2 of 2 |  < 1 2
iPhone dagboek New York
  [ # 16 ] 22 October 2009 05:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Zelf ben ik helemaal gek van deze revival van Hair. Nou ja, ik heb hem helemaal niet live gezien. Maar laat ik het zo zeggen, ik ben gek op de geweldig getalenteerde cast en de cast recording met al die geweldige nummers erop. Toch kan ik goed snappen dat je Hair niet heel goed vond. Ik heb zelf 2 verschillende versies van Hair gezien en ik irriteerde me ook mateloos aan het feit dat er gewoon geen verhaal in zit. Het is een soort opeenvolging van fragmenten. Maar dankzij deze revival ben ik wel van de muziek gaan houden. Hiervoor vond ik die ook niet heel bijzonder. En dan wil ik nog een keertje zeggen dat ik het ook gewoon een hele toffe cast vind. Ik ben ook vooral een beetje geobsedeerd met Kacie Sheik die de rol van Jeanie, de zwangere vrouw, speelt. Wat een fantastische en aparte stem heeft zij! Als ik zelf naar NY ga (op dit moment lijkt al mijn hoop daarin vervlogen, maar goed) dan zou ik deze samen met Next to Normal het liefst willen zien.
Ow en Jacco, zeg me alsjeblieft dat je aan het einde wel even je broadwaydebuut hebt gemaakt op het podium! 😉

  [ # 17 ] 22 October 2009 05:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond de versie van Hair van twee jaar geleden in Nederland wel heel indrukwekkend. Moeilijk om uit te leggen waarom, maar het heeft wel met het verhaal te maken. Volgens mij zit er dus wel degelijk een verhaal in Hair.

  [ # 18 ] 22 October 2009 05:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

De versie van 2 jaar geleden was toch met Jelka van Houten etc..? Ja, die vond ik zelf verschrikkelijk. Maar je hebt wel gelijk dat er in Hair wel een verhaal zit. Ik zeg dat ook niet juist. Maar het lijkt net alsof het pas in de laatste 30 minuten duidelijk wordt waar het nu echt om gaat. Daarvoor is het vooral veel gezelligheid. Pas vanaf Three-five-zero-zero vind ik het echt serieus en ontroerend worden.

  [ # 19 ] 23 October 2009 01:13 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Checking out…. Aan alle leuke dingen komt een einde. Gisteravond een heerlijk theatraal toetje, de off Broadwayshow The Toxic Avenger in het prachtige theatercomplex New World Stages, eigendom van Stage Entertainment.

Geniale onzin, beter kan ik deze kleine voorstelling niet omschrijven. Met een geniale cast van 5 topzangers/acteurs. Horror als basis van een musical. Veel afgerukte armen en benen, hilarische dubbelrollen en lekkere, maar niet heel memorabele muziek. Nancy Opel, die ik al eerder zag in Urinetown, stal wat mij betreft de show in een hysterisch duet met zichzelf…je had erbij moeten zijn zal ik maar zeggen. Lekker lekker lekker en alweer een uitgesproken M-lab kandidaat.

Nog wat laatste zaken:
- Wat mis ik Virgin op Times Square! Het alternatief is Borders op Columbus Circle, maar lang niet zo leuk ..
- Dit hotel is aanrader! Dichtbij Broadway en je krijgt uitgebreid doe het zelf ontbijt waarbij je wafels kunt maken.
- 9th Avenue heeft heeeel fijne restaurants zonder Nederlanders…
- Yelp is een heel handige app voor Iphone gebruikers om alles te vinden wat een mens nodig hebt. Je zoekt de beste Thai in de buurt? 1 klik. Ik heb nog nooit zo goed gegeten in New York!
- Het Life Cafe in de East Village doet prachtig recht aan de erfenis van Jonathan Larson van Rent. En je kunt er geweldig lunchen.
- Leve de Indian Summer! Vorige week was het hier 6 graden, deze week 21. Heerlijk.
- VivA Ibuprofen en neusspray!
Het was me het weekje wel, nu nog de koffer dichtkrijgen…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 20 ] 23 October 2009 04:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

Mijn eerste en enige weekje New York dateert alweer van 2003.
Als ik jouw verhalen zo lees, dan moest ik in 2010 toch maar weer eens terug!  😉

Jacco - 23 October 2009 01:13 PM

- Het Life Cafe in de East Village doet prachtig recht aan de erfenis van Jonathan Larson van Rent. En je kunt er geweldig lunchen.

Mooie plek is het, hè? Heb je de Huevos Rancheros ook geprobeerd? Echt een aanrader!
Ik kwam het destijds toevallig tegen bij een wandeling door de East Village en het ademt echt een aparte sfeer. Lekker rustig ook in die hele wijk, zonder al teveel toeristen.

Wel tof om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt daar.
Blijft een grappig fenomeen: de belevenissen van onbekende mensen met zoveel aandacht volgen.  :-D

Goeie terugreis!

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 21 ] 01 November 2009 07:24 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jacco - 23 October 2009 01:13 PM

- Wat mis ik Virgin op Times Square! Het alternatief is Borders op Columbus Circle, maar lang niet zo leuk ..

Hey Jacco,

Is Borders het enige alternatief wat je hebt kunnen vinden voor Virgin? Ik mag over een maandje weer de oceaan over en moet nog een aantal dvds aanschaffen. :D
Bedankt trouwens voor alle verslagen, de meeste had ik al gezien afgelopen meivakantie, maar misschien dat ik Rock of Ages dit keer wel ga zien!

(Ik ga met mijn broer deze keer. Zijn eerste keer New York en desondanks dat ie in een theater werkt, wil ie toch mee naar een voorstelling, maar welke!)

  [ # 22 ] 10 November 2009 04:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-03-14

Leuke verslagen, Jacco!

  [ # 23 ] 11 November 2009 10:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Is Borders het enige alternatief wat je hebt kunnen vinden voor Virgin? Ik mag over een maandje weer de oceaan over en moet nog een aantal dvds aanschaffen. (/quote]

Eigenlijk is er geen cd en dvd winkel meer over in New York. De boekhandels met een cd afdeling zijn, zover ik nu heb gezien, het enige alternatief. Misschien dat er in de omgeving van Macy’s nog een grote zaak zit, maar ik heb zo’n hekel aan die plek dat ik daar niet eens geweest ben…

[ Gewijzigd: 15 November 2009 09:19 PM by Jacco ]
   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 24 ] 15 November 2009 08:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Jacco - 22 October 2009 04:37 AM

Maar kijk eens aan…..Shrek blijkt een stuk leuker dan de matige recensies en de lauwe reacties hier Op het forum deden vermoeden. De show is zeker niet perfect; vooral muzikaal is het wat middelmatig, maar er staat een heerlijke cast op de planken die me midden in het hart weet te raken. Ster van de show is de verrukkelijke Sutton Foster die een uitermate labiele en hilarische prinses Fiona vertolkt. Haar blikken alleen al zijn de kaarten (met coupon van Broadwaybox natuurlijk) meer dan waard.

Als ik in de USA en op Broadway rond zou lopen zou ik graag Sutton Foster eindelijk eens live zien. Groot respect en bewondering voor deze actrice. Ben benieuwd waar ze komend jaar in te zien is. Overigens Jacco, al die verslagen leuk om te lezen!

  [ # 25 ] 15 November 2009 09:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Sutton is om op te vreten. Een ander woord heb ik er niet voor. En ik moet eerlijk bekennen dat die cast cd van Shrek verdacht veel draai. Veel leuker dan gedacht…....

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

 < 1 2
2 of 2