De nabije toekomst van Judas TheaterProducties
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Deze ochtend heb ik een interessant artikel gelezen in de Standaard, over de toekomst van Musical in Vlaanderen.

Naast de plannen van productiehuizen Studio 100 en Music Hall, stond er ook een klein stukje over Judas Theaterproducties, die ons al een eerste blik werpt op de volgende (het volgende) seizoen(en).

Zo zal er volgend jaar een tour van ‘Goodbye, Norma Jeane’ zijn lang de Vlaamse theaters, met 35 speeldagen.

Ook werkt Judas aan een Franse versie van Josephine B. , dat in Brussel en Wallonië opgevoerd zal worden (waarbij ze hopen dat ze daarna ook naar Frankrijk kunnen met de show).

En nu goed nieuws voor de Nederlanders: Er zal in co-productie met een Nederlandse producent een Nederlandse versie komen van ‘De Rozenoorlog’.

Ik moet zeggen dat ik zeer blij ben dat Judas bezig blijft, nu ze geen subsidies meer ontvangen. Hopelijk zal de Nederlandse versie van ‘De Rozenoorlog’ en de Franstalige versie van ‘Josephine B.’ ervoor zorgen dat Judas een stevige voet kan zetten in het buitenland.

  [ # 1 ] 16 February 2017 08:05 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Wat fijn! Dt is een positief bericht waarop ik hoopte. Ze maken hele mooie producties namelijk!

  [ # 2 ] 16 February 2017 10:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Klinkt goed! En het is natuurlijk de keuze tussen “je volledig smijten” of verzuipen…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 16 February 2017 01:42 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Anubis4ever1 - 16 February 2017 07:48 AM

En nu goed nieuws voor de Nederlanders: Er zal in co-productie met een Nederlandse producent een Nederlandse versie komen van ‘De Rozenoorlog’.

Laten we hopen dat dat in dit geval ook echt gaat gebeuren. De vorige keer dat een dergelijke samenwerking (Lelies) werd aangekondigd ging het uiteindelijk niet door, volgens mij omdat theaters niet aan de titel wilden.

Het verbaast me dat er wordt ingezet op Josephine B in het Frans. Dat vond ik hun minste eigen productie tot nog toe. Natuurlijk hoop ik wel dat het een succes wordt,want het klinkt niet als een onderneming zonder risico’s.

  [ # 4 ] 18 February 2017 01:52 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

En als we dan ook nog even allemaal “Vriend” van Judas worden, helpen we ze allemaal een klein handje 😉

http://www.judastheaterproducties.be/vriend-van-judas/

Geweldig, een tour van Goodbye, Norma Jeane”. Ik ben voor deze productie niet naar Antwerpen gegaan, maar wil hem wel graag zien. Hopelijk lukt dat dan binnenkort iets dichter in de buurt.

  [ # 5 ] 18 February 2017 03:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Jeroen - 16 February 2017 01:42 PM
Anubis4ever1 - 16 February 2017 07:48 AM

En nu goed nieuws voor de Nederlanders: Er zal in co-productie met een Nederlandse producent een Nederlandse versie komen van ‘De Rozenoorlog’.

Laten we hopen dat dat in dit geval ook echt gaat gebeuren. De vorige keer dat een dergelijke samenwerking (Lelies) werd aangekondigd ging het uiteindelijk niet door, volgens mij omdat theaters niet aan de titel wilden.

Was het probleem niet dat de Nederlandse producent veranderingen wou aanbrengen in de cast, tegen de zin van Judas TheaterProducties?

  [ # 6 ] 19 February 2017 11:53 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dat is niet wat mij verteld is, maar wie weet speelde er wel meer. Tenminste één van de castwissels (wet niet hoeveel er daadwerkelijk zouden plaatsvinden) had er begrip voor, al was hij wel blij alsnog de M-lab voorstellingen te kunnen spelen.