help. het branden van DVD’s duurt ineens erg lang
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Gisteren moest ik een paar DVD’s branden, en de eerste 2 waren (zoals altijd) in iederen 10 min klaar.
Maar nu ineens doet mijn PC er 30 minuten over. Over de zelfde DVD’s die hij daarvoor in 10 min branden.
Ik snap er niks van! Ik heb de laatste tijd niks geinstaleerd en heb ook nog genoeg ruimte (heb een C en een E schhijf, ieder nog 25 GB over). Ik heb het met medere brandprograma’s geprobeerd maar elk programa doet er nu 3x zo lang over

Ik snap er niks van.. iemand een iedee hoe het komt en wat je er aan kan doen?

  [ # 1 ] 27 September 2007 12:10 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1062
Geregistreerd  2002-08-04

Het kan zijn dat de overdrachtsmodus (lees datatransfer) die windows gebruikt voor het overbrengen van de gegevens naar cd/dvd versprongen is van DMA naar PIO, althans dat was bij mij meestal de oorzaak en dan fikt ie tergend langzaam. Vaak was de oorzaak bij mij het gebruik van slechte lege dvd’s.

Dus:  ff rechtsklikken op Deze Computer op het bureaublad, rechtsklikken hierop en eigenschappen kiezen, dan het dat Tabblad Hardware kiezen daar op Apparaatbeheer klikken. In de lijst zoeken naar IDE ATA/ATAPI Controllers, ff op het plusje klikken zodat het openvouwt. Daar ga je een Primair IDE kanaal en/of Secundair IDE kanaal zien staan. Daar klik je weer rechts op, eigenschappen, naar het tabblad geavanceerde instellingen gaan en daar ff zien of er bij huidige overdachtsmodusergens iets met PIO staat. Als dit het geval is ga je op de Primaire of Secundair klikken (degene waar die PIO staat), Die wordt normaal grijs, dan klik je op de delete toets, vervolgens op ok klikken. Normaal zou het dan ook weg moeten zijn uit de lijst. Is dit niet het delete gedeelte ff herhalen.
Dan vraagt ie normaal gezien voor te rebooten is dit niet het geval ff manueel rebooten in windows. Na de herstart installeert ie dingen opnieuw, soms vraagt ie voor hierna te rebooten soms niet, dan doe je het best zelf even. Normaal gezien hielp dit altijd bij mij.

Is dit bovenste helemaal niet het geval kan je je software voor cd/dvd’s te branden ff uninstallen en opnieuwe installeren.

   Handtekening   

Justice Is Lost, Justice Is Raped, Justice Is Gone
Pulling Your Strings, Justice Is Done
Seeking No Truth, Winning Is All
Find it So Grim, So True, So Real

  [ # 2 ] 30 September 2007 02:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

HET WERKT, oh super bedankt kan je wel zoenen, SUPER, SUPER, SUPER

  [ # 3 ] 30 September 2007 10:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Wow, i’m impressed… Ik had hier echt geen oplossing voor kunnen bedenken..

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 4 ] 30 September 2007 10:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1062
Geregistreerd  2002-08-04

Graag gedaan en mooi dan dat het terug werkt!

   Handtekening   

Justice Is Lost, Justice Is Raped, Justice Is Gone
Pulling Your Strings, Justice Is Done
Seeking No Truth, Winning Is All
Find it So Grim, So True, So Real