46 of 264 | ‹ First  < 44 45 46 47 48 >  Last ›
Mary Poppins
  [ # 676 ] 03 February 2010 03:41 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

witwolfje - 03 February 2010 02:26 PM
Annika - 03 February 2010 02:15 PM

Op de persdag laten ze toch vaak ook stukjes horen? Kan me niet voorstellen dat dit dan ook écht de eerste repetitiedag is, die zal dan wel iets later zijn. Denk wel dat er binnenkort beelden van zullen komen, zo snel mogelijk gebruik maken van de hype natuurlijk.

Meestal is die perdag toch al als ze al een tijdje aan het repeteren zijn? meestal na 2 weken ofzo?

volgens mij wel ja!! bij all shook up in iedergeval wel volgens mij!!

  [ # 677 ] 03 February 2010 04:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Dat verschilt per productie, de ene keer is het echt de 1e repetitiedag, de andere keer zijn ze al een paar weken bezig en kunnen ze iets laten zien.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 678 ] 03 February 2010 04:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Marilena - 03 February 2010 04:16 PM

Dat verschilt per productie, de ene keer is het echt de 1e repetitiedag, de andere keer zijn ze al een paar weken bezig en kunnen ze iets laten zien.

Oké! En hebben jullie al iets gehoord over Mary Poppins? Neem aan dat musicalworld daar ook wel voor uitgenodigd word??

  [ # 679 ] 05 February 2010 12:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vorige week heb ik een mail gestuurd naar Stage om te vragen hoe het nou zit het het decor. Of wij in Nederland inderdaad de tourversie krijgen of gewoon het grote decor. Dit was het antwoord.

Mary Poppins wordt de nieuwe open einde productie van Joop van den Ende Theaterproducties in het Fortis Circustheater in Scheveningen. De musical, gebaseerd op de verhalen van P.L. Travers en de succesvolle Disney film, is een coproductie in samenwerking met Disney Theatrical Productions en Cameron Mackintosh. Mary Poppins zal in het theaterseizoen 2009/2010 in première gaan. Omdat het open eind producties is wordt het decor daarop aangepast. Het Fortis Circus Theater leent zich uitstekend voor grote producties als Mary Poppins waardoor het decor het meest overeenkomt met de productie die op broadway staat.

Weet niet zo goed hoe ik dit moet interpreteren.

  [ # 680 ] 05 February 2010 12:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

martijn-j - 05 February 2010 12:02 PM

Weet niet zo goed hoe ik dit moet interpreteren.

Dat valt uit te leggen als ‘...Nederland krijgt de tourversie van Mary Poppins maar wij van Stage Entertainment laten het argeloze publiek in de waan dat ze de West End en Broadway versie krijgen…’ Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om me te mengen in de discussie want die heb ik in augustus 2009 hier al gevoerd. Als je kijkt naar de creatives op de website en de foto’s op de BBC site spreekt die informatie boekdelen. De aanpassing en uitbreiding doelt op de flanken aan de zijkant van het toneel die bij ‘Tarzan’ werden gebruikt en die ze decormatig (projecties?) ook gaan gebruiken in ‘Mary Poppins’.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 681 ] 05 February 2010 12:15 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

eastwick - 05 February 2010 12:12 PM
martijn-j - 05 February 2010 12:02 PM

Weet niet zo goed hoe ik dit moet interpreteren.

Dat valt uit te leggen als ‘...Nederland krijgt de tourversie van Mary Poppins maar wij van Stage Entertainment laten het argeloze publiek in de waan dat ze de West End en Broadway versie krijgen…’ Ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om me te mengen in de discussie want die heb ik in augustus 2009 hier al gevoerd. Als je kijkt naar de creatives op de website en de foto’s op de BBC site spreekt die informatie boekdelen. De aanpassing en uitbreiding doelt op de flanken aan de zijkant van het toneel die bij ‘Tarzan’ werden gebruikt en die ze decormatig (projecties?) ook gaan gebruiken in ‘Mary Poppins’.

Alleen loopt de uitbreiding verder door bij mp.

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 682 ] 05 February 2010 12:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het is alleen jammer dat de grootste feature van het decor, het énorme huis van de familie Banks, ontbreekt in Nederland terwijl dat met gemak past in het Circustheater.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 683 ] 05 February 2010 12:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Zo jammer he, een compleete zoektocht en alle toeters en bellen en dan er een kleiner decor inzetten.

  [ # 684 ] 05 February 2010 12:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Het antwoord van Stage levert geen concrete informatie op.

Maar goed, 99% van het Nederlandse publiek heeft MP nog nooit als musical gezien. Het gaat erom dat de regisseur de aanwezige decorstukken, de belichting, geluid en cast weet samen te smeden tot een mooi plaatje, dat tot de verbeelding spreekt.

Ik laat me verrassen!

  [ # 685 ] 05 February 2010 08:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

rob2 - 05 February 2010 12:27 PM

Zo jammer he, een compleete zoektocht en alle toeters en bellen en dan er een kleiner decor inzetten.

Waarom zou een kleiner decor niet heel goed kunnen werken?
Je ziet het toch ook aan voorstellingen die opnieuw gebracht worden, maar dan als reizende voorstelling, dit hoeft toch niet slecht uit te pakken.
Het gaat idd om het totaal plaatje.

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

  [ # 686 ] 05 February 2010 08:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Tuurlijk laat ik me ook verassen straks maar een groter decor is wel iets spectaculairder meestal.

  [ # 687 ] 05 February 2010 09:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

ik denk dat het het belangrijkste is wie er op dat podium lopen, mooi decor of minder mooi decor!

met een goed decor heb je misschien een streepje voor, maar de spelers/speelsters bepalen toch meer de waarde van de musical?

  [ # 688 ] 05 February 2010 09:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

Annelot91 - 05 February 2010 09:25 PM

ik denk dat het het belangrijkste is wie er op dat podium lopen, mooi decor of minder mooi decor!

met een goed decor heb je misschien een streepje voor, maar de spelers/speelsters bepalen toch meer de waarde van de musical?

I agree 😉

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

  [ # 689 ] 06 February 2010 09:46 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De discussie is ook niet zozeer het feit dat Nederland de tourversie van ‘Mary Poppins’ krijgt maar dat Stage Entertainment het doet voorkomen alsof het Circustheater dezelfde versie als West End/Broadway krijg, zelfs in specifieke vragen daarover geen uitsluitsel durft te geven maar wel het volle pond voor de kaartjes berekent. Naar mijn mening is dat niet erg netjes.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 690 ] 06 February 2010 09:56 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

eastwick - 06 February 2010 09:46 AM

De discussie is ook niet zozeer het feit dat Nederland de tourversie van ‘Mary Poppins’ krijgt maar dat Stage Entertainment het doet voorkomen alsof het Circustheater dezelfde versie als West End/Broadway krijg, zelfs in specifieke vragen daarover geen uitsluitsel durft te geven maar wel het volle pond voor de kaartjes berekent. Naar mijn mening is dat niet erg netjes.

Volgens mij zijn de duurste plaatsen 5 euro duurder dan bij Ciske of Tarzan. Het decor van Ciske was natuurlijk minimaal, echt voor een reizende productie. Tarzan was natuurlijk wel spectaculair in het CT. Sowieso zijn de tickets bij ons 30-40 euro goedkoper dan voor vergelijkbare producties van Stage in Duitsland. Mij hoor je dus niet klagen en al helemaal niet vanwege die aantrekkelijke vroegboekactie.

‹ First  < 44 45 46 47 48 >  Last ›
46 of 264