theaters: parkeren/ bereikbaarheid/ /verhinderingen etc….
change_status
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Ik kon hier nog geen topic over vinden, is misschien handig voor vragen over parkeerplekken, bereikbaarheid van theaters, eventuele verkeershinders waardoor een theaters moeilijker bereikbaar zijn

voorbeeld: zaterdag 7 augustus is er Schollenpop in Scheveningen waardoor het wat drukker is met verkeer in en rondom Scheveningen, houd er dus rekening mee dat je er langer over doet om het Circustheater te bereiken.

nou had ik zelf een vragen over parkeren bij Stadsschouwburg in Utrecht, ik ga met iemand heen die niet kilometers achter elkaar kan lopen, waar kan ik dan het beste parkeren? de website adviseert parkeergarage kruisstraat en/of grifthoek of is er nog iets dichterbij?

[ Gewijzigd: 07 July 2010 05:01 PM by Marilena ]
  [ # 1 ] 07 July 2010 11:25 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  677
Geregistreerd  2004-07-08

Wat te denken van het ov/ns. Deze wil ook nog wel eens vertraging hebben.
Zo is het treinverkeer van 17 juli van Den Bosch naar Utrecht ook beperkt vanwege werkzaamheden.
Op sommige trajecten worden er bussen ingezet.

De theaters geven vaak zelf al aan welke parkeerplaats het dichts bij het theater is.
Misschien kan je deze persoon afzetten bij het theater en dan parkeren bij de Kruisstraat en/of Grifthoek?
De bus stopt vlakbij het theater, maar daar heb je niets aan als je met de auto komt.

   Handtekening   

Voor de laatste nieuwtjes van Tony:
http://www.tonyneeffansite.nl en https://www.facebook.com/TonyNeefFansite

  [ # 2 ] 07 July 2010 11:35 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

heb werk aan het spoor er even tussen gezet in de titel 😉

we gaan vrijdag toch vroeg weg, dus we hebben tijd zat om de buurt even te “verkennen” in principe, maar misschien hebben mensen van hier ervaring wat het best/dichtst bij is

  [ # 3 ] 07 July 2010 11:43 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Misschien is het iets leesbaarder als je er ‘verhindering’ van maakt ofzo? :tong:

  [ # 4 ] 07 July 2010 12:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

AfterForever - 07 July 2010 11:15 AM

nou had ik zelf een vragen over parkeren bij Stadsschouwburg in Utrecht, ik ga met iemand heen die niet kilometers achter elkaar kan lopen, waar kan ik dan het beste parkeren? de website adviseert parkeergarage kruisstraat en/of grifthoek of is er nog iets dichterbij?

Dan zal je metgezel toch wel een invaliden-sticker hebben, waarmee je voor de deur kunt parkeren?

Overigens vind ik deze topic in zijn algemeenheid weinig zinvol. Tijdens het seizoen overlapt het heel Nederland. Ik neem toch aan dat als je een theaterbezoek van plan bent te doen, dat je je ook van tevoren verdiept in eventuele hindernissen.

  [ # 5 ] 07 July 2010 01:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  677
Geregistreerd  2004-07-08

Jeroen - 07 July 2010 12:12 PM
AfterForever - 07 July 2010 11:15 AM

nou had ik zelf een vragen over parkeren bij Stadsschouwburg in Utrecht, ik ga met iemand heen die niet kilometers achter elkaar kan lopen, waar kan ik dan het beste parkeren? de website adviseert parkeergarage kruisstraat en/of grifthoek of is er nog iets dichterbij?

Dan zal je metgezel toch wel een invaliden-sticker hebben, waarmee je voor de deur kunt parkeren?

Overigens vind ik deze topic in zijn algemeenheid weinig zinvol. Tijdens het seizoen overlapt het heel Nederland. Ik neem toch aan dat als je een theaterbezoek van plan bent te doen, dat je je ook van tevoren verdiept in eventuele hindernissen.

Niet iedereen die slecht kan lopen of lang kan lopen heeft een invalide sticker.
Deze heeft pas zin als hij/zij een auto heeft. Niet iedereen kan auto rijden.

Ik vind het wel handig als er een topic is waar eventuele vertragingen of werkzaamheden vermeld worden.
Soms worden vertragingen op het laatste moment bekend: zoals o.a. een wisselstoring die helaas te vaak voorkomt op weg naar en van Utrecht richting de plaats waar ik woon.

   Handtekening   

Voor de laatste nieuwtjes van Tony:
http://www.tonyneeffansite.nl en https://www.facebook.com/TonyNeefFansite

  [ # 6 ] 07 July 2010 01:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

TonyFan.NL - 07 July 2010 01:05 PM

Soms worden vertragingen op het laatste moment bekend: zoals o.a. een wisselstoring die helaas te vaak voorkomt op weg naar en van Utrecht richting de plaats waar ik woon.

Maar denk je dat je dat eerder leest in deze topic dan op de site van de NS?

  [ # 7 ] 07 July 2010 01:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  677
Geregistreerd  2004-07-08

Waarom niet?

Als je last-minute wilt gaan omdat je hier een leuke actie ziet en je ziet dat er vertraging, werkzaamheden of wat ook, zijn, dan laat ik de actie voorbij gaan.

   Handtekening   

Voor de laatste nieuwtjes van Tony:
http://www.tonyneeffansite.nl en https://www.facebook.com/TonyNeefFansite

  [ # 8 ] 08 July 2010 10:29 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

iemand nog een serieuze tip waar we het beste kunnen parkeren bij Schouwburg Utrecht?

  [ # 9 ] 05 January 2014 08:29 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2012-03-23

Even een oud topic omhoog schoppen. Ik ga binnenkort naar Hij gelooft in mij in amsterdam. Maar heeft iemand tips waar ik kan parkeren? Ik ga naar een avondshow en moet terug naar Friesland, ik denk dat ik met het OV niet meer thuis kan komen.. Alvast bedankt

  [ # 10 ] 05 January 2014 08:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Nee, klopt. Ik woon ook in Friesland en je komt met het OV na een avondshow niet meer terug in Friesland. Zelf heb ik daarom toen ik naar HGIM ging voor een middagshow gekozen. Had toen Hadewych Minis. Hoewel zij ook goed was wil ik nog een keer heen gaan om Chantal Janzen in deze rol te zien.
Zeker naar deze musical gaan als je de kans hebt!

  [ # 11 ] 05 January 2014 08:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2012-03-23

We hebben een avondshow gekozen, omdat Chantal (volgens het speelschema) nooit op een zondagmiddag speelt. Terwijl we wel graag chantal willen zien, (het is en blijft een gok). Maar het gaat erom dat ik niet bekend ben met het delamar en zeker niet met het parkeren daar. Is daar een parkeergarage net zoals in scheveningen of is een P+R handiger? Iemand tips?

  [ # 12 ] 05 January 2014 09:05 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2005-05-15

In de buurt van het Delamar zijn 2 parkeergarages (Byzantium en Europarking). Voor Europarking kan je bij het theater een kortingskaart krijgen. Er zijn ook wel P&R plaatsen maar hier heb ik geen ervaring mee.
De genoemde parkeergarages zijn prima bereikbaar, maar zijn wel duur.
Meer info over de diverse plekken kan je vinden op http://www.parkeren-amsterdam.com
Op http://delamar.nl/Bezoekersinfo/Bereikbaarheid/ vind je o.a. meer informatie over de kortingskaart.

   Handtekening   

De kwaliteit van je leven hangt niet af van wat er met je gebeurt, maar hoe je er op reageert. Aan het eerste kun je niet zo veel doen, aan het tweede alles.

  [ # 13 ] 05 January 2014 09:30 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Als je gratis wilt parkeren kan je dit buiten de ring doen.

Bijvoorbeeld in Osdorp. Parkeer hier je auto en ga met tram 1 naar het Leidseplein. Je bent dan alleen wat tramkosten kwijt, maar dat is niks vergeleken met de hoge parkeerkosten.

  [ # 14 ] 06 January 2014 09:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Als ik naar Amsterdam ga, parkeer ik standaard op P+R Zeeburg. Je trekt een kaartje bij het binnenrijden, gaat naar het loket voor ov kaarten voor jezelf en andere passagiers (max. 5 dacht ik) en gaat dan verder met het ov. Wel goed opletten op de voorwaarden van het reizen. Je moet bijvoorbeeld perse reizen op de kaartjes van de P+R en niet op je eigen kaart, anders kan je niet parkeren met het voordelige tarief (8 euro per 24 uur). Vind het zelf een goede oplossing: ik ben niet afhankelijk van het ov (behalve in Amsterdam zelf, maar er rijdt altijd wel iets), hoef niet met de auto de drukte in en betaal niet 5 euro per uur.

[ Gewijzigd: 06 January 2014 12:19 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 06 January 2014 11:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2012-03-23

Dankjewel 😊 Ik denk dat dit het inderdaad gaat worden