musical weekendje in Nederland ;)
change_status
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ciske de Rat 5oktober 2007
Tot mijn grote verbazing kreeg ik afgelopen donderdag een mailtje van SE waar niet alleen in stond dat ik aan de rode loper mocht, maar ook de voorstelling mocht bijwonen 📣
Na wat heen er weer gebel, en overleg met mijn moeder besloten dat ik Niels mee zou vragen en zelf met de auto naar Amstelveen te gaan rijden :vaag:
Vrijdag in de auto gesprongen en met een klein omweggetje Niels zijn huis gevonden, daarvandaan naar Zwolle getuft, en Hinke opgepikt en toen kon de reis echt beginnen 😉
In Amstelveen aangekomen, auto geparkeerd en met de metro naar A’dam gereden. Daar heerlijk in het zonnetje op Luuk, Gaby en Lisette zitten wachten.
Toen richting Carre, daar ergens gegeten en het premiere cafe opgezocht. Daar kregen we te horen dat we eerst naar de rode loper gingen, en daar moesten wachten tot de koningin binnen was.
Zo gezegd zo gedaan 😉 Daarna naar boven gelopen (plekken op het balkon, met mooi zicht)
De voorstelling: Echt Prachtig!!! Ben er nog steeds van onder de indruk!
Mooi verhaal en de overgang tussen “nu” en “toen” vind ik heel mooi gedaan!
De castleden zijn stuk voor stuk erg goed, met als grootste uitspringers:
Danny: Wat een gevoel kan die man in zijn spel leggen!! En wat een stem! Hij is gewoon Ciske dat zag je meteen!
Dave: Wat een schattig jochie, en wat een stem! Was zeer onder de indruk van zijn spel, heel overtuigend. Hij heeft mij samen met Danny menig keer in tranen weten te krijgen!
Marjolein: Wat een heks! Echt geweldig zo als zij Moeder Vrijmoeth neerzet!!
Jorge: Bij het nummer over moeders, kreeg ik spontaan zin om hem te wurgen! Wat een kwal! Hij zette de ondanks kleine rol, zeer overtuigend neer!
Hugo: Een zeer overtuigende leraar!
Ik vond het echt een geweldige voorstelling! Kan iedereen hem aanraden!
Na afloop nog ff gezellig gekletst en lol gemaakt en toen al vrij snel de metro opgezocht en weer naar huis getuft alwaar ik om kwart voor 3 aankwam


Tarzan 6oktober2007 matinee
Om kwart voor 7 ging de wekker weer gezellig af, en ik stond met een toch vrij duf hoofd maar met een goed humeur op, want ik ging naar Tarzan wat nog een verjaardagskadootje was.
Met de hele familie in de auto gestapt en naar Scheveningen gereden.
Daar aangekomen eerst wat gegeten en daarna heerlijk in het zonnetje over de boulevard geslenterd.
Tegen kwart voor 2 het theater opgezocht, waar ik het castbord ff ging checken.
Ik had op clubs gelezen dat Bente zou spelen ipv Chantal, maar tot mijn verbazing stond Chantal er wel op.
We hadden de complete eerste cast op Kala na, dat was Britt.
Afscheid genomen van mijn vader en zusje en naar binnen gegaan. Daar nog ff gezeten in de foyer en toen de zaal opgezocht.
De voorstelling:
Met een donderende klap begon de voorstelling, je zit er echt direct in gewoon. Maar wat gebeurde er toen? Pap en mam Tarzan verdronken bijna maar spoelde aan op het strand. Daar gebeurde het tijdens het naar de jungle lopen bleven pap en mam steken! Dit was al vrij snel duidelijk 😉 De muziek stierf letterlijk langzaam weg (steeds stopte er een instrument, zeer komisch) en er werd omgeroepen: Zoals u merkt hebben we een technische storing 😉 Doek ging dicht en daar zaten we dan….
Gelukkig begon de voostelling ongeveer een kwartier later weer 📣 Maar de sfeer van de openingsscene was er een beetje uit. Ze begonnen weer op het strand en nu ging het gelukkig goed!
Even later nog een kleine zeer komische blunder, een van de apen die door de zaal heen vlogen had te weinig vaart waardoor die met heel veel moeite en hulp van een uitgestoken arm weer terug in de coulissen kwam 📣
De rest van de voorstelling verliep gelukkig wel weer gewoon. En was net al de vorige keren weer geweldig!
De cast was eigenlijk allemaal weer erg goed. Ik vond Britt beter geworden in haar spel, sinds de vorige keer dat ik haar zag.
Chantal leek in het begin niet zo heel goed bij stem, gelukkig was dit in de 2akte over en kreeg ik weer kippenvel bij de uithaal van “voor het eerst”
Voor de rest eigenlijk niet zoveel bijzonders hier over te melden 😉
Na afloop nog gezellig gegeten met de familie, en weer terug gereden naar huis alwaar we om 10 uur aankwamen.

Shhh…It Happens 7oktober2007 matinee
Om kwart voor 8 ging voor de zoveelste keer dat weekend mijn wekker veels te vroeg 😉
In Zwolle kwam ik Hinke tegen en samen zijn we verder gereist naar Amsterdam.
Daar heerlijk in een restaurantje, waar we voor engelse toeristen werden aangezien, gegeten. En heerlijk in het zonnetje op de dam gezeten met een ijsje van de Mc donalds 😉
Wij dachten dat lopen naar het Panama theater best kon, dus zo gezegd zo gedaan. Was toch best een end 😉 Maar goed het was heerlijk weer dus klagen deden wij niet!
Bij het theater aangekomen, Marleen, Nicole en nog 2 meiden waarvan ik de namen even kwijt ben, getroffen.
En gezamenlijk naar binnen gegaan. Om 3 uur werd er omgeroepen dat er een technisch probleem was, de gehele computer die het licht bediend had het begeven :O Deze moest vervangen worden, maar we kregen allemaal een drankje.
Na ongeveer 3 kwartier was het probleem verholpen (er ging een luid applaus op!) en kon de voorstelling beginnen.
Wat moet ik over Shhh… zeggen? Ik vond het een erg leuke en aparte voorstelling. Maar het verhaal vond ik een beetje vaag 😉 Zat ook niet echt een logische volgorde in.
Daarentegen staat daar wel een topcast!! Hilke die zonder ook maar gereperteerd te hebben een geweldige voorstelling neerzet, das echt een pluim waard!
De muziek vind ik ook geweldig! Zit goed vaart in en het zijn gewoon lekkere nummers!
Achteraf nog even op Esther van Boxtel gewacht, waar we nog een tijdje mee hebben staan kletsen.
Daarna de metro opgezocht (we waren wel goed maar niet gek 😉) Op het station snel wat te eten gehaald en gerend voor de trein.
Om kwart over 10 was ik weer thuis 📣

Ik heb al met al een geweldig weekend gehad!!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 1 ] 09 October 2007 05:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

wel druk, maar vooral leuk zo’n druk musicalweekend 😊

  [ # 2 ] 09 October 2007 06:51 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Leuk weekendje en ook leuke voorstellingen. Nog leuke mensen gespot en gefotografeerd toen je langs de loper stond?  Ben eigenlijk ook erg benieuwd naar de goodie bag die jullie zouden krijgen…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 3 ] 10 October 2007 01:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Leuk weekendje. Zou ik ook graag doen. 😊 Ook leuke voorstellingen. Voor mij vooral Ciske en Tarzan.

  [ # 4 ] 10 October 2007 05:36 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Marilena - 09 October 2007 06:51 PM

Leuk weekendje en ook leuke voorstellingen. Nog leuke mensen gespot en gefotografeerd toen je langs de loper stond?  Ben eigenlijk ook erg benieuwd naar de goodie bag die jullie zouden krijgen…

Aan de rode loper wel leuke mensen gespot, maar niet gefotografeerd. Daar stond ik te slecht voor 😉
De goodiebag, is de tas van Ciske de Rat met de datum van de premiere erop, heb ik begrepen. Moet hem nog krijgen, Lisette heeft die voor mij meegenomen omdat wij al snel weg moesten ivm nog lange reistijd naar huis 😄

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 5 ] 10 October 2007 06:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Wow, wat leuk zo’n musicalweekendje,
echt heerlijk lijkt me 😄

En zo te lezen heb je het prima naar je zin gehad.
leuke verslagjes ook.

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 6 ] 10 October 2007 06:35 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

bianca18 - 10 October 2007 05:36 PM

Aan de rode loper wel leuke mensen gespot, maar niet gefotografeerd. Daar stond ik te slecht voor 😉

Op zich stonden we niet heel slecht. 2e rij.. maar omdat er een weg tussen de loper en het hek staat, sta je dus heel ver weg!
Vond ik bij Beauty ook al zo vervelend :arrogant: