Floddertje OOK in premiere
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Dit is natuurlijk de dag van Les Miz, maar in Den Haag was ook de premiere van Floddertje. Een recensie staat op de homepage.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 1 ] 20 April 2008 11:11 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Floddertje lijkt me persoonlijk veel leuker dan Les Mis.. 😛

  [ # 2 ] 21 April 2008 12:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Mij dus ook!!! Veel meer mijn soort musical!

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 3 ] 21 April 2008 12:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Les Miserables is een topshow, maar Floddertje lijkt me ook leuk. Ik wil m zeker gaan zien.

  [ # 4 ] 21 April 2008 12:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Ik heb net het verslag gelezen en de website bekeken, in september zijn ze weer in Den Haag! Een goed verslag, trouwens, het is vaak met dit soort musicals zo, dat de kinderen een extra iets aan de voorstelling meegeven. Ga vaak alleen, maar de vragen en enthousiasme van de kinderen om je heen maakt het extra leuk (denk aan Nijntje… we zitten al in de zaal, Nijntje begint bijna en de jongen naast me vraagt of ik ook naar Nijntje ga kijken!!!!)

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 5 ] 21 April 2008 04:12 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Leuke recensie Jacco!

Wil Foddertje ook graag zien, hoop 4 mei in groningen te gaan 😄

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 6 ] 03 May 2008 12:47 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Vanmiddag in het Oude Luxor heb ik Floddertje mogen zien.

Het is Sondheim-voor-kinderen waar het op de muziek aankomt. Lekkere muziek die op het eerste gehoor niet altijd even melodieus is, maar zeker erg goed. Jammer alleen dat het scriptnergens het niveau haalt van z’n voorgangers. De eerste Pluk van de Petteflet die SIP produceerde was een pareltje. Eveneens muziek van Peter van Hintum en een scriptwaar daadwerkelijk iets gebeurd. Waar iets bereikt moet worden. De torteltuin moest worden gered.

In Floddertje wordt Floddertje vies, dan wordt ze schoon, dan wordt ze vies, dan wordt ze schoon dan wordt ze… Het zijn geen kleine avontuurtjes, want het komt niet verder dan vies worden en schoonmaken. Erg jammer, want kinderen zijn wel iets intelligenter dan dat.

Onlangs in een documentaire die ik zag zei een acteur over een scriptdat hij speelde: ‘Het is fantastisch dat er voor kinderen zulk goed materiaal wordt geschreven. Als ze op jonge leeftijd daar mee te maken krijgen, zullen ze op latere leeftijd ook kwaliteit eisen’. Helaas gaat dat niet op voor Floddertje. Wat betreft het scriptis het nog treuriger dan Pietje Bell van een paar jaar geleden. Er wordt in het programmaboekje nog wel melding gemaakt van een dramaturg… Ik vraag me af wat hier aan te ‘dramaturgen’ viel.

Vormgeving is verder super! De acteurs zijn heerlijk op dreef. Al hebben de ‘mannetjes’ iets ‘smerigs’ over zich heen. Op een of andere manier zijn de dikke mannetjes met de vieze vette kapsels, vale maatpakken en snorren toch een beetje van het type ‘blijf maar uit de buurt’. Lara is fantastisch als Floddertje en Evi de Jean is geweldig als de moeder. Barry Beijer als Tante Toos in de slotscene is hi-la-risch!

Al met al wel een leuke middag gehad, maar ik had toch echt een stuk verwacht wat meer de kwaliteit had van voorgaande voorstellingen.

  [ # 7 ] 03 May 2008 06:24 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik was er ook bij,

en heb enorm genoten.. Wat heb ik een plezier gehad.
Oke oke het scriptrammelt en zo bijzonder is het niet

maar hij is heerlijk kinderlijk vermaak!

  [ # 8 ] 05 May 2008 03:41 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik heb de voorstelling gistermiddag in Groningen gezien, samen met Hinke!
En we hebben genoten! Heerlijke voorstelling!
Cast is erg goed, vrolijke liedjes, ik werd er in ieder geval helemaal blij van 😄
En bepaalde liedjes krijg ik om de een of andere vage reden maar niet uit mijn hoofd… hahaha

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

‹‹ Première Les Mis      Uitgespeeld. ››