klok staat er ergens een extra icoontje. Ik geloof met een klein groen pijltje. Klik hier op en volg de instructies om extra hardware los te koppelen. Uiteraard moet je wel je iPod loskoppelen en niet iets anders..

Luna24 - 09 September 2007 07:15 PM

2. Waarom doet mijn ene hotmailaccount raar en de andere niet?
Ik heb twee hotmailaccounts: de ene ziet er al twee dagen uit alsof er aan de website gewerkt wordt (lettertype Times New Roman en hele opmaak uit balans) en de andere doet het gewoon en ziet er normaal uit. Iemand bekend met dit probleem en weet wat het is?

Dan worden er geen “stylesheets” ingeladen. Bestanden waar de opmaak gedefinieerd wordt. Meestal is dit op te lossen door de site even opnieuw te laden (ctrl+f5). Zo niet, dan zal er een foutje zijn geslopen bij het programmeren en gaan nu alle alarmbellen bij Microsoft af. Dus dan wordt het waarschijnlijk op korte termijn opgelost. Verschil waarom de ene account wel werkt en de ander niet heeft waarschijnlijk te maken met de servers. Die zullen verschillen.

PS dit was uiteraard een Ronny antwoord 😉

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 2 ] 09 September 2007 07:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dank je wel; het hotmail antwoord is me duidelijk.

De I-pod nog niet helemaal: je spreekt van een klok, maar ik heb op mijn schermpje alleen een soort “zonnetje” (waarvan de straaltjes bewegen) links, het I-pod woord in het midden en een bliksemschicht rechts.
Centraal in het schermpje staat een soort knipperend “verkeersbord”: rode cirkel met rode diagonale streep die knippert. En daaronder dus die melding met “Do not disconnect”

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 3 ] 09 September 2007 08:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Ik bedoel je windows-klokje. Op je startbalk. Maar dan helemaal rechts..

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 4 ] 09 September 2007 08:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Logootje gevonden: op geklikt en de volgende drie keuzes gekregen om te stoppen:
- USB-apparaat voor massa opslag
- Algemeen volume (G:)
- Apple Ipod USB Device

Ik heb alleen op de laatste durven klikken en kreeg daarbij de melding: kan apparaat nu niet stoppen.
De rest durf ik niet te stoppen.
Ik geloof dat ik in een serieuze cirkel ben beland: heb weer eens een nieuw apparaat en weet weer niet hoe het werkt :-(

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 09 September 2007 10:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Nou, met een hele avond msn en hulp op afstand is het me dankzij Ronny toch gelukt.

Ronny, van hieraf nogmaals hartstikke bedankt!
Niet alleen voor je support, maar ook voor het feit dat je er zoveel tijd en energie in steekt om op afstand toch een digitale musicalfan te helpen. En er dan nog een supergeweldig cd’tje van de meest geweldige band bij op de koop toe doen.
Ik ben je enorm dankbaar 😄
Mag best wel eens gezegd worden en als ik nu in de buurt was trakteerde ik op een groot stuk taart.

[ Gewijzigd: 09 September 2007 10:43 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 6 ] 17 September 2007 06:51 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2007-04-24

Luna24 - 09 September 2007 08:15 PM

Ik heb alleen op de laatste durven klikken en kreeg daarbij de melding: kan apparaat nu niet stoppen.

Haha, ik trek dan altijd de connector er gewoon uit. Er is nog nooit iets gebeurd met de data en anders heb ik toch nog de CD’s etc.

  [ # 7 ] 18 September 2007 03:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Nou ik liever niet 😉

Maar al met al is het toch opgelost en ben ik de technische fanbase op musicalworld eeuwig dankbaar.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?