3 of 3 |  < 1 2 3
The Voice of Holland 3
  [ # 31 ] 10 December 2012 08:38 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

Ik vind het wel grappig om het Nederlandse seizoen naast het Amerikaanse (derde) seizoen te zien.
In Amerika zijn er ook een lading wijzigingen doorgevoerd die WEL werken, maar het probleem is of ik niet weet of ze in Nederland zouden werken..

Ten eerste Battles -> elke coach heeft 2 ‘steals’ en mag een kandidaat die weggestemd is in zijn team erbij stelen. Mochten er meer coaches stealen ligt de macht weer bij de kandidaat. Maakt de battles een stuk interessanter!

Daarna is er een ronde bij gekomen; de play-off’s. Van de 10 kandidaten in de teams gaan er WEER battles plaatsvinden maar dit keer met zelfgekozen nummers van elke kandidaat waardoor er in de 1e liveshow per team 5 kandidaten staan.

Eerste liveshow -> 2 kandidaten door per team op publieksstemmen en 1 gekozen door de coach (nog 12 kandidaten over totaal).

De 12 kandidaten worden hierna op een hoop gegooid en elke week gaan de 2 slechts scorende kandidaten naar huis, ongeacht hun team. Deze week is de halve finale en zowel het team van Christina Aguilera als Adam Levine zijn totaal uitgeschakeld.


Mijn probleem hiermee is dus dat ik niet weet of het Nederlandse publiek het leuk vind dat ze pas op een later punt inspraak krijgen. Maar ja, Johannes bewijst wel dat het huidige systeem niet werkt (vooral niet omdat de jury maar 40 punten kan toekennen en het publiek 100..).

Anyweg; ik hoop dat Leona of Floortje wint, die vind ik erg sterk en vind ze beide top! Ivar is ‘wel schattig’ en zingt ok, maar niet bijzonder. Johannes vond ik afgelopen halve finale tijdens zijn eigen nummer zowaar “best ok” (voor zijn doen). Maar toen ging hij z’n single zingen en toen stortte dat weer helemaal in.
Maar ik ben als de dood dat Johannes er straks bij de laatste 2 nog staat en dat zou echt een aanfluiting zijn.. Hopelijk gaan we dezelfde kant op als met Paul vorig jaar (ondanks dat ik Paul nog best kon waarderen om z’n showmanship), gelukkig ging die er ook als eerste uit tijdens de finale.

  [ # 32 ] 10 December 2012 09:07 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik ben zo bang dat Johannes gaat winnen ..... bah . En dat terwijl ik juist dit jaar vind dat er zoveel waanzinnige (vrouwelijke) kandidaten bij zitten. Hoe is het mogelijk dat een Barbara, Sandra en Tessa naar huis zijn en een Johannes in de finale staat. Error in the system ? Nederland van slag ? Beetje van beiden denk ik, maar aanfluiting inderdaad als hij het wint en ik denk dat de coaches daar ook zo over denkenFloortje en Leonan steken er qua kwaliteiten met kop en schouders boven uit maar jammer dat de echte finales al de afgelopen 2 weken waren en komende vrijdag een slap aftreksel wordt, moeten ze iets op verzinnen dat dat anders gaat. Dat ook daadwerkelijk de beste kandidaten to het laatst overblijven.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 33 ] 10 December 2012 09:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Gezien het aantal stemmen wat hij steeds krijgt, zie ik het nog wel gebeuren dat Johannes vrijdag gaat winnen. Voice of Holland wil ik hem niet noemen, maar blijkbaar doet hij iets waardoor de mensen hem toch leuk vinden. En als iemand kan uitleggen wat dat dan is, hoor ik het graag.
Persoonlijk vind ik alle 4 de nummers niks die ze als single hebben. Vooral die van Ivar past totaal niet bij hem! Ben toch wel benieuwd hoe die songkeuze word bepaald per kandidaat.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 34 ] 10 December 2012 08:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  133
Geregistreerd  2011-02-20

Misschien komt het ook wel juist OMDAT iedereen loopt te roepen dat hij toch echt zou moeten afvallen. Merk dat ik daar ook recalcitrante gevoelens bij krijg.. alleen niet genoeg om geld te vergooien door te stemmen 😛

Gekheid op een stokje, tis een leuke jongen die een goede performance neerzet, en bij Idols/X-factor was dat nog wel genoeg.. “the voice” is ie niet…. maar al die zgn kenners die dat constant moeten blijven roepen komen mijn strot uit.

  [ # 35 ] 10 December 2012 09:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

Nouja, dat gebeurde natuurlijk bij Charly/Chris vorig jaar wel. Doordat N&S zeiden ‘Charly komt toch in de finale’ tegen Chris ging Chris er met de plek vandoor.

Maar mijn grootste probleem met Johannes is het totale gebrek aan dynamiek van z’n stem (en qua liedkeuze) en de manier waarop hij omgaat met kritiek. Daarin is hij niet heel chique; hij gedroeg zich (zeker vorige week) als een klein kind dat z’n zin niet kreeg.

Maar we zullen het zien vrijdag

  [ # 36 ] 15 December 2012 01:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Gisteren live bij de finale geweest. Wat een happening!

Ondanks een heel Fryslan-vak voorin dat elke keer compleet uit zijn dak ging, heeft gelukkig Leona gewonnen. Ik had anders mijn geld teruggevraagd. Johannes is best een leuke knul hoor, maar ‘t gaat om The Voice… zeg maar…. :tong:

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 37 ] 13 July 2013 04:16 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2013-07-13

ik mis dit evenement. hoop dat er nog een seizoen dit jaar.

 < 1 2 3
3 of 3