Ich war nog niemals in New York
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Show: Ich war nog niemals in New York
Theater: Operrettenhaus
Plaats: Hamburg (Duitsland) zaterdag 23 mei 2009

Gisteravond naar deze Udo Jurgens musical geweest. Ik ben helemaal niet bekend met de muziek van deze in Duitsland wereldberoemde componist / zanger. Ik had vaag van de show gehoord maar er nog nooit iets van gezien…....meer open minded kan je een show niet ingaan denk ik.

De show begon en binnen 10 min was ik ervan overtuigd dat dit een top avond zou gaan worden. Het verhaal heeft veel weg van ``Anything Goes``, en word verteld d.m.v. werkelijke schitternde en grootse decors. Het ene grote shownummer na het andere en de bijna 2000 mensen aan publiek ging helemaal uit zijn dak bij de bekende hits van Udo Jurgens. De avond was dan ook snel om.

Voor mij is deze musical nu al de verassing van het jaar….....een showmusical van zeer hoge kwaliteit. Een show waarbij je lekker onderuit kunt gaan zitten en ontspannen. Weer werd mij duidelijk hoe populair en groots het musicalgenre is bij onze ooster buren….....klasse!

Voor meer info:

http://www.stage-entertainment.de/musicals/ich-war-noch-niemals-in-new-york/ich-war-noch-niemals-in-New-York.html

[ Gewijzigd: 25 January 2013 06:22 PM by Jeroen ]
   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 1 ] 20 December 2009 12:51 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De show nadert in Hamburg langzaam zijn einde, om in de herfst in Stuttgart aan zijn tweede leven te beginnen. Lees hier de musicalworldrecensie van deze duitse jukebox musical.

  [ # 2 ] 25 January 2013 04:35 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2009-07-10

In december heb ik deze heerlijke musical voor de tweede keer gezien in het Metronom Theater in Oberhausen. Eerder zag ik deze show al in Stuttgart na een bezoek aan Rebecca, een groter contrast is er bijna niet. Het verhaal is aardig, het gaat over liefde, generatie verschillen en keuzes maken in het leven. Maar het knapste vind ik hoe ze de grote verscheidenheid aan liedjes van Udo Jürgens in het verhaal hebben weten te verwerken. Van ‘Siebzehn Jahr, Blondes Haar’ wanneer hoofdrolspeler Axel terug denkt aan zijn jeugdliefde, tot ‘Aber bitte mit Sahne’ wanneer het gebakbuffet geopend wordt op het schip, en ‘Heute beginnt der Rest deines Lebens’ als grote afsluiting wanneer de hoofdrolspelers een nieuw leven aan beginnen. De nummers van Udo Jürgens zijn in een hipper jasje gestoken en blijven nog lang in je hoofd zitten.
Karim Khawatmi was geweldig als de alleenstaande vader Axel, vooral in ‘Gib mir deine Angst’, hij zingt dat met zoveel kracht en overgave. Prachtig! Lisa werd gespeeld door Charlotte Heinke, dit deed ze erg goed vooral de solo ‘Was wichtig ist’ was heel mooi. Al was ik meer onder de indruk van understudy Nina Janke die ik als Lisa in Stuttgart zag. Verder zijn de kostuums schitterend, het showballet prachtig en er zit heel veel humor in de show.
Vanuit het midden van het land ben in je 2 uurtjes in Oberhausen, ga lekker shoppen in de CentrO mall en sluit de dag af met deze fantastische show!

  [ # 3 ] 25 February 2013 06:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Heb IWNNINY nu ook tweemaal gezien (beide in Stuttgart) en kan bovenstaande woorden helemaal onderschrijven. Voor mij de beste jukebox-musical na Mamma Mia! Prachtig decor ook en best veel bekende songs (denk dat Udo Jurgens veel meer bekende liedjes heeft dan bijvoorbeeld Udo Lindenberg). Gaan dus.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 4 ] 10 August 2015 08:35 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Ik zit momenteel in Berlijn en overweeg om deze musical te gaan bezoeken. Hij is echter vrij prijzig. Weten jullie toevallig of er hier ergens lastminutekaarten beschikbaar zijn (ik ben student, maar wel Nederlands, natuurlijk…)?

Alvast bedankt!

  [ # 5 ] 10 August 2015 08:38 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

@Kimzingt: Ik heb je een privé bericht gestuurd.