Verslag Tarzan 14-12-‘07
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

(Het is al laat, dus even snel getypt 😄)

Op het scherm zag ik dat er best nogal wat understudies waren… Ik vond het wel interessant, want het was voor mij de tweede keer!
De show begon, door een vertraging in het restaurant, pas om 20:15… We hadden mooie plaatsen in de Fortis Loge, dus we hadden een goed overzicht. Op rij 3 in de zaal (waar ik de vorige keer, in april, zat) zit je er echt à­n en op rij 4 in de Fortis Loge kà­jk je er meer naar. Allebei leuk om een keer meegemaakt te hebben!

Tarzan — Dennis ten Vergert
Ik was erg benieuwd naar hem, want hij was zeker niet mijn favoriet bij Wie Wordt Tarzan? Toch is hij me ontzettend meegevallen… Hij zet een hele andere, maar wel goede Tarzan neer!
Aan het begin moest hij er qua zang nog een beetje inkomen… Een paar hoge nootjes uit ‘Twee Werelden’ (“KIJK dan, kijk omhoooog”) kwamen er niet helemaal uit zoals ze moesten, maar in de loop van de show waren er genoeg momenten die die kleine missertjes deden vergeten. Zijn versie van ‘Verloren Verleden’ was (deze keer) echt supermooi, krachtig en ontroerend! En in ‘Bij Mij Moet Je Zijn (Reprise)’ liet hij horen dat hij een groot bereik heeft. ‘Jij Woont In Mijn Hart (Reprise)’ was op zich mooi gezongen, maar zijn ij’s en ei’s werden jammer genoeg iets te vaak ai’s. (“Jai woont in main hart; warmte en vailighaid”). In een aantal nummers slikte hij ook het laatste woord of de laatste lettergreep in, waardoor je hem niet zo goed kon verstaan. En sommige lange noten kon hij niet helemaal aanhouden…
Zoals ik al zei: Dennis heeft me, ondanks een paar kleine foutjes, zeker verrast. Ik denk dat hij nog beter kan worden als hij wat meer speelt. Hij heeft zijn eigen charme. Ron is meer de serieuze, mysterieuze, krachtige, avontuurlijke Tarzan; Dennis is meer de aparte, onzekere, verlegen en af en toe zielige/aandoenlijke Tarzan.
Nou ben ik nog benieuwd naar John! 😉

Jane — Chantal Janzen
De timing van Chantal was vandaag weer helemaal goed. Het publiek houdt van haar blikken en reacties. Ze had met de standaard grapjes de lachers (waaronder mij) weer op haar hand. Niet alle grapjes kwamen over, want af en toe zei ze tussendoor (soms binnensmonds) nogal wat nutteloze en flauwe dingen… Maar dat terzijde. In ‘Voor Het Eerst’ klonk ze naar mijn mening stukken krachtiger dan in april. Bij ‘Van Zo Ver’ vind ik haar nog steeds moeilijk te verstaan. Ze heeft nou eenmaal geen echte, zogenoemde, strot.
Maar ze straalt: het is een leuke Jane.

Kala — Chaira Borderslee
Chaira heeft mij eigenlijk ook verrast. ‘Jij Woont In Mijn Hart’ zong ze dit keer heel mooi. In ‘Als De Maan Bij De Sterren (Reprise)’ haalde ze een paar keer uit (crescendo) en ook dat was heel ontroerend!

Korchak — Fred Butter
Ik had van hem eigenlijk meer verwacht… Hij was niet slecht, maar jammer genoeg ook zeker niet imponerend. ‘Het Moet, Het Moet’ vind ik een heel mooi nummer, maar het was gewoon niet zo… hevig. Ook leek het af en toe alsof hij een beetje dronken over het podium liep.Het blijkt echt dat Korchak gewoon een ontzettende moeilijke rol is!

Tark — Marc Uijen
Marc vond ik jammer genoeg de minst goede understudy van vanavond. Hij doet ontzettend zijn best, maar ik miste gewoon echt héél erg die funk van Clayton Peroti. Clayton kan zo lekker gek doen en hoog krijsen! In ‘Bij Mij Moet Je Zijn’ en ‘Gestamp In Het Kamp’ bleef het alleen maar bij een aantal (lage) “yeahs”. Ook bij het acteren à­s hij niet gek, maar dà³et hij gek. Ik vond Clayton gewoon een stuk vrolijker, grappiger, sneller en geloofwaardiger.
De mensen met wie ik ging (en misschien ook de rest van het publiek) hadden natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar die vonden Tark deze avond ‘wel leuk’. Toen ik in april Clayton in diezelfde rol zag, maakte hij echt indruk en was ik helemaal weg hem.

Professor Porter — Hans Ligtvoet
‘Zou Dit Het Zijn’ is niet echt mijn favoriete stuk uit de musical, maar hij speelde vanavond gewoon prima.

(Meneer) Clayton — Addo Kruizinga
Arie zet (meneer) Clayton neer als een zekere, banale slechterik. Addo kwam vanavond een beetje over als een bijdehante praatjesmaker. Op zich niet erg, maar het boegeroep aan het einde van de voorstelling lijkt me toch beter.

Kleine Tarzan — Valentijn
Hij is volgens mij iets groter dan de andere kleine Tarzans. Mensen vonden hem niet extreem schattig, maar dat hoeft ook niet. Hij zette een goede, duidelijke Tarzan neer!
En oja, ik blijf het jammer vinden dat ‘Maar Waar (Reprise)’ geplaybackt wordt…

Het was een hele gezellige, interessante avond! 📣

[ Gewijzigd: 16 December 2007 12:46 AM by Sndr ]
  [ # 1 ] 15 December 2007 09:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Leuk verslag.

Aan Clayton kan natuurlijk ook niemand tippen 😉
Ik heb zelf Marc en Arvin allebei een keer gezien en ik vind persoonlijk Marc beter dan Arvin. Maar Clayton is de beste Tark.

  [ # 2 ] 15 December 2007 03:39 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2004-01-23

Oeh Dennis als tarzan, dat is iets wat ik toch wel een keertje wil gaan zien!
Verder leuk geschreven verslag!

   Handtekening   

“I’ll be with you like a handprint on your heart”

  [ # 3 ] 15 December 2007 03:49 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2007-09-10

Niet alle grapjes kwamen over, want af en toe zei ze tussendoor (soms binnensmonds) nogal wat nutteloze en flauwe dingen…

Die vond ik juist hilarisch, ik zat op rij 1A, geweldig die gezichten die ze er dan bij trekt.
Maar voor de rest leuk verslag 😊

  [ # 4 ] 15 December 2007 10:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Leuk verslag! Afgelopen woensdag voor het eerste John als Tarzan gehad, ben nu toch ook wel benieuwd naar Dennis!

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 5 ] 16 December 2007 12:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Saressa - 15 December 2007 03:49 PM

Niet alle grapjes kwamen over, want af en toe zei ze tussendoor (soms binnensmonds) nogal wat nutteloze en flauwe dingen…

Die vond ik juist hilarisch, ik zat op rij 1A, geweldig die gezichten die ze er dan bij trekt.
Maar voor de rest leuk verslag 😊

Ja, die blikken doen het ‘m! 😄

  [ # 6 ] 22 December 2007 12:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Sndr - 15 December 2007 01:30 AM

En oja, ik blijf het jammer vinden dat ‘Maar Waar (Reprise)’ geplaybackt wordt…

JA! Wat is daar de reden van eigenlijk?