Musical Memories
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT

Musicalgroep Prestige ondersteunt musicalspektakel ‘MusicalMemories’

Naast het grote MusicalCamp showchoir en de leerlingen van FanWork Haarlem, ondersteunt ook musicalzanggroep Prestige de solisten van MusicalMemories.
“We hebben heel veel talenten in onze eigen groep”, vertelt Marc Ramaekers, producent van MusicalMemories. “Onze groep is groot en divers, maar gemiddeld erg jong. Omdat we voor sommige heftige ensemble nummers tijdens de show de juiste zangondersteuning nodig hebben, zochten we naar een geschikt musicalkoor. Toen ik mocht kijken bij één van de repetities van Prestige, wist ik het zeker, deze groep is de aanvulling die we nodig hebben”, aldus Ramaekers.
Musical- en theaterzanggroep Prestige, opgericht in 2009, bestaat uit 24 getalenteerde zangers / acteurs uit de regio Den Haag - Delft - Rotterdam. Een gezelschap met een hoog ambitieniveau. Hoog genoeg om aantrekkelijk te zijn voor een aantal leden met een professionele zang- en theaterachtergrond. Het musicalrepertoire is divers, soms zelfs behoorlijk gedurfd en gaat van solo- tot ensemblestukken. Kortweg: het betere uit de betere musicals. De groep wordt muzikaal geleid door de alom inspirerende muzikale duizendpoot Richard Fitzhugh. Zijn arrangementen geven de groep het kenmerkende rijke geluid, waarvoor een professioneel musicalensemble zich zeker niet zou schamen.


Voor meer informatie zie http://www.musicalmemories.nl

  [ # 1 ] 13 April 2013 09:03 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Eerste repetitiedag MusicalMemories
Op zondag 7 mei aanstaande beginnen de repetities van MusicalMemories. Dit grootse musicalconcert brengt op 26 mei 2013, exclusief in Stadsschouwburg Haarlem, alle hoogtepunten uit de mooiste musicals op één avond. Grote musicalsterren, waaronder Tony Neef en Linda Wagemakers, gaan samen aan de slag met jonge talenten van MusicalCamp.


Ramaekers Entertainment brengt de musicalsterren van nu en van de toekomst samen in een groots musicalconcert. De solisten worden ondersteund door een grote liveband, die de show van muziek voorziet. De cast van MusicalMemories bestaat naast professionals ook uit jong talent, in de leeftijd van 12 tot 30 jaar. “De MusicalCamp deelnemers zijn er helemaal klaar voor”, vertelt producent Marc Ramaekers. “De jonge talenten kijken er naar uit om samen te gaan werken met grote musicalsterren”.

Het musicalconcert MusicalMemories is uitsluitend op 26 mei 2013 te zien in Stadsschouwburg Haarlem. Er wordt een matinee voorstelling gespeeld om 14.30 uur en een avondvoorstelling om 20.15 uur. Kaartverkoop via http://www.musicalmemories.nl

Voor meer informatie zie http://www.musicalmemories.nl

  [ # 2 ] 18 May 2013 08:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Net op RTV Noord-Holland the making of Musical Memories gezien, ziet er veelbelovend uit!
Ben er nog niet over uit of ik er heen wil, heb volgende week een druk weekend.

[ Gewijzigd: 18 May 2013 08:27 PM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 3 ] 22 May 2013 06:25 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV was aanwezig bij de laatste repetitie voor Musical Memories, het liedjesconcert met meer honderd jongeren en René van Kooten, Linda Wagenmakers, Tony Neef e.v.a.

De video is te zien onder Artikelen
of op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 4 ] 27 May 2013 08:15 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Ik heb de avondshow bijgewoond. Het 1e deel was vol herinneringen op 1 lied na.
Jammer dat er geen blaadje was met een overzicht van de liedjes en uitvoerenden.
Daardoor heb ik nog steeds geen idee uit welke musical dat nummer kwam.

Helaas werd veel voor Engels gekozen bij liedjes die in het Nederlands bekend zijn.
Ik voelde daardoor een herinnering opkomen aan Musical Classics waar ze ook die fout hadden gemaakt.
Ook vond ik het een vreemde keus om Ster in het Duits te zingen,
de reden wan deze keus was dat Jeroen in de Duitse Les Mis heeft gestaan,
maar hij was volgens mij de enige in de zaal die een “memorie” aan die taal had.

In het 2e deel zaten voor mij veel onbekende nummers.
Op basis van de teksten ga ik ervan uit dat dit o.a. liedjes uit JCS zijn geweest.
Opvallend was dat het kinderkoor liedjeslang “behang” heeft gespeeld.
Ze stonden 20 minuten lang op het podium zonder een noot te zingen.

Grappig was dat Tony samen met Linda opkwam en een lied uit Miss Saigon inzette,
om vervolgens te ontdekken dat er andere muziek werd gespeeld.
Zijn groene jasje bracht hem op een idee, het was “Dit ene moment” uit Wicked.

Een leuke avond gehad die veel leuker had kunnen zijn door de keus voor andere (bekendere) liedjes.
En durf eens in het Nederlands te zingen!