Boy 7 in het theater
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Bestseller BOY 7 komend seizoen live te zien in theaters

BOY 7 — Live on stage is gebaseerd op de bestseller BOY 7 van Mirjam Mous, één van de spannendste en meest succesvolle Nederlandse boeken voor jongeren. BOY 7 — Live on stage gaat op 18 januari 2015 in première in de Flint in Amersfoort en is daarna tot en met mei 2015 te zien in de Nederlandse theaters. Van BOY 7 wordt op dit moment ook een bioscoopfilm gemaakt.

BOY 7 — Live on stage
BOY 7 gaat over een jongen die bijkomt op een snikhete, kale grasvlakte. Hij weet niet hoe hij daar terechtgekomen is, waar hij vandaan kwam en zelfs niet meer hoe hij heet. Gelukkig vindt hij een rugzak met daarin een telefoon. Hij wil het alarmnummer bellen, maar ziet dat hij een voicemailbericht heeft. Hij hoort: ‘Wat er ook gebeurt, bel in geen geval de politie!’ en hij weet één ding zeker: dat is zijn eigen stem. Met behulp van de spullen in de rugzak gaat hij op zoek naar zijn verleden. Maar zolang hij zich niets herinnert, durft hij niemand te vertrouwen. Stap voor stap komt hij dichterbij de verschrikkelijke waarheid.

BOY 7 — Live on stage is de spannendste voorstelling in het theater, speciaal voor iedereen vanaf 12 jaar. De voorstelling is geschreven door Marc Veerkamp, met regie en muziek van Fons Merkies. De cast van BOY 7 — Live on stage wordt in het najaar van 2014 bekend gemaakt en de kaartverkoop start in mei 2014.

Creatives
Naar het boek van: Mirjam Mous | Script: Marc Veerkamp | Muziek & Regie: Fons Merkies | Geproduceerd door: DommelGraaf Theaterproducties & Michiel Morssinkhof

  [ # 1 ] 20 January 2015 11:30 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ik was afgelopen zondag bij de premiere in Amersfoort (Frans stond toevallig praktisch recht voor me toen hij het eindapplaus filmde, ik herkende ‘m van deze website!)

Ik vond het een hele spannende productie. Ik was niet bekend met het boek, maar het verhaal was zeer goed te volgen.

De voorstelling zit een beetje tussen een musical en een toneelvoorstelling in, er wordt veel gebruik gemaakt van muziek en zang, maar de personages zingen niet echt liedjes tussendoor, zoals bij een musical. Ik had nog niet eerder zo’n soort voorstelling gezien, maar vond het erg gaaf.

De cast is echt heel goed op elkaar ingespeeld, Er zijn 5 acteurs en drie daarvan spelen meerdere rollen. Ze doen het allemaal heel erg goed en ook de zang klinkt prima.

Baue van Leyden (die Boy 7 speelt) verdient nog een extra vermelding, want hij doet geweldig! Hij neemt je echt mee in het verhaal. Ik kende hem nog niet, maar ik zal zijn carrière zeker blijven volgen.

Wel wil ik even twee dingen vermelden die mij niet echt stoorden, maar waarvan ik weet dat er misschien mensen zijn die er last van kunnen hebben. Ten eerste wordt er in de voorstelling erg veel gebruik gemaakt van rook. Voor de mensen die achter zitten is dit niet echt een probleem, maar als je een kaartje vooraan wilt kopen zou je hier misschien rekening mee moeten houden.

Ten tweede zit er erg veel gescheld in de voorstelling. Dit is op zich wel realistisch, want zo praten veel tieners in het echt ook. Maar als ik erg jonge kinderen mee wilde nemen zou ik dit ook wel van tevoren willen weten 😊

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’