4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
NO DAY BUT TODAY…Rent in bios en op dvd
  [ # 46 ] 11 March 2009 10:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Wat ben ik blij dat ik deze dvd heb aangeschaft zeg

heb zo genoten van de filmregistratie
en heb eigenlijk de hele film zitten janken de tranen stroomden over mijn wangen
zelfs bij de docu’s

van mij mogen ze meer van dit soort pareltjes uitbrengen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 47 ] 14 March 2009 11:11 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Gisteren de broadway live dvd gekeken: GE-NI-AAL.
Ik heb Rent in Londen gezien (met o.a. Adam Pascal). Ik ben toen echt een halve dag van de leg geweest: zà³ raakte de show me toen. Nu ben ik wat ouder en is dat wat minder, maar bij deze dvd was ik weer ontroerd. En wat heb ik genoten van het geweldige spel van deze cast. Al miste ik Adam wel een beetje…maar ja..die is bij mij tot heldenstsatus gegroeid door zijn rol als Roger…maar deze Roger vond ik ook meer dan ok. Wat is dit toch een prachtige show…en wat is het toch zonde (en eigenlijk ook knap) dat er destijds in NL zo’n gedrocht van een voorstelling van is gemaakt. Vind ik met terugwerkende kracht weer spijtig.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 48 ] 14 March 2009 02:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Mark 020 - 14 March 2009 11:11 AM

Gisteren de broadway live dvd gekeken: GE-NI-AAL.
Ik heb Rent in Londen gezien (met o.a. Adam Pascal). Ik ben toen echt een halve dag van de leg geweest: zà³ raakte de show me toen. Nu ben ik wat ouder en is dat wat minder, maar bij deze dvd was ik weer ontroerd. En wat heb ik genoten van het geweldige spel van deze cast. Al miste ik Adam wel een beetje…maar ja..die is bij mij tot heldenstsatus gegroeid door zijn rol als Roger…maar deze Roger vond ik ook meer dan ok. Wat is dit toch een prachtige show…en wat is het toch zonde (en eigenlijk ook knap) dat er destijds in NL zo’n gedrocht van een voorstelling van is gemaakt. Vind ik met terugwerkende kracht weer spijtig.

Ik vond de Nederlandse versie echt super. Maar ik hou altijd wel van de voorstellingen van Ivo van Hove.

  [ # 49 ] 15 March 2009 01:08 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik heb de versie gezien met Jim de Groot als Roger en dat was inderdaad als je het vergelijkt met het de West End versie en deze dvd versie een gedrocht. Toch zag ik daar doorheen wat een geweldige show dit kon zijn en dat is later meerdere malen bevestigd.

  [ # 50 ] 25 March 2009 10:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik heb afgelopen weekend eindelijk de DVD gezien en was (misschien door alle juich verhalen hier) toch een tikkie teleurgesteld. Met Rent heb ik altijd een haat liefde verhouding gehad. De show heeft een paar sensationeel goede momenten (La Vie Boheme, I’ll Cover You, Seasons of Love) maar ook een heleboel artistiek (en nu ook heel gedateerd) geleuter. Het emmert maar door over kunst, daklozen, AZT en antwoordapparaten en dat vergalt een boel plezier.

Ik zal dan ook zelden een New Yorks theater met zoveel teleurstelling hebben verlaten als 100 jaar geleden (ondanks enorme huilbui tijdens de begrafenis van Angel…). Maar Ivo van Hove maakte daar een aantal jaren later toch een rauwe en spannende theaterbelevenis van. De Nederlandse versie ging wel zo’n beetje tegen alle musicalwetten in, maar was in ieder geval meedogenloos in de keuzes die gemaakt waren.

De dvd confronteerde me opnieuw met de frustraties van toen, al waren er een stel hele goede acteurs aan het werk (bijna te gepolijst voor Rent zelfs…) en zat je er als publiek bovenop. Rent blijft gewoon een show die iets teveel overhoop wil gooien en daar eigenlijk het muzikale idioom niet voor heeft. Het is ontstellend jammer dat Jonathan Larsson niet meer scores heeft geschreven, want talent had de man absoluut. Zonder Rent had mijn favoriet Spring Awakening nooit bestaan vrees ik.

Maar de dvd is in ieder geval de aanschaf waard voor de prachtige documentaires over de laatste dagen van de theaterproductie in New York. Om te janken zo mooi inderdaad. En als je daar dan de mooiste muziek uit de show onder zet heb je een al snel een grienende Jacco! Maar…..mixed feelings…..

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 51 ] 26 March 2009 12:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Jacco - 25 March 2009 10:12 PM

Met Rent heb ik altijd een haat liefde verhouding gehad. De show heeft een paar sensationeel goede momenten (La Vie Boheme, I’ll Cover You, Seasons of Love) maar ook een heleboel artistiek (en nu ook heel gedateerd) geleuter. Het emmert maar door over kunst, daklozen, AZT en antwoordapparaten en dat vergalt een boel plezier.

Haha, helemaal mee eens hoor!

  [ # 52 ] 26 March 2009 10:29 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Jacco - 25 March 2009 10:12 PM

Het is ontstellend jammer dat Jonathan Larsson niet meer scores heeft geschreven, want talent had de man absoluut.Jacco!

Jonathan Larson heeft ook nog Tick, Tick… BOOM! geschreven en die vind ik niet onderdoen voor Rent.

  [ # 53 ] 26 March 2009 04:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Tick Tick Boom is wat mij betreft zelfs een stuk beter dan Rent…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 54 ] 29 March 2009 07:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

martijn-j - 26 March 2009 10:29 AM
Jacco - 25 March 2009 10:12 PM

Het is ontstellend jammer dat Jonathan Larsson niet meer scores heeft geschreven, want talent had de man absoluut.Jacco!

Jonathan Larson heeft ook nog Tick, Tick… BOOM! geschreven en die vind ik niet onderdoen voor Rent.

Ik ben helemaal weg van die muziek ^^. Sugar so sweeheeeet :D.

  [ # 55 ] 08 January 2010 01:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ik heb net voor het eerst de dvd gekeken. Ik heb Rent destijds maar 1x in het theater gezien en dat was de NL versie, maar wat is deze Broadway versie super zeg, wat een emotie. Ga ik zeker nog vaker opzetten….

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

‹ First  < 2 3 4
4 of 4