1 of 3 |  1 2 3 > 
Tony Neef alternate Valjean
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Tony Neef vaste vervanger René van Kooten in Les Miserables
door Mariët Oosterwijk

AMSTERDAM -  Tony Neef gaat de hoofdrol spelen in Les Misérables. De 47-jarige musicalster wordt de vaste vervanger van René van Kooten, Jean Valjean. Tony bekent: „Ik ben bang voor Les Mis. Om acht uur begint het, en om elf uur moet ik dood. Dat doe je niet op de automatische piloot. Tegelijkertijd is die angst ook mijn drijfveer.”

Les Misérables is alweer de vijfde productie waar Tony Neef dit theaterseizoen in staat. Dus ook financieel gaat het hem voor de wind. Hij grapt: „De badkamer is klaar, en mijn man en ik hebben een nieuwe auto. Waarin ik niet mag roken…”, lacht hij, terwijl hij er nog eentje opsteekt. Hij grijnst: „Ik had mij eigenlijk heel erg verheugd op een lange vakantie. Maar Les Mis is toch wel een mooie bijbaan.”

Enthousiast vertelt Tony: „Les Mis is helemaal mijn genre musical; het verhaal staat voorop, de muziek is prachtig en de acteurs moeten het doen. Wij hoeven het niet te hebben van special effects. Bijvoorbeeld van gorilla’s die boven onze hoofden zweven. Volgende maand ga ik al een paar keer op, en dan vanaf oktober weer. Dus ik moet zanglessen nemen. Voor mijn rol in Miss Saigon heb ik er wel een paar gevolgd, maar daarbij is het gebleven.”

Hij geeft toe: „Ik heb pas voor het eerst sinds jaren weer gehuild na een laatste voorstelling. Van The world goes round. Omdat de show goede recensies had, maar er eigenlijk geen hond op af was gekomen. Ik huilde ook van angst. Omdat ik Les Mis ga doen. Kan ik deze rol wel aan?”

  [ # 1 ] 21 May 2008 06:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Ik vind het helemaal geweldig voor Tony! Ben heeeeel benieuwd hoe hij het gaat doen.

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 2 ] 21 May 2008 07:36 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Het oficiele persbericht staat inmiddels op de homepage

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 3 ] 21 May 2008 07:39 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Leuk voor Tony, jammer voor Richard Spijkers, die understudy is (1 van de…) en die ik de rol ook wel graag had willen zien spelen.

  [ # 4 ] 21 May 2008 07:51 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ik dacht dat Wim van den Driesche ook understudy was, maar ik kan me ook wel voorstellen dat dit wat veel is en dat hij zich voornamelijk wil richten op Javert. Ik vind het wel leuk voor Tony. Inderdaad jammer voor Richard maar goed, hij zal vast en zeker opgaan.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 5 ] 21 May 2008 07:53 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Gisteravond hoorde ik van de meisjes die voor ons zaten dat Richard Spijkers voor het eerst op zal gaan op 5 juni (althans dat meende ik te begrijpen).

Maar Tony begint in juni en dan pas in oktober weer. Tijdens de maanden juli, augustus en september, is de kans op Richard dus groter. En als Tony pas in oktober echt opgaat, lijkt me dat de verlenging in Carré en evt. andere steden nu wel definitief is.

  [ # 6 ] 21 May 2008 10:01 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  677
Geregistreerd  2004-07-08

We wisten het al een tijdje. Fijn dat het nu officieel is.
Ik vind het ook superleuk voor hem, vooral omdat dit de 1e musical is die hij gezien heeft en deze musical een diepe indruk op hem achter gelaten heeft.
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

   Handtekening   

Voor de laatste nieuwtjes van Tony:
http://www.tonyneeffansite.nl en https://www.facebook.com/TonyNeefFansite

  [ # 7 ] 21 May 2008 10:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Ik moet nog een beetje aan het idee wennen, ik kan me er nog niet echt een voorstelling van maken…

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 8 ] 21 May 2008 11:14 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik zie het Tony echt niet doen.. en ik hoor het hem niet zingen..

Maar ik heb er wel vertrouwen in !

  [ # 9 ] 21 May 2008 11:27 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

speelt hij alleen in juni en dan weer in oktober? Of tussendoor ook nog

  [ # 10 ] 21 May 2008 12:11 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2008-02-09

Mmmm, ik wilde nog een keer gaan nadat ik weggeblazen werd door Rene van Kooten’s vertolking van Valjean, maar daar ga ik nu ernstig over twijfelen nu de kans op Tony Neef aanwezig is.

  [ # 11 ] 21 May 2008 12:13 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

PhilipQ - 21 May 2008 12:11 PM

Mmmm, ik wilde nog een keer gaan nadat ik weggeblazen werd door Rene van Kooten’s vertolking van Valjean, maar daar ga ik nu ernstig over twijfelen nu de kans op Tony Neef aanwezig is.

Ja heb ik ook, ik moet nog gaan, maar ik wil wel rene en niet tony vindt hem helemaal niks, en in deze rol denk ik niet dat hij beter is als rene

  [ # 12 ] 21 May 2008 12:58 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hmm. Ik kan me Tony ook moeilijk voorstellen in deze rol, maar geloof best dat ie ‘t goed zal doen. Denk dat ik ‘t gwn eens zal moeten zien voordat ik kan zeggen wat ik er van vind. Toch ben ik enigszins blij dat hij dus blijkbaar juli, augustus en september niet speelt, want dan is de kans groter dat ik Rene heb als ik ga in augustus. Dat heeft niets met Tony te maken, maar ik wil Rene gwn graag zien 😊

  [ # 13 ] 21 May 2008 01:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Klaske - 21 May 2008 07:53 AM

Gisteravond hoorde ik van de meisjes die voor ons zaten dat Richard Spijkers voor het eerst op zal gaan op 5 juni (althans dat meende ik te begrijpen).

Richard speelt op 5 & 6 juni de rol van Valjean.

  [ # 14 ] 21 May 2008 01:23 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

weten jullie of rene 27 mei speelt (aankomende dinsdag)

  [ # 15 ] 21 May 2008 01:29 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

zoals je dus hierboven al kan lezen, Rene heeft voor het eerst vrij op 5 en 6 juni..
aangezien Richard ‘1ste’ understudy is..  en Tony nog ingewerkt moet worden!

behalve als Rene ziek is natuurlijk, dan gaat Richard op

 1 2 3 > 
1 of 3