Assepoeser 2 mei
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Gisteren ging ik eindelijk naar Assepoester in België.
Omdat ik had gelezen dat er veel kans was op vertragingen ben ik heel vroeg vertrokken met de trein (omdat ik voor de show naar de au wilde). Ik zat dus al om 05.49 in de trein:O De hele reis ging goed, totdat ik richting Dordrecht ging. Er stond een defecte trein tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe en daardoor reden er momenteel geen treinen richting Roosendaal. Heel fijn. Omdat ik toch moest wachten heb ik maar vast een kaartje gekocht vanaf Roosendaal. Gelukkig reed er om 08.54 een extra trein en kon ik mijn aansluiting naar Antwerpen nog halen.
Ik was rond 10 over half 11 in Antwerpen en toen ging ik op zoek naar een bus die richting het theater ging. Uiteindelijk ben ik toch lopend naar het theater gegaan. Eén keer moest ik de weg vragen. Ik was iets te ver doorgelopen. Maar ik was nog lekker op tijd bij het theater. Ik zat al een poosje te wachten toen er nog 2 Vlaamse meiden aankwamen. Ik heb maar even gevraagd of zij foto’s voor mij wilden maken, want alleen gaat dat niet zo makkelijk.
Als eerste kwam Esther. Ik vroeg haar om een handtekening op mijn cd. Ze herkende me niet meteen, dus ik zei dat ik in Nederland ook al was geweest en dat ik een keer aan Jaap had gevraagd of hij haar mee wilde nemen naar de foyer en toen wist ze het weer. Ze was weer super leuk. Ze vroeg aan me of ik na de show niet even naar achter kon komen. Maar ik zei al dat ik niet dacht dat dat zou mogen. Ook zei ze dat er voor haar maar 1 prins was en dat was Jaap:P Dat is toch altijd leuk om te horen:D
Rond 10 over 12 was ze er al: Ann van den Broeck. De reden dat ik Assepoester in Vlaanderen zou gaan bezoeken. Ze heeft een handtekening op mijn cd boekje van Beauty gezet en we hebben even een foto gemaakt en toen ging ze al weer naar binnen.
Het duurde niet zo heel lang voordat Jaap kwam. Hij kwam samen met Patty, die ik helemaal niet herkende:$ (sorry Patty) Ze begon tegen me te praten, heel leuk en enthousiast, maar ik wist helemaal niet wie ze was. Maar ik dacht al wel dat zij het was:P Even gekletst en hij vroeg of ik na de show meteen weg moest, maar dat hoefde ik niet en ik zou nog wel even naar de au komen.
We hebben een hele poos bij de au gestaan en ik ben ook nog op de foto gegaan met Jan Schepens, Koen Crucke, Britt Lenting en Barend van Zon.

Rond half 2 zijn we naar het theater gegaan, programmaboekje gekocht en me ingeschreven voor de nieuwsbrief, want dan kreeg je een poster. Vooraf bij de au had ik al gehoord dat Marike ziek was. Francis van Druten was haar understudy.
De cast:
Assepoester: Ann van den Broeck, wat is zijn goed. Ik vond in Nederland Do ook heel goed, maar als je dit ziet…Je kunt echt zien dat Ann acteerervaring heeft en Do niet. Ze speelt de rol met veel meer gevoel. Op een gegeven moment moet Assepoester huilen omdat ze niet naar het bal mag. Bij Do vond ik dat altijd nogal nep overkomen, maar bij Ann moest ik zelf bijna meehuilen:P Zo overtuigend.
De prins: Jan Schepens, hij deed het zeker niet slecht, maar ik vind hem toch te oud vergeleken met Jaap. Acteren kan hij heel goed, zingen ook wel. Maar ik hou meer van de stem van Jaap. Jan heeft best wel een harde stem en Jaap iets zachter.
Medusa: Francis van Druten, speelde de rol erg leuk. Echt zo’n verwend popje wat beging te huilen als ze haar zin niet krijgt. Wat zang betreft vond ik haar iets minder, maar zeker niet slecht.

Verder speelde iedereen die ik in Nederland ook al gezien had. Ze waren allemaal weer supergoed. Toen Loeki begon te zingen kon ik meteen horen dat er iets met haar stem was, ze was namelijk verschrikkelijk schor. De avondshow heeft ze ook niet gespeeld, omdat ze last had van een virus.
Het was een erg leuke en vooral grappige show. Ik had echt medelijden met Assepoester. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe goed Ann wel niet was. Ik vond dat echt de ster van de middag.

Na de show dus weer even richting de au. Francis was de eerste die naar buiten kwam. Gevraagd voor een handtekening en een foto. En natuurlijk gezegd dat ik vond dat ze het erg goed deed. Ze zei wel dat zij dus niet de eerste cast was, dat Marike dat was. En toen vertelde ik dat ik die in Nederland al eens gezien had. Niet veel later kwam Jaap naar buiten. Ik zei tegen hem dat ik hem wel heb gemist als prins. Even een foto gemaakt en toen ging hij naar zijn vader toe. Ook Melise kwam nog naar buiten. Toen ze hoorde dat ik uit Nederland kwam, wist ze nog dat ik toen ook bij de laatste show in Nederland was en dat ik ‘fan’ was van Ann. We vroegen aan haar of Ann nog buiten zou komen. Ze dacht het niet, maar ze zou wel even sms’en dat er fans buiten stonden en of ze dan even buiten wilde komen. En na een poosje kwam ze samen met Jan naar buiten. ‘Zonder haar’ zoals ze het zelf noemde. Ze had namelijk dat kapje (of hoe je het ook mag noemen) nog op waar haar pruik overheen zit. Handtekening gevraagd voor in het programmaboekje en natuurlijk nog een foto met haar en Jan. En toen gingen ze even wat drinken aan de overkant. Marike kwam ook nog naar buiten. Ze heeft dan wel niet gespeelt, maar ze was er wel, dus kon ik haar ook even vragen voor een handtekening en een foto. Loeki ging naar huis dus die kwam ook weer buiten. Voor de show had ik haar te laat herkent. Op een gegeven moment kwam Esther naar buiten in d’r badjas. Die had haar showkleren dus nog aan. Maar ze wilde nog wel op de foto. En ze heeft iets leuks geschreven in mijn programmaboek. Ze vroeg hoe ik het vond, dus ik zei wel dat ik Jaap had gemist als prins en toen zei ze nog een keer dat er voor haar maar 1 prins was:P
Even later kwamen Ann en Jan weer terug. Toen zei ik wel dat ik speciaal voor Ann naar Belgie was gekomen en dat ik het geweldig vond. Ook nog gevraagd hoe dat nou zat met Evita en gezegd dat ik ook naar ‘The last five years’ ga. Toen moesten ze zich weer voorbereiden voor de avondshow. Nick stond ook nog buiten dus daar ben ik ook nog mee op de foto gegaan. En toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Ik was om 10 over 11 thuis. Het was een lange, maar superleuke dag:D

Mijn foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=3RHDO3XY

  [ # 1 ] 03 May 2008 02:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Heel erg leuk verslag!
Wat zat jij vroeg in de trein, hoe laat was je opgestaan :omg:
Toffe foto’s!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 2 ] 03 May 2008 03:24 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Veertje - 03 May 2008 02:54 PM

Heel erg leuk verslag!
Wat zat jij vroeg in de trein, hoe laat was je opgestaan :omg:
Toffe foto’s!

Kwart voor 5 :ohoh:

  [ # 3 ] 03 May 2008 03:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Aaa wat vroeg!
Haha maar wel voor iets leuks, en daar gaat het om! 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 4 ] 03 May 2008 10:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ben tijdens dezelfde show geweest, maar moet als Jan fan wel zeggen dat ik Jaap als prins beter vond..

  [ # 5 ] 03 May 2008 11:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

jouke - 03 May 2008 10:28 PM

ben tijdens dezelfde show geweest, maar moet als Jan fan wel zeggen dat ik Jaap als prins beter vond..

Vond je Jaap echt beter? Of heb je per ongeluk Jaap getypt i.p.v Jan? :tong:
Omdat je er ook bij zet dat je Jan fan bent😉

  [ # 6 ] 04 May 2008 07:44 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

nee ik vond Jaap ECHT beter dan Jan. Jan moet in meer sireuze dingen, want in Ganesha was hij geniaal. Ik denk dat de last 5 years ook beter bij hem zal passen. Ann was wel 1000x beter dan Do!

  [ # 7 ] 04 May 2008 08:34 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dus er is inmiddels een Antwerps programmaboekje? Bij de premiere waren die er nog niet. Wijkt deze veel af van de Nederlandse?

  [ # 8 ] 04 May 2008 10:46 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Jeroen - 04 May 2008 08:34 AM

Dus er is inmiddels een Antwerps programmaboekje? Bij de premiere waren die er nog niet. Wijkt deze veel af van de Nederlandse?

Ja, die is er. Er staan meer foto’s in. En je ziet heel goed het verschil tussen de hoofdrollen, bijrollen en ensemblerollen. Zo hebben Ann, Jan en Koen (de 3 Vlamingen) een eigen pagina. Melise, Barend, Esther en Loeki staan bij elkaar op 1 pagina. Britt en Marike staan samen op 1 pagina en het ensemble staat op 2 pagina’s. Er staan ook een paar spelletjes achter in het boek. Ik vind het Vlaamse boek leuker.

  [ # 9 ] 04 May 2008 10:47 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

jouke - 04 May 2008 07:44 AM

nee ik vond Jaap ECHT beter dan Jan. Jan moet in meer sireuze dingen, want in Ganesha was hij geniaal. Ik denk dat de last 5 years ook beter bij hem zal passen. Ann was wel 1000x beter dan Do!

Ik ben zeer benieuwd naar Jan in The last five years. Ik vind Ann ook veel beter dan Do. Maar zoals ik ook al in mijn verslag schreef; ik vond Do ook zeker niet slecht.😉