Nederpoppers on tour.
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Persoonlijk enorme nostalgie, de Nederpop uit de jaren tachtig. Persoonlijke favorieten van toen waren Toontje Lager, Kadanz en het Klein Orkest.

En, zowaar, een aantal van die groepen gaan samen weer toeren, al dan niet in volledige bezetting. Misschien dat ik eens ga kijken in Zoetermeer.

Den Bosch, 6 mei 2008

Kadanz, Erik Mesie (Toontje Lager), Splitsing/De Jazzpolitie, Polle Eduard Band en Herman Erbé (Circus Custers) samen op tournee

De populaire jaren ’80 bands KADANZ, ERIK MESIE (Toontje Lager), SPLITSING/DE JAZZPOLITIE, POLLE EDUARD BAND en HERMAN ERBà‰ (Circus Custers) gaan in het najaar van 2008 nog eenmaal op tournee tijdens de concertreeks ‘Ze Zijn Terug’. Tijdens een gezellig onderonsje tussen een aantal oud bandleden en de organisatie van ‘Ze Zijn Terug’ werd het idee voor een eenmalige concertreeks sneller vormgegeven dan iedereen van te voren had kunnen bedenken. De nummers werden gekozen, er werd een presentator aangewezen in de persoon van oud Vandenberg voorman Bert Heerink en de tournee werd geboekt. Kadanz, Erik Mesie (Toontje Lager), Splitsing/De Jazzpolitie, Polle Eduard Band en Herman Erbé (Circus Custers) staan 17 september in Zoetermeer, 20 september in Utrecht, 24 september in Arnhem, 3 oktober in Rijssen, 5 oktober in Uden en 10 oktober in Assen. In Arnhem en Assen wordt de line-up aangevuld met Het Goede Doel / Henk en Henk.

Hits:
De volgende hits komen voorbij tijdens ‘Ze Zijn Terug’: Kadanz:
In Het Donker, Intimiteit, Dagen Dat Ik Je Vergeet. Toontje Lager’s Erik Mesie: Net Als In De Film, Zoveel Te Doen, Stiekem Gedanst.
Splitsing/De Jazzpolitie: Wind En Zeilen, Recht Uit Het Hart, Liefdesliedjes. Polle Eduard Band: Ik Wil Jou, Ik Wil Je Nooit Meer Zien, Het Gaat Om de Sport. Herman Erbé (Circus Custers): Monica, Verliefd, Louise. Een unieke verzameling artiesten en hits, met fans die destijds en ook nu van dit genre Nederpop houden.

Carrières in vogelvlucht:

Kadanz scoorde met de eerste single In Het Donker direct een grote hit; daarna volgden er — met tussenpozen — nog een aantal. Een van de laatste singles, Hou Me Vast, stond op Curaà§ao maar liefst drie maanden op de eerste plaats en dat was aanleiding voor een tournee op de Antillen.

Na de hits met Toontje Lager (vooral Stiekem Gedanst) scoorde de populaire zanger Erik Mesie ook solo nog met o.a. Zonder Jou en Swingking; tijdens deze tour zal Erik Mesie alle hits van Toontje Lager en zijn solohits brengen met liveband.
Splitsing en De Jazzpolitie: Hoewel Splitsing met enkele mooie hits de wind in de zeilen had, ging de groep uit elkaar (what’s in a name?) en ging een deel door als De Jazzpolitie met Peter Groot Kormelink, het gezicht en stemgeluid van beide bands. Met Liefdesliedjes zette de nieuwe groep zich in één klap op de kaart.

Polle Eduard is een rots in de branding van de Nederpop. Al in de jaren zestig wereldberoemd als lid van de Tee Set met Ma Belle Amie, daarna in After Tea, Drama, en nog veel meer groepen, tot hij zelf leider van de band werd. Niet alleen zijn eigen klassieker Ik Wil Jou bereikte de hitparade, maar ook de nummers die hij schreef voor anderen als bijvoorbeeld wijlen Nico Haak zijn bekend. Tot enkele jaren terug was hij vaste gast bij de theatershows van Rob de Nijs.
Wie Circus Custers zegt, zegt Herman Erbé. Hij was dé stem van het aanstekelijke Verliefd en het wondermooie Monica. Herman zal deze en de andere successen van Circus Custers brengen met een kleine, intieme bezetting.

Zeker ook niet onbelangrijk is de presentatie van de avonden, want die is in handen van Bert Heerink, de voormalige zanger van de internationaal succesvolle formatie Vandenberg. Voor zijn eigen Nederlandstalige album Storm na de Stilte kreeg hij een gouden plaat. Of hij zelf wat ten gehore gaat brengen, dat blijft een verrassing.

Tournee:

‘Ze Zijn Terug’ is 17 september in Zoetermeer (De Boerderij), 20 september in Utrecht (Vechtsebanen), 24 september in Arnhem (Rijnhal), 3 oktober in Rijssen (Lucky & Co), 5 oktober in Uden (De Schaapskooi) en 10 oktober in Assen (De Smelt) te zien. In Arnhem en Assen wordt de line-up aangevuld met Het Goede Doel / Henk en Henk. Voor meer informatie en voor kaartverkoop kunt u kijken op http://www.zezijnterug.nl.

 

‹‹ Vlaamse Equus      In tha zone in Rotterdam ››