musicalles?!?!?! =]
change_status
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2007-10-21

Hey hallo!

ik ben laatst naar Cats geweest, daarvoor al een keertje naar The Wiz, maar toen ik na Cats de zaal uit liep was ik al helemaal vrolijk enzo.
Toen dacht ik “Dat wil ik ook!”, ik heb alleen nooit egt zangles gehad, kan wel zingen maar niet profesioneel ofzo, en ook nooit dans of toneel/drama (helemaal geen ervaring met dans). Op school heb ik wel ooit een redelijk belangrijke rol gespeeld in onze musical haha in groep acht xD jaja de op een na belangrijkste rol =] *trots*.
ik heb er geen moeite mee om op het podium te staan, ik drum namelijk al 9 jaar en dan sta je wel eens op t podium.
Maarja wat ik dus wou vragen: wat raden jullie mij aan? Moet ik NU beginnen met lessen? of als ik klaar ben met school?
Ik zit namelijk in VWO 4 dus misschien is dit moeilijk te combineren wat betreft tijden en werk wat je er in moet steken enz?
Graag eerlijke en duidelijke kritiek aub =]

Greetz A3

  [ # 1 ] 22 October 2007 05:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

zangles kan nooit kwaad, en hoe eerder je begint hoe beter zou ik zeggen, en ja er is een musical academie dus wie weet kan je dat doen na je VWO

  [ # 2 ] 22 October 2007 05:36 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2007-10-21

Hmm.. Ok, ik kan zoals gezegd al wat zingen, maar het kan inderdaad nooit kwaad om op zangles te gaan haha! mja, en dans en toneel dan? want ik zag dat je een toelatings examen moet doen voor sommige musical academies! en dan moet je dus al redelijk wat kunnen denk ik dan !

  [ # 3 ] 22 October 2007 06:27 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Kijk of er in de buurt amateur musical clubs zijn.. in elke grote stad zit wel een toneelgroep!

  [ # 4 ] 22 October 2007 07:17 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2007-10-21

Bedankt! ik zal zeker kijken! zit er vast wel een in emmen bij het CQ ofzo.. maar ik keek net even naar wat toelatingseisen en ik zag dat ze voorkeur hebben voor mensen die ballet e.d. hebben gedaan! dan schrik ik wel even, want ik heb nog nooit gedanst! in ieder geval nooit les gehad..

  [ # 5 ] 22 October 2007 09:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Als dit echt is wat je wil, zou ik zo snel mogelijk beginnen met zang/dans/acteerlessen. En inderdaad in de meeste grote steden zitten wel amateurmusicalverenigingen. Succes en veel plezier 😄

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 6 ] 23 October 2007 10:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Dat was ook een droom van mij, maar ik heb helaas niet genoeg kennis en vaardigheden. (Ik was in een koor, heb een theater-workshop gedaan en was in een Jazzdance-cursus.)
Ik gev je de raad zo veel mogelijk daarom te doen. Bijvoorbeld in workshops meedoen. Bij de dansen zou goed zijn jazz en ballett en misschien nog modern en hiphop.
Maar het best opleiding is maar naturlijk een echt musical-opleiding op een openbare school.

Maar voor het begin is ook een musical-groep voor leken goed. Daar kan je een eerste inkijk krijgen.

Lieve groetjes
Simmy

  [ # 7 ] 25 October 2007 08:49 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2007-10-21

Yay! ik heb via via gehoord dat ze bij het CQ in emmen een musicalklas hebben! ik ga deze zaterdag ff kijken.. en dan maar hopen dat ik er nog bij kan! en anders maar apparte zang/dans/acteer lessen..

  [ # 8 ] 26 October 2007 09:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik zou inderdaad zou snel mogelijk beginnen.. En mocht je balletten niet zien zitten ga dan in ieder geval een andere soort dans doen waardoor je wel een beetje gemak krijgt in dergelijke bewegingen.. Zo weet ik dat je op de Frank Sanders Akademie wel toegelaten kunt worden zonder ballet maar dan wel ( evt in je 1ste jaar ) daar bijlessen moet volgen in klassiek ballet ( met tappen is het hetzelfde verhaal )
Wat betreft zingen.. Zelf ben ik 18 en mijn zangleraar ( heeft zelf in de Phantom gespeeld ) zei dat ik niet te laat was maar dat ( qua leeftijd ) haast wel geboden is…

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 9 ] 27 October 2007 01:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Puss - 26 October 2007 09:35 PM

En mocht je balletten niet zien zitten ga dan in ieder geval een andere soort dans doen waardoor je wel een beetje gemak krijgt in dergelijke bewegingen..

Moderne dans is ook erg technisch ingesteld en maakt gebruik van soortgelijke bewegingen als bij klassiek.

  [ # 10 ] 27 October 2007 08:37 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2007-10-21

yes! ik kan volgende week beginnen.. Terwijl mij werd verteld dat het vol zat…... maar ja, er zaten allemaal meiden en verder maar 1 jongen bij die groep, dus ik denk dat ze gewoon nog een jongen erbij wilden.. wel beter voor mij haha!! viel me wel op trouwens dat er maar heel weinig jongens (in mijn omgeving dan) geïnteresseerd zijn in musical! die leraressen zeiden ook dat ze vrij weinig jongens zien bij hun musical klas en bij theater juist weer wel veel, paar jaar terug ofzo hadden ze zelfs helemaal geen jongens bij de musical klas!

  [ # 11 ] 27 October 2007 09:57 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Rastanl - 27 October 2007 08:37 PM

yes! ik kan volgende week beginnen.. Terwijl mij werd verteld dat het vol zat…... maar ja, er zaten allemaal meiden en verder maar 1 jongen bij die groep, dus ik denk dat ze gewoon nog een jongen erbij wilden.. wel beter voor mij haha!! viel me wel op trouwens dat er maar heel weinig jongens (in mijn omgeving dan) geïnteresseerd zijn in musical! die leraressen zeiden ook dat ze vrij weinig jongens zien bij hun musical klas en bij theater juist weer wel veel, paar jaar terug ofzo hadden ze zelfs helemaal geen jongens bij de musical klas!

God wat leuk dat je dit doet!
Ik woon zelf ook in de omgeving van Emmen en heb wel vaker die oproep gezien van CCQ maar door tijdsgebrek nooit iets mee gedaan!Veel plezier!

  [ # 12 ] 28 October 2007 03:40 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2007-10-21

Nieluhs - 27 October 2007 09:57 PM
Rastanl - 27 October 2007 08:37 PM

yes! ik kan volgende week beginnen.. Terwijl mij werd verteld dat het vol zat…... maar ja, er zaten allemaal meiden en verder maar 1 jongen bij die groep, dus ik denk dat ze gewoon nog een jongen erbij wilden.. wel beter voor mij haha!! viel me wel op trouwens dat er maar heel weinig jongens (in mijn omgeving dan) geïnteresseerd zijn in musical! die leraressen zeiden ook dat ze vrij weinig jongens zien bij hun musical klas en bij theater juist weer wel veel, paar jaar terug ofzo hadden ze zelfs helemaal geen jongens bij de musical klas!

God wat leuk dat je dit doet!
Ik woon zelf ook in de omgeving van Emmen en heb wel vaker die oproep gezien van CCQ maar door tijdsgebrek nooit iets mee gedaan!Veel plezier!

ja bedankt! =] er was hier in de buurt verder niet veel, of ik had appart op zang, dans en acteer les gemoeten. maar ik vond het toch handiger om een musicalcursus/klas te volgen want dan word het allemaal behandeld en ook samengevoegd.. maar ik ken ook verder niemand die iets met musical doet, erg jammer! en trouwes al helemaal geen jongens…..

[ Gewijzigd: 28 October 2007 05:03 PM by Rastanl ]
‹‹ Niels jarig!      Wat eten we vandaag? ››