Opleiding tot kinderbegeleider
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  84
Geregistreerd  2011-08-16

Hallo,

Mijn droom is het om kinderen te begeleiden bij grote musicals zoals Ciske de rat of Mary Poppins.
Alleen heb ik geen idee welke opleiding ik daarvoor moet volgen. Iemand een idee?
Momenteel studeer ik pedagogiek. Denk dat dat ook wel een beetje aansluit.
Weet niet wat de verdere eisen zijn.

  [ # 1 ] 17 August 2011 11:51 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  213
Geregistreerd  2009-05-11

volgens mij zit je dan al bij een goede opleiding. Heb namelijk een tijdje geleden een oproep zien staan op de site van v en v, daar vroegen ze stagaires voor de musical daddy cool waaronder kinderbegelijders. Je moest daarvoor een pedagogische opleiding doen. Dus lijkt me dat je wel goed zit.

  [ # 2 ] 17 August 2011 12:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

carolinetje - 16 August 2011 08:26 PM

Weet niet wat de verdere eisen zijn.

Verdere eisen zijn meestal ervaring / affiniteit met theater en een rijbewijs. Ik zou zeggen: kijk eens of je ergens een stage kan regelen, of vraag een producent of ze nog vervangers op oproepbasis nodig hebben. Er is op dit moment een redelijk “vaste kern” in de kinderbegeleiding, maar op deze manieren zou je er misschien tussen kunnen komen.

  [ # 3 ] 18 August 2011 05:35 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  182
Geregistreerd  2010-02-21

Ook ik probeer elke keer te solliciteren als kinderbegeleidster bij stage.
Ik heb de opleiding sph gedaan dus dat sluit ook aan.  Ben alleen al afgestudeerd dus de stages zijn voor mij helaas niet handig! Ik blijf vaak open sollicitaties sturen maar mijn idee is dat er een enorme vaste ploeg al aanwezig is waar je niet makkelijk tussen komt helaas!

Wat betreft de eisen voldoe ik er aan dus dat zou t probleem niet zijn! NOuja blijven proberen maar!

  [ # 4 ] 18 August 2011 06:47 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  84
Geregistreerd  2011-08-16

Danique22 - 18 August 2011 05:35 PM

Ook ik probeer elke keer te solliciteren als kinderbegeleidster bij stage.
Ik heb de opleiding sph gedaan dus dat sluit ook aan.  Ben alleen al afgestudeerd dus de stages zijn voor mij helaas niet handig! Ik blijf vaak open sollicitaties sturen maar mijn idee is dat er een enorme vaste ploeg al aanwezig is waar je niet makkelijk tussen komt helaas!

Wat betreft de eisen voldoe ik er aan dus dat zou t probleem niet zijn! NOuja blijven proberen maar!

Wat leuk Danique22 dat we dezelfde droombaan hebben 😊 Jammer dat het je nog niet is gelukt om er tussen te komen. Krijg je wel een reactie terug op je sollicitatiebrief of hoor je er helemaal niets meer van?

  [ # 5 ] 20 August 2011 09:16 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  182
Geregistreerd  2010-02-21

Ja zeker!

Je krijgt elke keer een zelfde mailtje terug en ook nog eens een brief van stage dat je gegevens een half jaar bewaard worden maar dat ze op dit moment geen baan voor je hebben.
Ik heb ook elke keer een open vacature gestuurd omdat er geen op staan. Wel stages maar dat is voor mij niet te doen helaas!

Ach ik blijf proberen 😉

  [ # 6 ] 22 August 2011 05:01 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  96
Geregistreerd  2011-08-07

Ook ik heb dit als droombaan weet alleen niet of ik straks ver kom met SPW
maar woon ook niet echt in een stad dat je snel in Amsterdam bent ofzo (bijvoorbeel)

Maar beide veel succes!