Nijntje op Vakantie 22-10
change_status
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Een kindervoorstelling met liedjes.. dus een kindermusical..

Een paar weken geleden vroeg Gaby me of ik mee ging naar Nijntje op vakantie.
Ik had al veel verhoord over de nijntje musicals, maar er nooit eentje gezien. Op aanraden van Marly (die helemaal fan is van Nijntje) vond ik het tijd om eens te gaan kijken…

Weken hebben Gaby en ik er naartoe geleefd. En maandag was het eindelijk zo ver, we ging naar Nijntje!!

Bij de Kassa keken ze toch wel een beetje vreemd op toen we twee last-minute kaarten bestelden. Wat gaan twee jongeren doen bij Nijntje.. Nou genieten natuurlijk!

We zaten op rij 5 aan de buitenkant, heel erg dichtbij dus..

***Let op, Spoilers***

Het speeloppervlak is kleiner gemaakt. Het Decor is simpel en in de stijl van Dick Bruna.

De voorstelling begint gelijk vrolijk. Nijntje gaat met haar familie en haar beste vriendinnetje Nina op vakantie!
Ze krijgt van opa en oma een dagboek om alles in te schrijven. Dit doet ze dan ook regelmatig.
Helaas is oma ziek aan het worden, dus opa en oma blijven thuis.

Als eerste komt de familie Pluis aan in Utrecht. Daar blijven ze maar 1 nachtje slapen om vervolgens half europa door te crossen.
Vele vrolijke liedjes en scenes zijn al gepasserd als ze in Italië aankomen!
Natuurlijk moet Papa Pluis om te foto met de toren van Pisa die hij perongeluk scheeft duwt.. Weer een mysterie opgelost, zo komt de toren dus zo scheef!

Ze ruilen den auto in voor een boot en gaan varen. Dit leverd een prachtige scene op!
Allemaal in een bootje een vrolijk liedje zingen en rondvaren. De kinderen smullen ervan.

Dan gaat de familie een liedje zingen waarbij de kinderen in de zaal mee moeten doen. Nijntje vraagt zich zingend af of iedereen met zijn tenen hun neus aan kan raken. Alle kinderen proberen het.. Ik ook en het Lukte me!!!
Mama Pluis zag dit en stak haar duimen naar me op
Vervolgens met je Knie je neus aan raken.. Ook dit lukte me en ik kreeg weer twee duimen van Mama Pluis..
Toen werd het lastiger, met je oren je neus aan raken..  Dit lukte me niet.. Dus maakte Mama Pluis een helaas beweging.. Maar ze kon het zelf ook niet!

Vervolgens kwamen ze aan in Afrika!!! Nijntje en Nina reden op schilpadden en olifanten. Het was allemaal erg spannend.
Toen kregen ze een schokkend telefoontje, oma was ziek…

Ze gingen snel met een luchtbalon terug naar huis!!!
Oma kreeg veel pillen en knapte gelukkig op!!
Nijntje las aan haar Oma haar dagboek voor en Oma vond het zo leuk dat ze volgendjaar gewoon weer mee gaat op vakantie.

Vervolgens kregen we nog een megacool optreden van de Familie Pluis band! Oma swingde met haar Saxofoon!

Hierna was het afgelopen en ging iedereen heel hard klappen, wij ook!
Toen kwam er nog een liedje over Nijntje waarbij iedereen mee moest dansen..

Dus ik ging ook mee dansen, dit deed is zo goed dat Mama Pluis weer twee duimen naar mij opstak!!

Toen was het echt afgelopen!
Ik vond iedereen echt heel goed,
Nijntje was cool, Nina was grappig, Papa Pluis was cool, Mama Pluis was lief, Oma pluis was heel aardig en Opa Pluis was Stoer!!!

Iedereen die nog niet geweest is moet echt naar Nijntje gaan! Leeftijd maakt niks uit.. kijk maar naar mij (voor de mensen die het niet weten, ik ben 20) en ik heb een top middag gehad. Wat heb ik gelachen!!

  [ # 1 ] 26 October 2007 02:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

*applausje voor Luuk*
Leuk verslag :D

  [ # 2 ] 26 October 2007 02:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Leuk verslag 😊
We hebben er idd echt naar uitgekeken, en het onverwachte is gebeurd: het bleek NOG leuker te zijn!

Aanvulling:

Ik had mijn eigen kleine momentje met Nijntje Pluis, hoe hip!
Toen ze vroeg: wie woont er in Utrecht?
zei ik: Liesbeth!
en zij zei: Neehee, Dick Bruna, dus wie woont er in Utrecht?
De kids: DICK BRUNA! / Gaby: LIESBETH!

Het decor is niet ‘luxe’ maar wel leuk (met een caravan, een luchtballon, veel kleurtjes en vrolijke liedjes… waar ken ik dat van?! Haha!) omdat er goed gebruik van wordt gemaakt. De Domtoren waarvan het dak nog op andere manieren fungeert en daarna omvalt als toren van Pizza is echt geniaal!
Ook het acteerwerk is subliem, het lachje dat eindigt met een diepe zucht is zà³ lief en aandoenlijk… ja, Nijntje & co heeft er een fan bij (volgens mij zelfs 2!)!

Beste allemaal, als je de kans krijgt: GAAT DAT ZIEN!!!!!! Ik heb zà³ genoten! Je voelt je weer even helemaal kind en wie weet krijg je net als Luuk een mooie duim opgestoken van Moeder Pluis! (Nou nog even oefenen zodat je met je neus je oren kunt aanraken, of andersom, oke?)

[ Gewijzigd: 26 October 2007 02:18 PM by Gaby* ]
   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 3 ] 26 October 2007 03:44 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Geweldig verslag Luuk en Gaby!!!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 4 ] 26 October 2007 09:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Kijk! Zàºlke verslagen op z’n tijd zijn gewoon geweldig. Dank jullie wel!!