Musicalopleidingen
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2008-02-24

Ik vroeg me af wat jullie vinden van de musicalopleidingen in Nederland:

Alkmaar conservatorium Musical (muziektheater)

Rotterdam conservatorium muziektheater

Fontys dansacademie musicaltheater

Fontys conservatorium muziektheater

Wat hebben jullie van de (afgestudeerde) leerlingen gezien en wat vinden jullie van de opleidingen

  [ # 1 ] 01 July 2010 05:59 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2010-03-22

Je vergeet er wel een aantal 😉 Artez (Arnhem), Frank Sanders ..

  [ # 2 ] 01 July 2010 06:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

En Alkmaar zit tegenwoordig niet meer in Alkmaar, maar is gevestigd in de Haarlem dependance van Inolland. 😉

Elke opleiding legt ergens anders de nadruk op, dus is het lastig vergelijken. Maar volgens mij kun je wel stellen dat qua afstudeervoorstellingen Frank Sanders en Fontys de interessantere voorstellingen maken. Met als grootste voordeel dat Frank Sanders met nieuwe stukken komt.

  [ # 3 ] 01 July 2010 07:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

ik verplaats dit even naar de opleidingen box

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 4 ] 01 July 2010 08:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2007-02-20

Hoe de musicalopleiding van Conservatorium InHolland Haarlem is zal ik aankomend jaar gaan ervaren, want ik ben aangenomen! :D
Maar tijdens de open dagen en audities vond ik de sfeer al erg fijn en de docenten ook! Maar verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen….

   Handtekening   

Groetjes Jorieke!

  [ # 5 ] 02 July 2010 11:30 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Over het algemeen leggen de opleidingen allemaal hun nadruk ergens anders. Fontys Conservatorium erg op zang, Fontys Dans erg op dans, Codarts duidelijk op spel en zang, Frank Sanders meer allround maar vooral op zelf theatermaken.

Maar het is natuurlijk vooral een kwestie van wat je er zelf als leerling mee doet. Kies een school en/of docent die jou het gevoel geeft je te begeleiden naar wat jij wilt. Dat is mijn ogen altijd de basis van goed onderwijs. De docent zet zijn kennis en kunde in om jou te begeleiden naar jouw doel, niet andersom.

  [ # 6 ] 03 July 2010 11:29 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2007-02-20

Conservatorium InHolland legt de nadruk ook op zang. Je wordt zowel opgeleid als uitvoerend musicalartiest als zangdocente/musicalcoach.

   Handtekening   

Groetjes Jorieke!