Tarzan Stuttgart
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Vajèn vd Bosch en Terence vd Loo zullen de hoofdrollen gaan spelen in de Duitse versie van Tarzan.
Bron: Musicalweb

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 1 ] 29 August 2023 02:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Wauw wat super gaaf zeg! Echt verrassend hoeveel Nederlanders tegenwoordig naar Duitsland trekken en daar de hoofdrollen krijgen!

  [ # 2 ] 29 August 2023 02:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Oe tof ik voel een lang weekend Stuttgart aankomen aangezien ik Tarzan nog nooit heb gezien…

  [ # 3 ] 29 August 2023 03:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

MusicalN - 29 August 2023 02:11 PM

Wauw wat super gaaf zeg! Echt verrassend hoeveel Nederlanders tegenwoordig naar Duitsland trekken en daar de hoofdrollen krijgen!

Dat is niks nieuws hoor. Gebeurde 30 jaar geleden net zo veel. Het valt nu alleen wat meer op omdat de Nederlandse fans de Duitse markt meer in de gaten hebben en social media dit ook makkelijker maakt.

Vroeger verdween iemand gewoon voor een jaar (of langer) en had je geen idéé, totdat een plaatselijke krant of zender een item besloot te wijden aan hun lokale beroemdheid in het buitenland.

[ Gewijzigd: 29 August 2023 04:17 PM by S7rin ]
  [ # 4 ] 29 August 2023 05:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Tof! Zou Vajèn dan nog wel t/m 1 oktober in Les Mis staan? De eerste voorstelling van Tarzan is op 8 november. Elindo Avastia liet trouwens in een podcast vallen dat hij audities had voor de rol van Tark, wellicht wordt de Nederlandse invasie nog groter 😄

  [ # 5 ] 29 August 2023 05:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Elindo Avastia liet trouwens in een podcast vallen dat hij audities had voor de rol van Tark, wellicht wordt de Nederlandse invasie nog groter.

Hij speelt 8 september wel zijn laatste show in Frozen Hamburg. Wie weet is hij het inderdaad wel geworden.

  [ # 6 ] 02 September 2023 11:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Precies! In de jaren 80 speelde Fred Butter Rum Tum Tugger in de originele Duitse productie van Cats, begin jaren 90 speelde Joke de Kruijf de rol van Christine Daaé in the Phantom of the Opera in Wenen en Hamburg, en natuurlijk Pia Douwes en Maya Hakvoort in Elisabeth in Wenen. Er zijn meer Nederlandse Elisabeths geweest dan Oostenrijkse/Duitse. Ook zijn er meerdere Nederlandse Janes en Tarzans geweest in Duitsland, en nu dus weer.

S7rin - 29 August 2023 03:59 PM
MusicalN - 29 August 2023 02:11 PM

Wauw wat super gaaf zeg! Echt verrassend hoeveel Nederlanders tegenwoordig naar Duitsland trekken en daar de hoofdrollen krijgen!

Dat is niks nieuws hoor. Gebeurde 30 jaar geleden net zo veel. Het valt nu alleen wat meer op omdat de Nederlandse fans de Duitse markt meer in de gaten hebben en social media dit ook makkelijker maakt.

Vroeger verdween iemand gewoon voor een jaar (of langer) en had je geen idéé, totdat een plaatselijke krant of zender een item besloot te wijden aan hun lokale beroemdheid in het buitenland.

  [ # 7 ] 03 September 2023 09:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

een persbericht over Terrence en Vajen (waar wat gesteggel mee was wanneer het gepubliceerd mocht worden):

Terence van der Loo en Vajèn van den Bosch spelen iconische hoofdrollen in Duitse Disney’s Tarzan

Vajèn van den Bosch gaat opnieuw naar Duitsland om daar de hoofdrol in een grote Duitse musical te spelen. Terence van der Loo, ook geen onbekende uit de Nederlandse musical, zal de titelrol ‘Tarzan’ voor zijn rekening nemen. Zij zijn de twee hoofdrolspelers in de Disney musical Tarzan, die vanaf november 2023 in Stuttgart te zien zal zijn. Het is vrij bijzonder dat twee Nederlandse musicalsterren samen de hoofdrol grijpen in een buitenlandse productie.
Opnieuw bewijst Nederland hoe hoog het niveau van de Nederlandse musicalacteurs en -actrices is. Steeds vaker zoeken landen als Engeland, Amerika, Oostenrijk en Duitsland in Nederland naar de meest geschikte acteur. Voor de Disney musical Tarzan in Stuttgart, die eind november in het Stage Palladium Theater in première gaat, zijn Terence van der Loo en Vajèn van den Bosch gevraagd om de iconische rollen van Tarzan en Jane voor hun rekening te nemen.
Tarzan is een rol waar Terence enorm naar uitkijkt. ‘Tarzan is een van de meest fysiek zware rollen die er is. Een grote uitdaging waarvoor ik niet alleen moet zingen en acteren, maar ook nog eens acrobatiek beoefen, me als een aap voortbeweeg en over het publiek heen vlieg. Dat alles ook nog eens in het Duits. Het is voor mij de eerste keer dat ik in het buitenland ga spelen. Gelukkig heb ik Vajèn naast me die al meerdere buitenland ervaringen rijk is. Het is spannend maar ook een droom die uitkomt. Wie vindt het nou niet leuk om te zeggen: Me Tarzan you Jane. Het wordt ongetwijfeld een fantastisch avontuur.’

  [ # 8 ] 23 September 2023 06:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

En weer wat Nederlanders in een Duitse cast;

Ludo V/d winkel -  Clayton
Elindo Avastia -  Terk
Robin Reitsma -  Tarzan (alternate)

  [ # 9 ] 29 September 2023 07:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Leuk! Ik vraag me wel af of Duitse musicalartiesten (of -fans?) zo langzamerhand niet een beetje rancuneus richting hun veelal hoofdrol-spelende Nederlandse collega’s worden, haha.

‹‹ Hamburg      The Phantom of the Opera - Wenen ››