2 of 2 |  < 1 2
verslag 5 februari met Jack van Gelder :-(
  [ # 16 ] 15 February 2009 08:29 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Scarletwoman - 15 February 2009 08:25 AM
RoosjeBertens - 15 February 2009 08:16 AM

Ik hoop zo dat hij dinsdag niet speelt.

Maak je geen zorgen, Richard speelt dinsdag Thénardier.

Ben super benieuwd.
Heb de vorige keer Carlo gehad.

  [ # 17 ] 15 February 2009 10:23 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  118
Geregistreerd  2008-08-22

—-

[ Gewijzigd: 05 October 2013 07:34 PM by just-_-me ]
  [ # 18 ] 15 February 2009 10:58 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2008-12-21

Ik ben vorige week woensdag geweest (11 feb) en ik had dezelfde cast als in de bovenstaande post (behalve JvJ, woensdag speelde René), maar ik vind het vrij moeilijk om wat over Richard als Javert en JvG als Thénardier te zeggen, omdat het m’n eerste keer Les Mis was in Nederland, dus ik heb nooit iemand anders in de rollen gezien en kan dus niet vergelijken.

De eerste cast die ik had (René, Suzan, Nurlaila, etc.) vond ik allemaal érg goed, vooral René (wat kan hij zingen!).
Nurlaila vond ik sommige stukjes heel goed en soms iets minder, maar al met al een prima prestatie.
Jamai als musicalster had ik m’n twijfels bij (heb hem nooit eerder in een musical gezien), maar je hoort zo goed dat hij z’n stem heel erg heeft ontwikkeld, dus echt heel goed wat hij deed!
Suzan d’r stem vind ik af en toe redelijk schel, maar als ik naar de cd luister enzo, kan ze toch wel heel mooi zingen (gewoon even je oren afdekken als het schel wordt 😛), ook echt een Cosette.
Céline vond ik bij Nog één dag een beetje een “zeurderige” stem hebben, maar bijv. Regen maakt de velden groen, doet ze wel weer heel mooi.
Dieter deed het goed, ik kende hem helemaal niet, maar onthouden doe ik hem wel! Maarja, wel baal ik dat ik nooit Freek in het echt in die rol heb gezien, hoewel Dieter misschien wel wat meer het patserige van een studentenleider heeft 😉

Richard vond ik wel een goede Javert, maar ik weet niet hoe Wim het doet, dus eigenlijk kan ik daar niks over zeggen.
Ik had al gelezen dat de meningen over Kirsten nogal verdeeld waren, maar ik vond dat ze het echt waanzinnig leuk deed, het Belgische accent was totaal niet storend vond ik, maakte het ook wel grappig 😉

En tsja, Jack van Gelder. Als ik hem vergelijk met wat ik van Carlo heb gezien (filmpjes enzo), merk je toch echt wel heel erg dat het een amateur is (wel een redelijk goede amateur dan om even aardig te blijven). Vaak te laat inzetten of te zacht, etc. en ook was hij zich zo aan het richten op tekst onthouden en proberen te zingen, dat hij af en toe vergat om z’n accent op te zetten, waardoor het “vieze-mannetjes-imago” van Thénardier af en toe een beetje weg viel, wat erg jammer was. Leuk voor hem dat hij toch nog een paar keer Thénardier mag spelen in de laatste weken, en aangezien Les Mis al heel lang bezig is, heb ik er ook niet echt moeite mee dat hij z’n kunstje mag laten zien. Toch is het goed dat hij tenminste niet vanaf het begin understudy is geweest, want dát had ik denk ik wel erg jammer gevonden.

  [ # 19 ] 15 February 2009 02:25 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-12-30

Ik ben ook gisteren middag naar de voorstelling geweest.

Vond het weer een geslaagde middag. Zat vlakbij het podium, vond het leuk om eens zo dicht bij te zitten.
Wim vond ik het erg goed doen als Jean Valjean, hoewel ik in het begin wel moest wennen om hem in die rol te zien, omdat ik hem toch meer ales Javert zag.

Richard vond ik nog wel goed als Javert, maar vond hem niet zo sterk als Wim in die rol. Wim weet mij meer te raken.

Jamai deed het weer erg goed en het begin stukje bij mijn hart zingt het uit deed hij weer erg enthousiast, nnog enthousiaster dan de vorige keer dat ik hem in die rol heb gezien, was ook erg grappig om te zien.

Celine en Nurlaila vond ik ook weer erg goed in hun rol. Ook Suzan deed het weer erg goed.
Had deze keer een keer Kirsten gezien als Mme Thenardier, vorige keren had ik Marjolein gezien. Vond dat Kirsten het ook erg goed deed en de rol ook op een leuke manier neerzette. Zij doet zeker niet onder voor Marjolein in die rol.
Vond Dieter ook erg goed in de rol van Enjolras. Freek heb ik ook gezien in die rol en vind die op sommige punten toch sterker als Dieter, bijvoorbeeld op de barricades op het moment dat Enjolras doodgaat, vind ik Freek sterker spelen dan Dieter.

En dan Jack van Gelder, Vond het nog meevallen met hoe die het deed, gezien alle negatieve reacties van iedereen die ik hier had gelezen. Het is duidelijk niet de sterkste speler op het podium en de rest deed er ook duidelijk een schepje bovenop op de momenten dat Jack moest spelen. Wat mij betreft kan Jack het beter houden bij het presenteren van sport. Daar is ie duidelijk een stuk beter in, hoewel ik het wel leuk voor hem vind dat ie een aantal keer in Les Mis mocht spelen. Maar denk dat hij het op musicalgebied beter hierbij kan houden, hij is niet echt geschikt om het musicalvak in te gaan. Vond hem niet echt overtuigend in zijn rol, Carlo vind ik een stuk beter presteren wat dat betreft.

  [ # 20 ] 15 February 2009 06:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2008-12-21

Ben het totaal met je eens wat betreft Jack van Gelder. Het viel me in principe nog mee, had het inderdaad slechter verwacht, maar je merkt inderdaad dat in musicals spelen niet z’n vak is. Maar inderdaad leuk dat hij een paar keer mee mocht doen 😊

  [ # 21 ] 16 February 2009 06:07 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  118
Geregistreerd  2008-08-22

—-

[ Gewijzigd: 05 October 2013 07:34 PM by just-_-me ]
  [ # 22 ] 16 February 2009 06:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2008-12-21

Nee, je hebt wel een punt. Ik weet niet hoe lang hij heeft mogen repeteren en misschien had Jack van Gelder beter eerst in een wat kleinere productie kunnen beginnen, wat dat betreft is het dénk ik ook niet heel slim van de theaterdirecteurs om hem meteen in Les Misérables te zetten.

Waarschijnlijk kunnen ze hem ook wel “vergeven” dat het nu niet altijd even goed gaat (er wordt natuurlijk nu ook wel extra op gelet en hij wordt op ieder foutje afgestraft eigenlijk), en dat snap ik enigszins ook wel, want het is ook een beetje de fout van StageEntertainment om bovenstaande reden.

Maargoed, het is natuurlijk wel zonde voor het publiek dat een kaartje van weet-ik-hoeveel geld koopt en dan zo’n Thénardier krijgt, je verwacht natuurlijk wel kwaliteit (om het zo maar even te zeggen).

Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat, hoe kort hij ook heeft mogen/kunnen repeteren, hij wel gewoon z’n tekst goed had moeten kennen, ook omdat hij het zelf zo graag wilde. Hij zou niet iedere keer door de zenuwen z’n tekst moeten vergeten en ondanks dat hij een amateur is, denk ik dat hij misschien niet geschikt is voor het musicalvak als hij à­edere keer zo zenuwachtig is dan.

  [ # 23 ] 16 February 2009 07:03 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2008-11-27

Ben het met je eens. Ik heb hem ook gezien en hij probeerde steeds het grappige van Richard (alleen hem heb ik verder in die rol gezien) ‘na te doen’, maar dat lukte hem totaal niet en het kwam erg amateuristisch over. Richard kijkt bijv. op een gegeven moment het publiek op de eerste rijen heel boos aan, dat probeerde Jack ook maar dat had gewoon geen effect. Ook vergat hij zijn tekst nu en dan. Ik snap inderdaad niet dat hij zo’n grote kans om z’n ‘talent’ te laten zien, verprutst! Er valt zoveel met die rol te doen, en hij maakt er echt niets van. Hoeveel anderen (professionals) zouden er niet alles voor over hebben om zo’n rol te mogen spelen? Hij krijgt die kans en maakt er dan zo’n zooitje van! Echt onbegrijpelijk…

 < 1 2
2 of 2