Spruitjes in plaats van politiek
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Kijk daar gaat ons belasting geld nu naar toe. Flauwekul in plaats van politiek, dat ze aan het werk gaan daar in Den Haag. Mijn stem zal de Christen Unie niet gaan krijgen, spruitjes zijn gewoon te goor….

Waar de SP al jaren de tomaat als mascotte heeft, introduceert de ChristenUnie vrijdag vol trots het spruitje. Spruitjes zijn volgens de partij namelijk ‘zà³ 2009, supergezond, oer-Hollands, crisisbestendig en dus hyperactueel’. Daarom heeft de partij vrijdag gasten van de nieuwjaarsreceptie in het provinciehuis in Den Haag een netje spruiten meegegeven met daarbij het recept voor een ‘exquise ChristenUnie-spruitjessalade’.

De partij wil zo positie kiezen tegen de ‘geborneerde en benepen aanvallen op dit product waarop Nederland zo trots zou moeten zijn’. Partijvoorzitter Peter Blokhuis en partijleider André Rouvoet hielden hun toespraken daarom voor een achtergrond van spruitjes.

Spruitjes vormen volgens Rouvoet zelfs ‘de perfecte metafoor’ voor de huidige economische ‘ijstijden’. “Als spruitjes bevriezen breekt een deel van het zetmeel af tot suiker, zodat ze minder bitter smaken”, sprak de spruitjesdeskundige. “Zoals een periode vrieskou over de spruitjes zorgt voor een zoetere smaak, mogen we hopen dat de huidige economische crisis leidt tot een duurzamer samenleving.’‘

Het is overigens de vraag hoe oer-Hollands het spruitje is. Zo werd de groente in 1821 voor het eerst in de buurt van Brussel geteeld. Ook zijn spruitjes in het verleden gekruist met planten uit onder meer Japan.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 1 ] 10 January 2009 10:29 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

En mijn stem gaat ook niet naar de Christenunie

want ook ik krijg de spruitjes echt niet weg ( zooooo vies)

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 2 ] 10 January 2009 10:31 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

1. Ik vind spruitjes vies, slechts met satehsaus te eten, wat dus ook weer buitenlands is
2. ChristenUnie is sowieso niet mijn ding.
3. Ik mag het hoofd van de heer Rouwvoet niet
4. Politici horen zich met politiek bezig te houden, niet met humor.

Nope, ook geen stem voor de CU van mijn kant

Overigens wel leuk (qua Politiek)

https://www.youtube.com/watch?v=YKUHWD7Yw4s

  [ # 3 ] 10 January 2009 11:30 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2009-01-08

Geen ChristenUnie hier aswell,

Ik heb zowiezo niks met de CU , en het is neit echt slim dat ze de spruiten pakken aangezien deze in de aflopen weken als gevolg van de financiele crisis met meer dan 45 cent zijn gestegenn ( 1 kilo voor 10 cent naar 1 kilo voor 55 cent op de veiling in Breda of iets, stond in het brabants dagblad)Waardoor wordt bewezen dat ze niet eens zo crisisbestendig zijn als we denken…(ook al komt het doordat de boeren niet kunnen oogsten door de strenge vorst, het is een soort van “crisis” dan naar mijns inziens)

   Handtekening   

Groetjes, Tomas
http://img358.imageshack.us/img358/7545/backgroundez3.jpg

  [ # 4 ] 10 January 2009 02:36 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

spruitjes en Christenunie..ja dat vind ik wel bij elkaar passen. Een beetje de associatie met de ‘goede oude tijd’ toen mannen nog echte mannen waren en vrouwen nog echte vrouwen, thuis zorgend voor de kinderschare en dan haar man ‘s avonds spruitjes voorzetten. Dat is toch een beetje waar de Christenunie weer naar toe wil?
Overigens vind ik spruitjes best lekker hoor, maar dan graag zonder politiek!

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 5 ] 10 January 2009 04:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Gister 1 spruitje uit de diepvries op en ik moet zeggen, die zijn nog ERGER dan niet ingevriesde spruitjes! En daar hou ik al niet van. Geef mij de tomaat van SP maar, of de roos van PvdA. Trouwens, kan iemand mij uitleggen wat een “geborneerde aanval” is?!

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 6 ] 10 January 2009 06:57 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Dusss…... :roll: :roll:

  [ # 7 ] 10 January 2009 08:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

Ik vind spruitjes wel lekker 😄, maar zal daardoor nu niet ineens op de CU gaan stemmen…

   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 8 ] 11 January 2009 06:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Hmmm spruitjes! Heerlijk!!

CU stemmen? Nog eerder zou ik op Wilders stemmen… oftewel CU zal nooit voor komen.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

‹‹ Hoi Allemaal:)      Hotels Londen ››