Workshop Bente van den Brand
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik vertelde een tijdje geleden al dat Bente een workshop op onze school zou komen geven. Deze workshop was op dinsdag 6 maart voor al de spelers van onze schoolmusical ‘Belle en het beest’. Ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zullen vinden als ik hier een fotoverslag neerzet van de workshop en een paar foto’s uit de voorstellingen zelf, dus voor de geïnteresseerden, hier komt hij:

We begonnen meteen goed met het feestelijke nummer ‘schuif maar aan’. En onze Belle, genaamd Kris, kreeg al meteen wat goede tips!

Bente had ook het leuke idee dat alle kasteelbewoners Belle moeten optillen. In het begin werd dat een klein beetje eng gevonden, maar het ging steeds beter. Hier een foto van het oefenen:

En hier tijdens een voorstelling zie je dat het er echt gaaf uitziet:

Luuk, die het beest speelde, had ook een hele mooi solo. En daar helpt Bente hem mee.

En in de voorstelling zelf:

Ook Rohan en Marc, die Gaston en Lefou speelden, kregen goede tips. Gaston moest een echte macho worden en Lefou een echt uilskuiken:

En ook Kris krijgt nog een paar tips over haar nummer ‘madame Gaston’. Daar moet echt van afstralen dat ze gewoon echt walgt van die Gaston, wat denk je, is dat gelukt?


Kris was sowieso echt heeel goed. Ik denk dat die over een aantal jaar ook in een echte productie staat. Na de voorstellingen kregen we meerdere malen te horen dat ze beter was dan Chantal Janzen, haha.

Het mooiste en bekendste nummer van heel de musical is natuurlijk het nummer gezongen door mevrouw Theepot ‘liefde overwint’. Dit werd bij ons gezongen door Bianca en elke keer deed ze het weer prachtig. Hier geeft Bente wat tips aan de dochter van mevrouw Theepot die werd gespeeld door Sanne. Het moet meer lijken alsof het echt moeder en dochter is:


Tijdens het nummer van mevrouw theepot werd er gedanst door Belle en het beest:

Bente heeft ons enorm geholpen en daar werd zo ook voor bedankt. Ze kreeg een mooi bloemetje van onze Lefou:

En dat was hem!


Het is echt een fantastische ervaring geweest om in het productieteam te zitten! Vantevoren had ik niet gedacht dat het zoveel werk zou zijn. Het heeft me echt bloed, zweet en tranen gekost. Maar uiteindelijk is het het allemaal waard geweest!

  [ # 1 ] 23 March 2008 08:18 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Erg leuk Lisa!! Wij hadden op de middelbare school ook van die schoolmusicals, maar heb er nooit aan meegedaan helaas… En wij kregen ook geen workshops van bekende musicalsterren 😉

Eén meisje, een zus van een vriendin van mij, was daarin ook altijd heel goed…die is toen ook naar Engeland vertrokken en heeft daar musicalopleiding gevolgd…heeft ze vorig jaar afgerond en nu is ze allemaal audities aan ‘t doen, geloof ik.

  [ # 2 ] 23 March 2008 08:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

‘Liefde overwint’ en ‘Schuif maar aan’... Dat klinkt als de vertaling die gemaakt is voor het Souvenir Theaterkoor uit Goirle door Marya Husstege. Bente’s vader is daar muzikaal leider… Zou dat de connectie zijn? 😉

Supertof dat je met haar hebt mogen werken, een fantastisch talent.

  [ # 3 ] 23 March 2008 09:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Lance - 23 March 2008 08:48 PM

‘Liefde overwint’ en ‘Schuif maar aan’... Dat klinkt als de vertaling die gemaakt is voor het Souvenir Theaterkoor uit Goirle door Marya Husstege. Bente’s vader is daar muzikaal leider… Zou dat de connectie zijn? 😉

Supertof dat je met haar hebt mogen werken, een fantastisch talent.

klopt helemaal. Een docent nederlands bij ons op school, rene van Gerven, heeft daarin meegedaan en is zo dus ook aan dat scriptgekomen. Daarvan kende hij Bente’s vader ook en vandaar dat Bente bij ons op school is gekomen.

  [ # 4 ] 23 March 2008 11:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Wooow echt superleuk!!! 📣
Duurde ff voor de foto’s t deden, maar het was het wachten waard, haha.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 5 ] 24 March 2008 09:57 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Supergaaf zeg, zo`n workshop. Echt leuk dat je de foto`s aan ons laat zien.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 6 ] 24 March 2008 01:20 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Erg leuk Lisa!!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 7 ] 24 March 2008 02:21 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

super om te lezen en na te kijken, echt leuk lisa! 😊

  [ # 8 ] 24 March 2008 02:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Heel leuk, zo’n fotoverslag! Dank je wel!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 9 ] 29 March 2008 05:52 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2008-03-12

oohw leuk zeg :D! Ik had ze ook op de club van bente gezien;)!

HET IS EEN TOPPERTJE HE:D?!