Simone Kleinsma
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Gisteravond naar de eerste solovoorstelling van Simone Kleinsma geweest (in Stadsschouwburg Velsen).

Het was een hele leuke avond.
Op het toneel:
2 PA’s: Joost de Jong en Daan Wijnands: geven spullen aan, zingen een stukje en dansen geweldig. Een hele fijne toevoeging.

De band (op het toneel): zijn gewoon goed (al staat het geluid soms erg hard). Zeker ook kijken naar Mike Schaperclaus (percussionist, helemaal bovenaan) hij maakt er werkelijk een show van. Wist trouwens niet dat hij ook accordeon speelde.

En dan Simone: wat een prestatie. Bijna continue op het toneel. (volgens mij 2x een minuutje af in de hele show). Zingt zoals ik van haar gewent ben en danst schijnbaar moeiteloos met haar P.A.‘s mee.


Daar het de eerste was had ik wat BN’ers verwacht. Gespot: Anouk van Nes en Dick Cohen. Waren samen met nog 2 heren die ik niet ken.
Op het einde nog Erwin van Lambaart gezien.
Vond het wel verassend dat er geen bloemen werden uitgedeeld (ook niet aan Simone) had ik wel verwacht gezien dat het de eerste voorstelling was, zeker toen ik later Erwin nog zag lopen.

Ik zal niet verklappen wat ze allemaal zingt en voor bijzondere verassingen er in de show zitten, maar ik heb een hele leuke avond gehad die ik andere zeker kan aanbevelen.

  [ # 1 ] 03 February 2008 06:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Vond het wel verassend dat er geen bloemen werden uitgedeeld (ook niet aan Simone) had ik wel verwacht gezien dat het de eerste voorstelling was, zeker toen ik later Erwin nog zag lopen.

dat doen ze meestal op premieres en die moet nog komen

  [ # 2 ] 03 February 2008 08:56 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Toch zie je dat ook wel bij reguliere (of eerste) voorstellingen.. Ligt ook wel eens aan het theater! Volgens mij deelt Drachten altijd bloemen uit, bijvoorbeeld.

Leuk verslagje!

Waar is PA de afkorting van? Ben geloof ik niet meer zo helder van geest!

Ik zou gaan voor Joost en Daan (no offence, maar ben gewoon niet een enorme fan van Simone. Ze doet haar werk goed, en daar is ‘t voor mij mee gezegd..) maar mijn moeder wil Simone zien, dus dat lijkt me een perfecte combinatie!

  [ # 3 ] 03 February 2008 08:58 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2003-04-27

Hoihoi,

Ik was er gisteravond ook en vond het ook erg mooi, hele verschillende nummers en allemaal prachtig gezongen. Daan en Joost waren ook super, was echt een hele mooie show.
Joop en Janine waren er ook,  verder Marcel Vogelaar en D.J. (de vriend van Joost) gezien, verder geen bekenden.

Groetjes Karin

  [ # 4 ] 03 February 2008 09:37 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

PA = Personal assistent

  [ # 5 ] 03 February 2008 10:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

jemima - 03 February 2008 09:37 PM

PA = Personal assistent

Dank.

  [ # 6 ] 23 February 2008 10:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

In Oss (gisteravond) kregen ze wel bloemen. Mike is inderdaad geweldig! Het was een genot om te zien met hoeveel plezier hij zijn werk staat te doen.
Ik vind persoonlijk de bijdrage van Joost en Daan iets te klein, maar zeker leuk!

Vooral 1 liedje (over haar dochtertje) bezorgde mij kippevel.

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 7 ] 23 February 2008 11:24 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  537
Geregistreerd  2006-07-21

Ik ben vandaag (23-02) ook geweest. Ik vond het zeer zeker de moeite waard,maar ik ben als Simone-fan ook wel een beetje bevooroordeeld denk ik :tong: Goede afwisseling ook tussen swingende (en soms grappige) en ontroerende nummers.

   Handtekening   

Officiële fansite Willemijn de Vries:
http://willemijndevries.clubs.nl
Officiële fansite Michelle van de Ven:
http://michellevandeven.clubs.nl

  [ # 8 ] 26 February 2008 10:29 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Gisteravond was de premiere in Bussum. Een verslag daarvan kun je HIER lezen.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 9 ] 26 February 2008 11:50 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Mooi verslag! Wat ik er in mis is waar wij als forummers zo blij van werden: een compliment aan de met veel plezier spelende Mike Schaperclaus en de rest van de band.
Maar dat is een kleinigheidje.

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 10 ] 10 March 2008 02:03 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-02-04

Ben eens benieuwd, ik ga pas 4 april! Heb er wel zin in :D

  [ # 11 ] 17 May 2008 08:22 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Gisteravond (eindelijk) naar Simone geweest en wat ben ik blij dat ik de show gezien heb!!
Heel mooi gedaan en met veel humor (en daar hou ik van 😉 ).

Bij het nummer “Pap, Kan je me horen” heb ik het nooit droog kunnen houden (ook bij de originele versie niet - mijn vader is overleden rond de periode toen de film Yentl uit kwam…) en toen ze daarna met “mijn meisje” kwam heb ik samen met m’n vriendin flink zitten janken.
Er waren er heel veel die het niet droog hielden en niet alleen de vrouwen…  😉

De band was geweldig en ook door de interactie tussen Simone en de band 😄

Ook over de PA’s kan ik niets meer toevoegen, behalve dan dat ik weer zoooo onder de indruk was van de danskunsten van Joost… WOW wat beweegt hij toch goed!!

Kortom super show!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 12 ] 07 June 2008 09:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Gisteravond in een uitverkochte zaal in Breda: Simone Kleinsma — Songs from the heart.

Na vele glansrijke rollen gaat Simone Kleinsma dit keer op als zichzelf in een show waarin ze ook bereid is zich van een kwetsbare kant te laten zien.
De opening van de show is heel “jazzig”, heel erg lekker, Simone zingt dit erg mooi, tel daarbij de band bij op en je hebt een prima opening. Vanaf het eerste moment moet je naar Simone kijken, en dat stopt alleen even wanneer je de vreselijk enthousiaste percussionist Mike Schaperclaus ziet spelen, deze man heeft duidelijk plezier in z’n werk. Aan het einde van dit blokje stelt ze haar P.A.’s Joost de Jong en Daan Wijnands voor, want wie ben je tegenwoordig nog als je geen P.A.’s hebt. Al meteen is duidelijk dat deze assistenten dansers zijn, en goede ook.
Dan gaat Simone vertellen en zingen over haar eerste liefdes en versterkt het gevoel dat ze uitspreekt met prachtige liedjes, die speciaal voor Kleinsma vertaald zijn naar het Nederlands, want het is duidelijk dat ze in eigen moerstaal het meeste weet te raken.
Simone is niet helemaal alleen gekomen waar ze nu is. Op het scherm krijgen we een filmpje te zien waarin Gerard Cox, André van Duin en Paul de Leeuw een gezellig onderonsje hebben Simone om vervolgens een deuntje te zingen over hun geliefde” Moon”.
Opnieuw blikt Simone terug, naar haar rol als Judy Garland en zingt opnieuw “Somewhere over the Rainbow”. Meteen daarna refereert ze aan de dochter van Judy, Liza Minelli, die het volgende nummer op haar repertoire heeft staan. Ze zingt “stille liefde” en weet te ontroeren met haar gebarentaal.
Voordat de pauze begint eerst nog een vrolijke medley over een trauma van Simone: Het songfestival. Heerlijke herkenbare meezingers die je toch liever maar niet meezingt omdat je dan Simone niet verstaat.
Het tweede deel begint heel klein, met Omarm van Blà¸f. Hier heeft Paskal Jakobsen misschien nog wat aan, hij laat het eerste couplet altijd door de dames in het publiek zingen, maar in het vervolg is het misschien een puik plan om Simone Kleinsma in te horen. Ondanks dat de vertolking echt heel goed was vraag ik me wel af of het verstandig is na de pauze al meteen zo klein te beginnen, de mensen in de zaal zijn er gewoonweg nog niet helemaal bij.
Onlangs krijgen Annie MG Schmidt en Harry Banink nog postuum een oeuvre award, en ook Simone Kleinsma heeft gesnapt dat het duo heerlijke nummers heeft gemaakt en zingt dan ook een kleine medley. Ze lijkt wat mij betreft gemaakt om dit repertoire te zingen. Daarna volgt een andere overleden liedschrijver: Robert Long. Ze zingt “Huil maar” een onbekend nummer, maar zoals ze zelf zegt “een pareltje”. En dat was het.
En dan musical, waar eigenlijk bijna iedereen in de zaal denk ik op zat te wachten, het is immers toch waar ze groot mee is geworden. We krijgen Charity Hope en Madame Thernadier te zien. Een van de absolute hoogtepunten van de avond was de vertolking van “De winnaar krijgt de macht” uit Mamma Mia. Ik snap meteen waarom ze een musical award heeft gekregen voor deze rol, en weet gewoon dat ik iets vreselijk moois heb gemist daar in het Beatrix theater. Ze zingt dit nummer vol emotie, ze brengt het over. Met zo weinig, een kleine balling van de vuist bijvoorbeeld, een zin kracht bij zetten zodat die als een bom inslaat. Dat kan ze. Ook als je het verhaal niet kent weet je meteen waar het over gaat. Simone Kleinsma op haar best.
“Op avonden als deze, is er altijd iemand die je mist”, aldus Simone. Ze zingt twee prachtige nummers over naar vader (Pap, kan je me horen?) en haar dochter (Mijn meisje). Tranentrekkers.
De zaal is nog aan het bijkomen als verteld dat ze volgend jaar een van haar droomrollen mag gaan vertolken: Norma Desmond. Ze zingt “Goodbye”, en dat doet ze nu al zo goed dat Sunset Boulevard met Simone in de hoofdrol wel een succes moet worden. Ik word wel heel nieuwsgierig naar de vertaling, ik hoop dat Simone er wat mee kan.
Dan zijn we aan het einde van de show gekomen. Nog even knallen met “Walking on sunshine”, om vervolgens een groot applaus binnen te halen, ons heel bescheiden te vragen of we weer willen gaan zitten en heel klein eindigen met “Misschien vannacht”, samen gezongen met haar P.A.’s.
Het was een fijne avond. Simone Kleinsma is met recht een vakvrouw te noemen, misschien wel de grootste van Nederland. Als zij op de bühne staat kan ze binnen no-time veranderen van glamour naar klein en breekbaar. Haar mimiek is vreselijk sterk en doet de liedjes nog beter uitkomen. Ze weet een show neer te zetten, inclusief dans en de nodige humor. Persoonlijk vond ik het decor een beetje lelijk, maargoed, wie kijkt er nou naar het decor als daar dé Simone Kleinsma staat? Songs from the heart, een treffende titel.

  [ # 13 ] 07 June 2008 01:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Dank je voor het leuke verslag! Ik heb ook zo van de show genoten, geweldig!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 14 ] 07 June 2008 08:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Ik ging dan weliswaar voor Joost, ik heb ontzettend genoten. OOK van Simone!!!

  [ # 15 ] 07 June 2008 09:02 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Danielle89 - 07 June 2008 09:52 AM

Tranentrekkers.

Songs from the heart, een treffende titel.

Prachtig verwoord..
Ik heb de halve avond met tranen in mijn ogen gezeten..
Wat een vak vrouw