Let it Shine
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

“Let it Shine” is de titel van een talentenjacht programma, dat op zaterdagavonden op prime time wordt uitgezonden door BBC1. Hierin wordt gezicht naar 5 heren, die als boy band de kern gaan vormen van een (reizende) musical, met als titel “The Band”. Het script hiervan wordt geschreven door o.a. Gary Barlow (één van de leden van Take That) en in de musical zullen vele songs van Take That te horen zijn.

In januari zijn er vier auditieronden geweest, waarin 40 heren zijn geselecteerd door de jury, waarvan de vaste leden Dannii Minogue (zus van Kylie), Martin Kemp (Spandau Ballet - succesvolle jaren 80 band) en uiteraard Gary Barlow de kern vormen. Die 40 kandidaten zijn verdeeld in 5 groepen, en in de aflevering op 4 februari is afscheid genomen van 3 van de 8 leden van elke groep. Het is de bedoeling dat in de liveshows, die vanavond beginnen, het aantal groepen wordt geëlimineerd naar uiteindelijk één.

De presentatie is in handen van Graham Norton en Mel Giedroyc.

Ik had twijfels of dit een leuk programma zou gaan worden, maar het niveau van de auditanten was hoog. Vooral Bradley Johnson (19) viel mij op met een schitterende uitvoering van “Bring Him Home”. Ik ben benieuwd naar het vervolg - wat gebeurt er bijvoorbeeld als de samenstelling van de groepen toch niet optimaal bleek? Geen idee of er dan verschuivingen tussen groepen gaan plaatsvinden…

Meer info op wikipedia of de website van het programma.

  [ # 1 ] 11 February 2017 05:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Alleen al vanwege Graham en Mel ga ik dit kijken. Die talentenjacht boeit me verder niet, maar door hun aandeel weet ik dat het leuk gaat worden.