Kayak: cd single Nostradamus en nieuwe CD: Coming up for air
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats voor dit topic maar ik weet niet waar het anders te plaatsen.

Op 4 januari jl. kwam de nieuwe CD van Kayak, Coming up for air, uit. Jammer genoeg dit keer geen conceptalbum zoals de vorige 2 albums: Merlin-Bard of the unseen en Nostradamus-The fate of man.
Ondanks dat het geen conceptalbum is, heeft Kayak een ongelooflijk sterk album afgeleverd. Kayak beschikt met Cindy Oudshoorn, Edward Reekers en Rob Vunderink over 3 uitstekende vocalisten. In de diverse nummers worden verschillende stemmen vaak gecombineerd, waardoor de muziek toch een “musicalachtige” uitstraling heeft. De nummers vertellen stuk voor stuk korte verhaaltjs waardoor het een beetje op een song by song musical lijkt, zoals Closer than ever destijds was.
Ton Scherpenzeel en Pim Koopman hebben ongelooflijk mooie muziek geschreven. Scherpenzeel behoort tot een van mijn favoriete nederlandse componisten als het gaat om theatermuziek. Zijn werk voor Youp van ‘t Hek en Opus One vind ik erg mooi. Voor wie Merlin en Nostradamus wist te waarderen is dit album zeker een aanrader.

Gelijk met het album verscheen er een single, Undecided. Als extra staat op deze single een bijna 3 kwartier durende video opname van de voorstelling Nostradamus. Helaas waren er alleen beelden beschikbaar van het gedeelte na de pauze en zijn de opnames gemaakt vanaf de eerste rij met een niet professionele camara. Toch geeft het een leuk beeld van hoe de voorstelling was. Marjolein Teepen deed tijdens deze registratie niet mee. Zij werd vervangen door Kathelijne van der Zwaan.

Groeten, Jan-Willem

  [ # 1 ] 19 January 2008 12:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

jwvanbeek - 19 January 2008 11:57 AM

Scherpenzeel behoort tot een van mijn favoriete nederlandse componisten als het gaat om theatermuziek. Zijn werk voor Youp van ‘t Hek en Opus One vind ik erg mooi. Voor wie Merlin en Nostradamus wist te waarderen is dit album zeker een aanrader.

Volgens mij is Scherpenzeel tegelijk ook nog eens de meest produktieve componist als het gaat om theatermuziek. Die video opname van Merlin is wel al dé reden om deze aan te schaffen…

Nostradamus was prachtig, net als Merlin… Ik ben benieuwd.