De Spooktrein
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Het spookverhaal De Spooktrein van Het Thriller Theater gaat op 4 oktober 2009 in de Goudse Schouwburg in première. Hetty Heyting en regisseur Bruun Kuijt werken opnieuw samen in deze toneelthriller.

Een groep gestrande reizigers moet noodgedwongen de nacht doorbrengen op een verlaten station. Daar worden ze door de stationschef geconfronteerd met de macabere legende van een spooktrein. Zal deze dodelijke trein inderdaad om middernacht arriveren? En zullen de reizigers dit overleven? De angst neemt toe en stelt de onderlinge verhoudingen ernstig op de proef. En dan is het twaalf uur…

De Spooktrein werd in 1923 geschreven door Arnold Ridley en wordt sindsdien wereldwijd gespeeld. Ook in Nederland was het stuk in de loop der jaren vele malen in het theater te zien en werd het in 1939 verfilmd met o.a. Fien de la Mar.
In deze nieuwe versie van Het Thriller Theater is een balans gevonden tussen de nostalgische waarden van deze toneelklassieker en een benadering die ook de hedendaagse theaterbezoeker zal plezieren.

Het Thriller Theater heeft zich enige jaren geleden ten doel gesteld het genre van de toneelthriller terug te brengen in de Nederlandse theaters. Met ‘En toen waren er nog maar…’ bracht het gezelschap een klassieke whodunnit, met ‘Moordspel’ een psychologische thriller en met ‘Arsenicum en oude kant’ een suspensekomedie. Met De Spooktrein is dit seizoen gekozen voor een spookverhaal.

  Met o.a. Hetty Heyting, Onno Innemee en Laus Steenbeeke

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 1 ] 14 September 2009 09:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Lijkt me leuk, ik ga erheen 😊 net niet op vrijdag de 13e maar één dag ervoor (het had niet veel gescheeld)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 15 September 2009 02:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Lijkt me leuk, of beter gezegd mooi.
Even kijken of ‘t me gaat lukken om te kijken, heb nogal een wish-list!